Vilnius prisipildys autoriniais tekstais: žinomi autoriai kalbins sostinės vietas

Projektas „Vilniaus kontekstai'19“/Organizatorių nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2019-07-29 12:43
Nuo 2019 m. liepos 29 d. tris savaites (iki rugpjūčio 18-os) Vilnius prisipildys autoriniais tekstais ant tripusių lauko reklamos stendų. 22 autoriai projektui „Vilniaus kontekstai“ sukūrė tekstus, esė, eilėraščius ar sentencijas.

Vilnius buvo, yra ir bus neišsenkantis inspiracijos šaltinis, tapo ir taps ne vienos istorijos pagrindu, priežastimi ar dalimi. Kiekvieno mūsų santykis su šiuo miestu, patirtys jame skiriasi, kiekvienas „prakalbiname“ jį savaip.

Projekte „Vilniaus kontekstai“ įvairias miesto vietas „kalbina“ su rašymu vienaip ar kitaip susiję autoriai: Marius Ivaškevičius, Kristupas Sabolius, Alina Orlova, Darius Gumauskas, Marius Povilas Elijas Martynenko, Ernestas Parulskis, Laima Kreivytė, Robertas Narkus, Juozas Laivys, Akvilė Kavaliauskaitė, Audrius Pocius, Paulina Pukytė, Šarūnas Joneikis, Monika Kalinauskaitė, Jonas Narbutas, Dominykas Vaitiekūnas, Edvinas Valikonis, Alexandra Bondarev, Julius Markevičius, Gabrielius Mackevičius, Viktorija Ivanova, Stefanija Jokštytė.

Projektas „Vilniaus kontekstai'19“/Organizatorių nuotr.
Projektas „Vilniaus kontekstai'19“/Organizatorių nuotr.

Visi jie siūlo patirti ir ištirti miestą, tikrą vietą, jos charakterį. Dažnai tai – net ne geografinės, o laiko koordinatės, daugiakalbis ir daugiatautis miesto kontekstas, įvairūs rakursai ir asimiliacijos – tiek socialine, tiek kalbotyros prasme.

Projektas „Vilniaus kontekstai“, startavęs 2017 m., po metų pertraukos grįžta kaip „Kuriu Vilnių“ programos dalis su dar daugiau dalyvių, o jų kūriniai pasklido po dar įvairesnius Vilniaus miesto rajonus (Senamiestis, Naujamiestis, Stotis, Antakalnis, Žvėrynas, Karoliniškės, Lazdynai, Šnipiškės).

Projektas „Vilniaus kontekstai'19“/Organizatorių nuotr.
Projektas „Vilniaus kontekstai'19“/Organizatorių nuotr.

Tiek 2017 metais, tiek šiais, projektas išlaiko tuos pačius principus – siekiama nutolti nuo reklaminio stendo paskirties, pasitelkti jį kaip žinutės – ne komercinės, o poetinės, romantinės, eseistinės, nostalgiškos – nešėją. Juodo teksto baltame fone raiška – būdas išsivaduoti iš vizualinio triukšmo, supančio mus šiandien.

Temos:

Kultūra

Naujausi straipsniai