Vyrų mados savaitė: dizaineriai pristatė kolekcijas – nuo nešiojamų drabužių iki visiškai „crazy“ idėjų

Dante Leo Capasso kolekcija / Tomo Tumalovičiaus
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2018-05-02 22:36
Kultūros bare „Kablys“ trečiadienio vakarą vyko Vyrų mados savaitės renginys. Kolekcijas vyrams pristatė Lenkijos prekės ženklai „Trad studio“, Latvijos dizaineriai „One Wolf“ bei „Status by Shtamguts“, dizaineriai iš Lietuvos „Harmman“ bei „The Dark“; italai Alessandro Trincone, Federico Cina ir Dante Leo Capasso. Vakarą užbaigė „Julios Janus“ kolekcija. Renginį vedė Aistis Mickevičius.

Kolekcijos pristatymą pradėjo mados namai „Harmman“ ir dizaineris Kęstutis Lekeckas. Tai lėtosios mados kolekcija vyrams, kurios neriboja sezoniškumas ir amžiaus cenzas. Todėl podiumu žengė įvairaus amžiaus modeliai. Kolekcijoje dominuoja tamsios spalvos, švarkai, paltai ir ilgos siauros šilkinės juostos, kurios panaudotos ir kaip diržai, ir kaip šalikėliai, ir kaip kaklaraiščiai.

Tomo Tumalovičiaus nuotr.
Tomo Tumalovičiaus nuotr.

Italas Dante Leo Capasso pasiūlė pažaisti slėpynių ir pabandyti įminti mįslę – kokią žinutę neša jo pristatoma kolekcija? Kol kas savo prekės ženklo dizaineris neturi, tad jo kūriniai pasakoja vientisą koduotą istoriją – be komercinių tikslų. Per žmogaus formas ir kuriamus drabužius jis siūlo tarsi naują kalbą. Modeliai ėjo su kaukėmis ir įvairiose kūno vietose pritaisytais prožektoriais. Drabužiai konceptualūs, ryškiaspalviai, su pridėtinėmis detalėmis. Kolekcija primena povandeninį pasaulį arba kosmosą.

Tomo Tumalovičiaus
Tomo Tumalovičiaus

Latvių „Status by Shtamguts“ pristatė vyrišką rudens / žiemos kolekciją, kurioje dominuoja mėlyna, žydra, pilka ir balta spalvos ir metalinio blizgesio detalės, atsikartojančios marškiniuose, akinių grandinėlėse ar prisegtuose rankogaliuose. Prekės ženklas nepabijojo kai kurių modelių aprengti ne tik sijonais, bet ir nuotakos suknelę primenančiu baltu apdaru. Kolekcija pristatyta su Latvijos kultūros fondo palaikymu.

Tomo Tumalovičiaus
Tomo Tumalovičiaus

Latviai „One Wolf“ pristatė ateinančio šaltojo sezono kolekciją, skirtą jaunatviškiems vyrams. Šis prekės ženklas jau nekart dalyvavo lietuviškose dizaino mugėse ir yra pamėgtas mūsų tautiečių. Kolekcijoje dominuoja denimas ir tamsiai mėlyna spalva, drabužiai – patogūs, kasdieniški, daugiausia įvairūs lietpalčiai ir džemperiai.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

„The Dark“ prekės ženklas kuria charakteringus rankų darbo aksesuarus – daugiausia iš natūralios, skirtingų tekstūrų odos. Kad būtų išryškinti juodi aksesuarai, modeliai nevilkėjo marškinėlių. Papuošalai – odinės apyrankės ir ilgi kelių sluoksnių karoliai su kabančiu odiniu kutu. Taip pat – domino kaukės.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Alessandro Trincone pristatė kolekciją „Aroundmi“. Savo kuriamais drabužiais jis nori pabrėžti žmonių laisvę, individualumą – kiekvienas turėtų dėvėti tai, ką nori, su kuo jaučiasi patogiai, ir pamiršti kažkieno sugalvotas taisykles. Šią mintį sustiprina išskirtinis šio dizainerio bruožas – tai, kad jis neskirsto drabužių pagal lytį. Modeliai ėjo dažytomis lūpomis, su vieną petį apnuoginančiomis palaidinėmis, permatomomis suknelėmis ar kaspinais ant galvos.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Federico Cina pristatė rudens / žiemos kolekciją vyrams. Kiekvienas gyvenime susiduriame su tam tikromis baimėmis, ne visada esame palaikomi aplinkinių, todėl į drabužius jaunas dizaineris žiūri kaip į šarvus, už kurių slepiasi kiekvieno asmeninė istorija, kartais – socialinė žinutė. Paties dizainerio siunčiama žinutė – laisvė rinktis, spręsti pačiam, kaip gyventi, o dideli drabužiai – tarsi aliuzija į jauną kūrėjo amžių – kolekcijos herojus kaip vaikas, apsivilkęs didelius tėvo drabužius tam, kad į jį būtų pažiūrėta rimtai. Drabužiai ryškių spalvų, viršus laisvas.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Lenkų „Trad studio“ vyriška šaltojo sezono kolekcija išreiškia žmonių instinktus, kurie yra giliai paslėpti. Skatinama nepasiduoti visuomenės nustatytiems standartams. Drabužių konstrukcijos atskleidžia silueto esmę. Kolekcijoje taip pat yra moteriškais laikomų drabužių – sijonų ar petį apnuoginančių palaidinių, nors pagrindas – kostiuminės kelnės ir marškiniai bei bomberiai.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Madų šou kulminacija tapo „Julios Janus“ kolekcija, skirta veržlios sielos vyrui introvertui, kurio stiliaus neapibrėžia nei amžius, nei kūno proporcijos. Drabužius demonstravo įvairūs žmonės, ne profesionalūs modeliai. Grynai vyriškoje aprangoje J. Janus įtvirtina šiuolaikinio miesto klajoklio įvaizdžio elementus: patogų siluetą, beveik uniforminę aprangą, kuriai būdinga nedidelė asimetrija, laisvę suteikiančios detalės. Populiariausi kolekcijos drabužiai – marškinėliai su printais ir kelnės.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.
Žmonės.lt

Naujausi straipsniai