Valentino dieną kviečia skirti vyresnio amžiaus žmonių meilei: glamonės ir intymumas nedingsta

Miglė Motiejūnė / Andriaus Ufarto nuotr.
Miglė Motiejūnė / Andriaus Ufarto nuotr.
Šaltinis: Pranešimas spaudai
2024-02-12 19:17
AA

Valentino dienos ar kitose apie meilę pasakojančiose reklamose, filmuose ar serialuose dažniausiai matomos besibučiuojančios, meiliai besiglaustančios ar į aistrą panyrančios jaunos poros. Bet juk intymūs santykiai priklauso ne tik jauniems. Pasak psichologės Miglės Motiejūnės, nėra amžiaus ribos, kuria nustatoma, kada žmogaus poreikis intymumui baigiasi.

Iš kitos perspektyvos į visuomenėje įprastus kūniškos aistros, intymumo, seksualumo įvaizdžius šiemet nusprendė pažvelgti kūrybinė agentūra „Autoriai“, pristačiusi projektą „Bučiniai metų neskaičiuoja“.

Į specialią fotosesiją, kurią įgyvendino fotografė Marta Kaczmarek, buvo pakviestos 60-metį peržengusios poros, kurios savo patirtimi ir branda perteikė meilę, intymumą, artumą, gyvenimo džiaugsmą.

„Filmuose, internete, televizijoje labai trūksta vyresnių žmonių meilės, intymumo. Žmonės nebeturi bendro tikslo, nebemoka bendrauti. Man jau daugiau nei 70 metų, jam – šiek tiek mažiau, bet mes vienas kitą labai traukiame. Kalbu ne tik apie seksą, bet ir apie bendrus pomėgius. Mes ir filmus žiūrime, ir sode darbuojamės, ir šokame“, – sako viena iš fotosesijos herojų Ona, kuri mėgaujasi kiekviena akimirka su partneriu Aleksejumi.

Bučiniai metų neskaičiuoja. Autoriai kūrybinis projektas / Martos Kaczmarek nuotr.
Bučiniai metų neskaičiuoja. Kadrai iš fotosesijos

Vidinio entuziazmo ir charizmos kupina moteris pataria vyresniems žmonėms būti atviresniems, dažniau bendrauti tarpusavyje, priimti besikeičiantį kūną ir nesigėdyti poreikio artumui.

Bučiniai metų neskaičiuoja. Autorių kūrybinis projektas / Martos Kaczmarek nuotr.

Žmonės vis ilgiau yra jauni

Kūrybinės agentūros „Autoriai“ įkūrėja ir kūrybos vadovė Giedrė Ona Šileikytė pastebi, kad vyresni nei 65 metų amžiaus žmonės yra viena iš mažiausiai reprezentuojamų amžiaus grupių reklamose, kino filmuose, ypač kalbant apie intymumo, kūniškumo temas.

„Kurdami reklamas prisidedame prie daugybės stigmų atsiradimo, vyresnis amžius – viena jų. Mes tarsi nepastebėjome, kad dabartinis 60-metis nebėra toks pat, koks buvo prieš 30 metų ir dar kitaip bus vertinamas po 30 metų – žmonės vis ilgiau ir ilgiau yra jauni. Deja, šiuo metu vyresnius žmones reklamos kontekste dažniausiai matome tik vaistų ar akcijų kontekstuose“, – teigia kūrybos vadovė.

Kūrybos vadovė Giedrė Ona Šileikytė / Tado Kazakevičiaus nuotr.

Pasak G.O.Šileikytės, daugybė žmonių savęs suvokimą konstruoja pagal tai, kaip jo ar jos amžiaus žmonės rodomi televizijoje, internete.

„Jaunystės apsėsti įvaizdžiai stipriai veikia, todėl nenuostabu, kad ir mano vyresnio amžiaus bičiuliai, tėvai ar kolegos, Lietuvoje, jau sulaukę 50-ies, pradeda jaustis niekam tikę, ypač moterys. Jie rečiau ryžtasi bet kokiems pokyčiams, nes kito šanso tarsi nebebus. Bet tai nėra teisinga. Šiuo kūrybiniu projektu norime atverti naujas galimybes suvokimui, ką iš tiesų šiandien reiškia amžius, kas vyksta su kūnu ir jo poreikiais bėgant metams. Sąmoningai skiriame labai daug dėmesio kūniškumui, nes tai itin susiję su kiekvieno mūsų tapatybės išgyvenimu. Kūnas keičiasi, tai neišvengiama, bet poreikis prisilietimui, kito žmogaus artumui niekur nedingsta, seksualumas nėra tik jaunystės atributas, jis lydi žmogų tiek, kiek šis yra savo kūne“, – sako „Autoriai“ vadovė.

Bučiniai metų neskaičiuoja. Kadrai iš fotosesijos

Psichologė: intymiems santykiams amžiaus ribos nėra

Psichologė M.Motiejūnė taip pat pastebi, kad masinėse medijose vyresnio amžiaus žmonės praktiškai neegzistuoja. Net ir reklamose, skirtose pasirūpinti veido oda, rodomi 40-mečiai ar jaunesni žmonės: „Suprask, jie jau senstelėję“.

„Egzistuojant jaunystės kultui, ignoruojant vyresnio amžiaus žmones, mums patiems senstant, bus sunku. Nematant mums įprastų pavyzdžių, formuojasi nuostatos, kad vyresniame amžiuje kažko negali daryti. Todėl ir intymūs santykiai gali atrodyti neįprasti ir jeigu niekas tuo neužsiima, tai gal ir aš negaliu, man to nereikia, atsiranda savęs ribojimai“, – sako M.Motiejūnė.

Psichologė Miglė Motiejūnė / Andriaus Ufarto nuotr.

Tyrimai rodo, kad įsitikinimas, jog senatvė yra kažkas nemalonaus, varžančio, apribojančio, veikia ne tik gyvenimo kokybę, bet ir trukmę, kuri gali pasikeisti net septyneriais metais.

„Jeigu aš esu nuolat įsitempęs ir jaučiu, kad šis gyvenimo tarpsnis atneša tik kančią, tai turi įtakos tiek sveikatai, tiek mano gyvenimo trukmei“, – pastebi psichologė M.Motiejūnė.

Bučiniai metų neskaičiuoja. Kadrai iš fotosesijos / Justė Juškevičiūtė nuotr.

Jos teigimu, intymios, seksualinės sveikatos palaikymas prisideda prie bendros geros žmogaus savijautos. Tai yra didelė prevencija depresijai, nes kuriamas ryšis arba su kitu žmogumi, arba su savimi. Ji pataria apie intymų gyvenimą pasikalbėti ir su šeimos gydytoju, nes tai svarbi mūsų bendros sveikatos dalis.

M.Motiejūnė viliasi, kad kūrybinis projektas „Bučiniai metų neskaičiuoja“ pasieks vyresnio amžiaus žmones, jie susimąstys apie intymumą, mažiau gėdysis savo kūno, artumo, glamonių ir kitų svarbių intymaus gyvenimo atributų.