Naujosios ekonomikos herojai: kaip Tomas Dirvonskas išaugino verslą ir atrado prabangų ramybės jausmą

„Treatwell CXO“ vyriausiasis direktorius, atsakingas už vartotojų patirtį Tomas Dirvonskas  / Tado Černiausko nuotr.
„Treatwell CXO“ vyriausiasis direktorius, atsakingas už vartotojų patirtį Tomas Dirvonskas / Tado Černiausko nuotr.
Šaltinis: „Žmonės“
2018-03-01 20:23
AA

Lietuva seniai nebėra artojų kraštas, nepaisant to, kas yra dabartinė valdančioji partija. Tautiečių sukurti interneto verslai veikia įvairiose pasaulio šalyse, jų akcijos vertinamos užsienio investuotojų ir strateginių pirkėjų, o prekes ir paslaugas pamėgo milijonai vartotojų. Lietuviškos interneto ekonomikos žvaigždės – jauni, drąsūs, gabūs ir klysti nebijantys žmonės. Ir dažniausiai – mažai pažįstami visuomenei. Todėl šioje rubrikoje kartą per mėnesį pristatysime naujosios ekonomikos herojus iš Lietuvos.

Jį pirmą kartą sutikau prieš kelerius metus, kai tik pradėjo verslą. Jaunas vyras degančiomis akimis nesunkiai įtikino, kad patikėčiau jo kompanijai sukurti man reikalingą mobiliąją programėlę, o šiandien jį sutikęs gatvėje išgirdau nuostabią sėkmės istoriją. Tomas DIRVONSKAS (33), „Lemon Labs“ įkūrėjas, „Treatwell CXO“ (vyriausiasis direktorius, atsakingas už vartotojų patirtį).

„Treatwell CXO“ vyriausiasis direktorius, atsakingas už vartotojų patirtį Tomas Dirvonskas / Tado Černiausko nuotr.

Per tuos metus Tomas išaugino savo verslą, tapo vienu iš tarptautinės įmonės vadovų, sukūrė šeimą ir – kiek netikėtai – tebežvelgia degančiomis akimis ir vis dar jaučia naujovių alkį.

Pradėkime nuo esmės – kas tu šiandien esi ir ką veiki?

Šiandien aš „matuojuosi“ šviežutėles pareigas – esu įmonės „Treatwell“ vyriausiasis direktorius, atsakingas už vartotojų patirtį.

Štai ir naujovė nuo pat pirmo sakinio. Lietuvoje turbūt nė viena suaugusio vyro mama, netgi tavoji, nesuprastų, ką reiškia šie žodžiai...

Taip, tai naujoviškas darbas ir pareigos (šypsosi). „Treatwell“ mobiliąja programėle arba per interneto naršyklę galite užsisakyti grožio, masažo salonų, SPA paslaugas, patogiai pasirinkti laiką, vietą ir už viską sumokėti. „Treatwell“ veikia ir Lietuvoje, galite pasirinkti minėtas paslaugas iš maždaug šimto salonų Vilniuje. Mano pareiga – užtikrinti sklandų procesą nuo tada, kai užsisakote paslaugą, iki momento, kai išeinate iš salono ir rekomenduojate mus savo draugui (pavyzdžiui, užtikrinti, kad salonai neatšauktų jūsų užsakymų). Taip pat rūpinuosi visu klientų aptarnavimu. Praėjusiais metais mūsų paslaugomis pasinaudojo daugiau nei milijonas žmonių visoje Europoje, mano tikslas – padidinti šį skaičių bent dešimt kartų.

Atrodo, kad tu atsakingas už viską, kas man svarbu kaip vartotojui.

Dėl to ir žodis „vyriausiasis“ yra pareigų pavadinime (juokiasi). Iš tikrųjų turiu apie šimto žmonių komandą, jie dirba Berlyne, Londone, Amsterdame ir Barselonoje. Bendrovė turi kontoras vienuolikoje Europos šalių, o įmonės aukščiausi vadovai dirba Londone. Pagal susitarimą kartą per savaitę ten turiu būti ir aš.

O kokia priešistorė? Kaip tu tapai tuo vyriausiuoju?

Prieš kelerius metus su bendraminčiais įsteigėme „Lemon Labs“ – įmonę, kuriančią mobiliąsias programėles ir sprendimus kitiems verslams. Susitelkėme į šią veiklą, nesiblaškėme, prioritetą teikėme kokybei. Klientai įvertino, patikėjo mums vis daugiau užduočių, atsirado didelių tarptautinių užsakymų. Vienas tokių užsienio klientų buvo „Treatwell“. Sulaukėme netikėto pasiūlymo įsigyti mūsų įmonę ir dirbti tik prie jų produktų bei sprendimų, nes „Treatwell“ smarkiai plėtėsi ir nuolat juto mūsų teikiamų paslaugų poreikį.

Iš patirties pamenu, kad parduoti savo verslą, ir dar pirmą, – sunkus apsisprendimas. Kas lėmė, kad nutarėte parduoti „Lemon Labs“?

