Ženkliukų verslą sukūrusi Goda: „Jie privers atsisukti“

Goda Narijauskaitė/Gretos Skaraitienės/ŽMONĖS foto nuotr.
Goda Narijauskaitė/Gretos Skaraitienės/ŽMONĖS foto nuotr.
Birutė Šarakojytė
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
2020-03-05 13:55
AA

„Ženkliukas gali būti daiktas, dėl kurio antrąkart atsisuksite į žmogų, atkreipsite dėmesį, susidomėsite, kokią žinutę jis slepia, o galbūt dėl to net užmegsite dialogą“, – įsitikinusi prekių ženklo „Make Heads Turn“ įkūrėja Goda Narijauskaitė (26). Maži emaliuoti ženkliukai, slepiantys didelę žinutę, – idėja, neturinti nei amžiaus, nei socialinio statuso ribų.

Šį prekių ženklą 2012-aisiais įkūrusi verslininkė nuėjo ilgą kūrybinį kelią: viskas prasidėjo nuo gėlėtų galvos lankelių, vėliau sukurta gausybė kitų aksesuarų – kepurių, rankinių, akinių... Tačiau galiausiai didžiausią Godos ir klientų dėmesį susižėrė būtent ženkliukai, kurie rado savo vietą partnerių parduotuvėse, kavinėse, muziejuose, taip pat mugėse ir, žinoma, pirkėjų širdyse.

„Tikriausiai daugelio namuose būdavo galima rasti nuo sovietinių ar dar senesnių laikų likusių ženkliukų. Antai mano senelis turi visą emaliuotų ženkliukų kolekciją – juose įamžinti sovietmečiu vykusių olimpiadų vaizdai, legendinis Kūlverstukas, taip pat lietuviška simbolika – Vytis, Gediminaičiai... Man tai atrodė be galo įdomu – juos turėti, kolekcionuoti, užfiksuoti kokį nors laikotarpį ar įvykį“, – pasakoja kūrėja.

Goda Narijauskaitė/Gretos Skaraitienės/ŽMONĖS foto nuotr.

Taigi ženkliukai Godai ilgai siejosi būtent su praeitimi, nostalgija, tačiau keliaudama ji pamatė, kad šiais laikais toks aksesuaras ne tik vėl šmėžuoja prekyboje, bet netgi yra tapęs itin madingu.

„Turbūt buvau viena iš pirmųjų, pradėjusių prekiauti emaliuotais ženkliukais Lietuvoje. Mugėse žmonės net nesuprasdavo, ką parduodu, klausdavo, kas tai, smalsiai apžiūrinėdavo. Taigi tekdavo ir edukuoti, galbūt todėl prireikė kelerių metų, kad prekė taptų patraukli, o verslas įsisuktų“, – sunkumų neslepia ji.

Goda Narijauskaitė/Gretos Skaraitienės/ŽMONĖS foto nuotr.

Pataikyti į širdis

Pirmos kolekcijos po 7–9 ženkliukus buvo aiškiai sugrupuotos pagal tematiką, pavyzdžiui, lietuviška kolekcija, kurioje puikavosi tokie simboliai kaip šaltibarščiai, troleibusas, močiutė su skarele ir paltu... Dabar kūrėja dažniausiai išleidžia po 2–3 bendrą idėją atspindinčius ženkliukus arba kuria juos specialiai įmonėms, bankams, muziejams ar renginiams – prie dizaino gali prisidėti patys užsakovai ir kartu įgyvendinti bendrą viziją. 

„Vienas populiariausių ženkliukų pastaruoju metu – voveraitė. Jį sukūriau įkvėpta pasivaikščiojimo Labanoro girioje – grybaujant į galvą šovė mintis, kad išeitų puikus ženkliukas!“ – juokiasi verslininkė.

Godos ženkliukai/Gretos Skaraitienės/ŽMONĖS foto nuotr.

Tiesa, ji prisipažįsta suabejojusi, ar toks ženkliukas būtų patrauklus pirkėjams, tačiau galiausiai nutarusi rizikuoti: „Neįtikėtina, tačiau jis itin populiarus būtent užsienyje! Tai tik dar kartą patvirtino, kad kurdamas konkretų dizainą niekada nežinai, ar jis pasiteisins, ar pirkėjui sukels kokių nors jausmų, emocijų. Taigi didžiausias mano verslo iššūkis ir yra sugebėti pataikyti į žmonių širdis.“

Nuoširdžiai rekomenduoju „SumUp“ – verslo pradžioje naudojome net kelis kitus įrenginius mokėjimams priimti, tačiau šis buvo išsigelbėjimas, nes su pirmaisiais nuolat patirdavome trikdžių. „SumUp“ turi begalę gerų funkcijų, juo naudotis labai paprasta, jau nekalbant apie tai, kad jis nereikalauja investicijų, o bateriją krauti reikia tik keliskart per metus.

Goda Narijauskaitė/Gretos Skaraitienės/ŽMONĖS foto nuotr.

O tų širdžių, pasirodo, gali būti pačių įvairiausių: „Make Heads Turn“ ženkliukų pirkėjų ratas – itin platus.

„Kai tik pradėjome verslą, orientavomės į jauną, naujausiomis madomis besidomintį žmogų, tačiau buvome maloniai nustebinti kitokios realybės: juos perka įvairiausio amžiaus bei profesijų žmonės – nuo studento iki darbuotojo Seime, – pasakoja Goda. – Pavyzdžiui, ženkliuką švyturį neseniai išsiuntėme žmogui, kuris dirba švyturyje! Kurdama maniau, kad tokį tikriausiai pirktų jaunimas, kuris nešios jį prisisegęs prie stilingo džinsinio švarkelio, o štai nusipirko vyresnis žmogus ir – savaime suprantama, kodėl. Tai tik dar kartą patvirtina, kad niekada negali žinoti, koks ženkliukas ir kokio žmogaus namuose ras savo vietą.“

 

Goda Narijauskaitė/Gretos Skaraitienės/ŽMONĖS foto nuotr.