Vaikų namų darbai. Naudingi patarimai tėvams

Skaitanti mergaitė / 123rf.com
Skaitanti mergaitė / 123rf.com
2016-10-09 15:00
AA

Mokinių tėveliams neretai iškyla klausimas, kaip rasti aukso viduriuką ir nustatyti ribas, kiek kištis į namų darbų ruošimą? Kada padėti, o kada reikalauti savarankiškumo?

Štai keletas naudingų patarimų:

  • Pradinukams dažnai sunku išlaikyti dėmesį ilgiau kaip 20–25 min., todėl ruošiant namų darbus labai pravartu daryti pertraukas.
  • Mokykite užbaigti užduotį iki galo ir tik tada imtis naujos.
  • Pasiūlykite mokinukui per pamokas užsirašyti (sąsiuvinio paraštėje, užrašų knygutėje), ką mokytoja liepia atlikti namuose.
  • Skatinkite vaiką laikytis dienotvarkės, ypač jei atžala lanko būrelius, sportuoja. Tada užteks laiko ir mokslams, ir užklasinei veiklai, ir draugams.
  • Leiskite rinktis. Vieniems vaikams, grįžus iš mokyklos, reikia poros valandų poilsio, kiti pirmiau paruošia pamokas, vėliau ilsisi. Kai kurie iš pradžių imasi sudėtingesnių užduočių, kiti, atvirkščiai, pradeda nuo lengvesnių.

TAIP PAT SKAITYKITE: Intelekto lavinimo centro trenerė Justina Inkrataitė: „Svarbiausia – ne „kalimas“, o kad vaikas išmoktų mąstyti“

  • Tinkamiausias laikas namų darbams atlikti yra 15–18 val.
  • Sudarykite malonią mokymosi aplinką. Motyvacija kyla, jei vaikas turi atskirą, ramų kampelį, kurį gali pritaikyti savo poreikiams: pasikabinti pamokų tvarkaraštį, geografijos žemėlapį ar gautus diplomus, pagyrimus.
  • Įveskite skatinimo sistemą, pavyzdžiui, tik paruošus namų darbus, galima žaisti kompiuteriu.
  • Vaikai perima suaugusiųjų nuomonę, todėl nesumenkinkite namų darbų svarbos („Kokią čia nesąmonę uždavė? Parašyk ką nors ir bus gerai“) ar mokslo reikšmės („Statybininkai uždirba daugiau nei baigusieji universitetą“).
  • Visa šeima įsitraukite į bendrą edukacinę veiklą. Kartu skaitykite knygas, aplankykite muziejų, pažiūrėkite istorinį filmą.
  • Tikėkite savo vaiku, nes epitetai „tinginys“, „nemokša“ nemotyvuoja, o menkina savivertę.
  • Prastas pažymys – mokinio (o ne jūsų) įvertinimas, tačiau neužsipulkite su klausimais „Kodėl?“. Nebarkite, o padėkite rasti priežastis. Paklauskite vaiko, ką, jo manymu, reikėtų daryti kitaip, kad kitą kartą pasisektų.
  • Laiku pastebėkite, kada mokinukui reikia pagalbos. Jei ilgalaikės pastangos neduoda rezultatų, užpuola bejėgiškumo jausmas, pasyvumas, smunka motyvacija.

Plačiau apie vaikų namų darbų ruošimą skaitykite 40-ajame „Ji“ numeryje!

Žurnalas „Ji“ (40 nr.) / Redakcijos archyvo nuotr.