Žinoma mados ekspertė iš Prancūzijos – produkto istorija tapo kaip niekada svarbi

Pavina Souvanlasy
Pavina Souvanlasy
Šaltinis: Žmonės
2018-10-19 11:37
AA

Šiandien tarptautinėje mados konferencijoje „Driving Fashion Business: What Matters Tomorrow“ lyderiaujančio pasaulyje mados krypčių prognozavimo biuro „Carlin Creative” atstovė Pavina Souvanlasy pristatys 2019/2020 m. rudens/žiemos sezono mados tendencijas. Jas su Pavina aptarėme ir interviu.

Carlin" yra lyderiaujantis pasaulyje tendencijų prognozavimo biuras, įsteigtas 1947 m. Sakykite, kaip pasikeitė mados pasaulis per tuos metus?

Mados pasaulis visada juda į priekį ir jau dabar turime porą fenomenų, kurie nulems naujausias tendencijas. Per paskutinį dešimtmetį mados industrija beveik tapo laisvalaikio industrija ir pradėjo propaguoti ekologišką gyvenimo būdą. Žmonėms rūpi ne tik jų pačių gerovė, jie domisi aplinka, jaučiasi atsakingi už globalinį atšilimą, nerimauja dėl pernelyg didelio vartojimo daromos žalos aplinkai. Todėl labai organiškai šitie du kriterijai daro didžiulę įtaką kompanijoms ir jų kūrybai. Pavyzdžiui, vis daugiau prekių ženklų naudoja veganišką medžiagą, netikrą kailį, o „treningai” šiuo metu yra grįžę į prabangių prekių ženklų salonus. Ir čia nuolat iškyla amžinas klausimas – ar prekių ženklai yra įkvėpti tendencijų, ar tendencijos įkvėptos prekių ženklų?

Kaip jūs su visa komanda prognozuojate naujas tendencijas?

Mūsų ekspertai analizuoja egzistuojančias socialines tendencijas, lygina jas su besikeičiančiais vartojimo įpročiais. Mes nuolat vieni su kitais dalinamės savo kasdieninėmis patirtimis ir įkvėpimais, pradedant nuo pažinčių su naujais žmonėmis ir baigiant pasakojimais apie keliones. Mes laimingi, kad galime atstovauti daugiau nei 25 šalis, nes tai rodo, kad mūsų darbas yra vertinamas pasaulinėje rinkoje.

Kaip manote, ar sąmoningo vartojimo tendencija daro įtaką mados industrijai?

Žinoma! Vis daugiau ir daugiau prekių ženklų tampa sąmoningi ir atsakingi. Pavyzdžiui, Gucci iš pradžių atsisakė angoros vilnos, o po poros mėnesių nusprendė pasakyti „ne” ir gyvūnų kailiams.

Po tokio gyvūnams draugiško sprendimo, prie „Gucci” prisijungė ir kiti prekių ženklai – „Ralph Lauren”, „Anthropology”, „ASOS”, „Gap” ir daugelis kitų, kurie uždraudė naudoti kailį savo kolekcijose.

Taip pat šiandien mes jau galime kalbėti apie produktų istoriją, kuri tampa ypač svarbi, nes šiandien vartotojai nori žinoti iš kur atkeliauja jų drabužiai bei batai ir kas juos gamina.

Pavina Souvanlasy

Kas Jums pačiai yra mada? Kaip Jūs renkatės drabužius ir kokiems prekių ženklams teikiate pirmenybę?

Mada – labai stiprus žodis. Man mada reiškia laisvę, savišraišką, interpretaciją ir nuolatinį derinamą seno ir naujo, bei įvairių detalių. Savo kasdieniniai aprangai aš visada renkuosi „mažiau yra daugiau“ stilių, o kalbant apie formas ir spalvas, aš labai myliu Japonijos madą. Man patinka jų rafinuotas dizainas ir aukščiausia kokybė. Bet turiu pripažinti, kad man labai pasisekė, jog turiu savo asmeninį dizainerį, savo vaikiną, kuris mados industrijoje dirba daug metų. Galiausiai, viską galima pateikti kaip įkvėpimą. Kaip sakė žymus anglų dizaineris Paul Smith, visur galite atrasti įkvėpimą, jeigu negalite, pažiūrėkite dar kartą!

Kaip manote, kas lemia didžiųjų mados prekių ženklų sėkmę? Mados pasaulyje kasmet išnyra vis naujas prekių ženklas, tačiau ne visiems pavyksta įsitvirtinti. Patarkite, kaip jie galėtų išsilaikyti?

Pritariu, nauji prekių ženklai atsiranda kiekvienais metais, tačiau niekas jiems negarantuoja ilgalaikės sėkmės. Labai daug prekių ženklų produktus pradeda kurti tik susipažinę su specialiais reikalavimais ar tendencijomis. Mano nuomone, kūrybiškumas ir tyrimai apie naujus klientų norus yra tikrasis raktas į sėkmę. Taip pat reikia tikėti savimi ir mylėti tai, ką darai.

Didieji prekių ženklai jau supranta, kad populiarumo viršūnėse išsilaikys tik tada, jei bus atviri, užmegs ryšius su klientais socialiniuose tinkluose, bendradarbiaus su „influenceriais“, žymiais žmonėmis ir ieškos bendrų kūrybinių spendimų ir įvairių koloboracijų su su kitais prekių ženklais. Puikūs pavyzdžiai „Off White x Ikea“, „H&M x Lanvin/Balmain/Sonia Rykiel“. Tik suvieniję jėgas, galimybes ir kūrybiškumą mados prekių ženklai išsilaikys rinkoje.

Įdomu, kiek jūs žinote apie Lietuvos mados industriją ir kaip vertinate lietuvių dizainerius?

Lietuva yra garsi savo itin geromis ir kokybiškomis medžiagomis, ypač vertinamas lietuviškas linas. Mados industrija auga, todėl „Carlin“ tiki šia šalimi ir jos potencialu. Dauguma prabangių Europos prekių ženklų pasitiki jumis. Jūs turite viską, ko reikia sėkmei – didelius tikslus anapus Baltijos šalių, patogią vietą Europos žemėlapyje ir visas galimybes pasaulinei prekybai.

Su didžiuliu liūdesiu ir pagarba Lietuvos dizaineriams, turiu pasakyti, kad liūdna, jog jie mažai eksportuoja į Vakarų Europą. Aš esu tikra, kad Jūsų šalis pilna talentų. Dabar negaliu tiksliai jų įvardinti, tačiau tikrai tikiu, kad po šitos kelionės viskas pasikeis!

Koks būtų Jūsų patarimas Lietuvos dizaineriams, norintiems tapti pasaulinės rinkos dalimi?

Mylėkite tai, ką darote, dalinkitės savo aistra ir išlikite kūrybiški išlaikydami savo prekių ženklo DNR.

Nesidrovėkite ieškokite naujų galimybių. „Carlin“ ekspertai būtų laimingi paremdami jus ir duodami patarimų.