„Treatwell“ pasiūlytas sandoris sutapo su mūsų vizija – jų produktas irgi buvo globalus, populiarus tarp vartotojų, galintis pakeisti senosios ekonomikos įprotį. Prisijungdami prie didesnės komandos, peršokome kokius trejus natūralios evoliucijos metus. Be to, sandoris eliminavo visas finansines mūsų veiklos rizikas ir leido toliau dirbti mėgstamą darbą. Atsirado galimybė pamatyti, kaip darbas dideliame tarptautiniame startuolyje skiriasi nuo buvusio. Gavau vadovo lygmens pareigas, didelę komandą, naujas užduotis – tai buvo patrauklu ir įdomu. Sprendimą palaikė žmona ir artimiausi draugai, o tai man buvo itin svarbu.

Šeima – gera tema pokalbiui. Ką ji tau reiškia?

Tomas su žmona Karina ir dukryte Matilda / Asmeninio albumo nuotr.

Šeima mano gyvenime svarbiausia. Žmona Karina yra mano geriausias draugas, esame vienas kito verslo konsultantai, karjeros patarėjai ir padrąsintojai. Tai aš ją pastumiu eiti pirmyn, daryti, tai ji mane pastumia – taip ir stumiame vienas kitą pirmyn (šypteli). Populiari pasaulyje tema – lyčių lygybė – mums abiem svarbi. Džiaugiuosi, kad Karina daro sėkmingą karjerą, yra „Small Planet Airlines“ vyriausioji strategijos vadovė ir smulkioji kompanijos akcininkė. Jos karjera ir nuomonė – tokios pat svarbios kaip mano. Žmonos darbas buvo viena iš priežasčių, kodėl, kai gavau naujas pareigas, neišvykome gyventi į Londoną. Mes kartu – jau dešimt metų. Prieš penkerius susituokėme, prieš pusantrų gimė dukrytė.

Taigi checklist’as pildomas?..

Taip, pildomas. Kitas punktas – kelionė aplink pasaulį. Tai susiję su būsima karjeros pertrauka ir turėtų įvykti prieš dukrai pradedant lankyti mokyklą, taigi laiko dar daug. Man atrodo, kad žmonių checklist’ai dažnai būna sukurti pasidavus visuomenės spaudimui dėl to, ką pavyzdiniame gyvenime reikia turėti... Mašina, butas, šeima, santaupos. Mums būsima karjeros pertrauka yra būdas save ištraukti iš šito pelės rato ir išsikelti į alternatyvią klajoklių visuomenę, pamatyti, ar žolė tikrai žalesnė kitame pasaulio krašte. Laukiame, kol dukra paaugs, kad visi trys galėtume leistis į tokią kelionę.

Pakalbėkime apie „blizgučius“. Kaip gyvenimas pasikeitė po exit’o – „Lemon Labs“ pardavimo strateginiam investuotojui?

Kalbant apie daiktus, gyvenimas nepasikeitė – per trejus metus, kai sudarėme sandorį, nieko „blizgaus“ ar išskirtinio nenusipirkau. Tačiau atsirado prabangus ramybės jausmas ir laisvė nedaryti, ko nenori. Taip pat didelį komfortą teikia suvokimas, kad galiu bet kada išsivežti šeimą atostogų, finansiškai savęs nevargindamas ir nesukdamas galvos. Dar atsirado nauja širdžiai miela veikla – būti verslo angelu kituose įdomiuose startuoliuose ir taip padėti kitiems žmonėms įgyvendinti su technologijomis susijusias idėjas.

Ką daryti, kad Lietuvai būtų geriau?

Trumpalaikė programa – daryti dalykus, kuriuos tikrai norite daryti. Svarbu nebijoti išeiti iš komforto zonos, tarkim – iš gerai mokamo korporacinio darbo, kurti savo verslo, net jei tai – bandelių kepimas.

Aplink yra mažai žmonių, patenkintų savo veikla. Atrodo, lyg nebūtų supratę, kad patys sprendžia, ką veiks per dieną. Išsprendus prasmingos veiklos klausimą, dienos tampa kokybiškos, čia ir slypi laimė.

Ilgalaikė programa – išsilavinimas. Nuo darželio iki universiteto, išsilavinimas – esminė gerovės sąlyga.

Trečias patarimas šelmiškas, bet nelengvas – man ir pačiam sunku jį įgyvendinti. Trisdešimt minučių per savaitę neveikite nieko. Jokių telefonų, ekranų, pokalbių, pirkinių ar kitų tikslingų judesių. Nieko! Žmonės dabar taip užsiėmę, kad pamiršta tiesiog... pabūti tyloje. Per tas 30 minučių labai išsigrynina svarbūs dalykai, iškyla mūsų baimės ir paslėpti norai. Linkiu išgirsti ir įgyvendinti!

Tomo Dirvonsko mėgstami:

Filmas: „Moteris, kuri dainuoja“

Serialas: „Tarnaitės istorija“

Knyga: „Išskirtys“ („Outliers“)

Podcast’as: „Masters of Scale“

Kad žmogui Lietuvoje būtų geriau:

Mokytis mokytis mokytis – visą gyvenimą.

Išdrįsti priimti sau svarbius sprendimus ir užsiimti veikla.

30 minučių per savaitę neveikti nieko.

Naujosios ekonomikos sėkmės veiksniai:

Darbas, kuris yra tavo pomėgis ir gyvenimo būdas.

Darbas su dideliu smalsumu pasižyminčiais žmonėmis.

Kasdienė disciplina – gebėjimas dalykus padaryti iki galo, ypač kai sunku.

„Treatwell CXO“ vyriausiasis direktorius, atsakingas už vartotojų patirtį Tomas Dirvonskas (6 nuotr.)