Trenerė pataria: svarbu vadovautis ne gaujos jausmu, bet individualiais poreikiais

Trenerė Renata Leganovič
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2018-04-17 08:59
Trenerių patirtis liudija, kad daugiausia žmonių į sporto klubą ateina norėdami sulieknėti. Trumpam užsuka ir besivaikantieji madų, tačiau daugiausiai pasiekia ir ilgiausiai lieka tie, kurių tikslas sveikiau gyventi ir geriau jaustis.

Fitneso mokymo centro „Aeromix“ įkūrėja, Europos mokyklos seminarų lektorė ir trenerė Renata Leganovič pabrėžia, kad norint rasti kūno ir dvasios balansą, labai svarbu treniruotes rinktis vadovaujantis ne gaujos jausmu, o individualiais poreikiais.

„Aerobinis krūvis – geriausias antidepresantas,“ – įsitikinusi daugiau nei 20 metų patirties fitneso srityje sukaupusi R.Leganovič. Pradėjęs sportuoti, žmogus ima skirti sau daugiau dėmesio ir stipriau save pamilsta. Sportuojant keičiasi ne tik kūnas, bet ir veidas, šypsena, žvilgsnis, laikysena, eisena – žmogus labiau patinka pats sau, geriau jaučiasi ir ima savimi pasitikėti. Dažnai net psichoterapeutai savo pacientų pirmiausia klausia, ar jie sportuoja. Nes judant tvirtėja ne tik raumenys, bet ir gaminasi laimės bei malonumo hormonai.

Sportas užgrūdina nepasiduoti nesėkmei

Pasak fitneso ekspertės R. Leganovič, sportas moko ieškoti sprendimų ir niekada lengvai nepasiduoti ištikus pirmai nesėkmei, skatina ieškoti sprendimų. Be to, judėjimas padeda pažinti savo kūną, įsiklausyti į vidinius pojūčius, rasti savo tempą, pajusti, kada verta sustoti, padaryti pertrauką, kada reikia pasistiprinti, patausoti save, o kada atiduoti paskutines jėgas. Savęs pažinimas – amžinas kelias, tačiau treniruotės padeda juo judėti kryptingai.

Be to, sportas labai svarbus veiksnys charakterio formavimuisi. Sportuojantys žmonės geriau planuoja savo laiką, atkakliau siekia tikslų, daugiau spėja, yra labiau disciplinuoti ir rečiau serga. Siekiant, kad kūnas būtų sveikas, o siela laiminga, svarbu mankštintis, pakankamai ilsėtis, sveikai maitintis ir mėgautis gyvenimu. Siekiant pagražinti figūrą ir gerai jaustis, būtina nepamiršti ir mitybos. Nuo jos, pasak specialistės, priklauso apie 80 proc. rezultato. Labai svarbu tinkamai pasirinkti fizinį krūvį, treniruočių pobūdį – atsižvelgiant į savo sveikatos būklę ir apribojimus, patirtį sporte, dabartinius gebėjimus, tikslus, gyvenimo būdą, temperamentą.

Rinkdamiesi treniruotes paklauskite savęs – mėgstate sportuoti vienas ar su grupe, patalpoje ar lauke, norite ramių, atpalaiduojančių užsiėmimų ar intensyvių, itin energingų, apsilankykite pas keletą trenerių, pajuskite, kas labiausiai įkvepia, su kuo sutampa bioenergetiniai laukai, kur norisi grįžti. Tik pasirinkę tai, kas geriausiai atitinka būtent jūsų individualius poreikius, sportuosite su malonumu ir galėsite patirti maksimalius teigiamus pokyčius tiek fizinei, tiek dvasinei savijautai.

Trenerė Renata Leganovič
Trenerė Renata Leganovič

Norite lavinti bendravimo įgūdžius – rinkitės komandinius žaidimus

Įsisukę į darbus, nuolat skubėdami, susitelkę į savo asmeninius poreikius ir pasiekimus, vis daugiau žmonių patiria sunkumų bendraujant, jaučiasi nejaukiai ar tiesiog pristinga įgūdžių. Komandiniai žaidimai (futbolas, krepšinis, rankinis, tinklinis, skvošas ir kt.) ugdo bendruomeniškumą, gebėjimą integruotis, siekti bendro rezultato. Tiek sporto komandose, tiek grupinėse treniruotėse susirenka labai skirtingi žmonės, tad darbas kartu skatina ieškoti sprendimų, konstruktyviai išreikšti nepasitenkinimą, ugdo toleranciją, pagarbą kitiems bei savigarbą, draugiškumą, gebėjimą padėti.

Siekiate geriau pažinti save – išbandykite jogą ar pilatesą

Sparčiai visame pasaulyje populiarėja jogos bei pilateso užsiėmimai. Dalis žmonių jas kaitalioja su kitomis treniruotėmis, tačiau nemažai tokių, kurie įsimyli vieną iš šių krypčių ir pasineria visa galva. Nors jogos bei pilateso pamokas siūlo ir nemažai sporto klubų, entuziastai dažniausiai renkasi specializuotas studijas, kur itin daug dėmesio skiriama aplinkai, atpalaiduojančiai atmosferai, arbatos gėrimo ritualams. Joga ir pilatesas – ne tik tempimo pratimai ar kvėpavimo technikos, bet atskiros filosofijos, tad šie užsiėmimai leis pradėti ne tik fizinę, bet ir dvasinę kelionę savęs pažinimo link.

Trūksta energijos – pasikraukite aerobikos ar funkcinėse treniruotėse

Funkcinės treniruotės padeda numesti svorio, tonizuoja kūną, suteikia energijos, gerina koordinaciją, širdies ir kraujagyslių sistemos darbą, didina jėgą, gerina laikyseną, ugdo ištvermę. Treniruočių tikslas tikrai ne tik tvirtesnis, gražesnis kūnas – jos padeda geriau jaustis savo kailyje ir tarp kitų, gyventi aktyviau, tapti stipresniu psichologiškai. Toninių (posturalinių) raumenų treniruotės didina jų jėgą, mobilumą, lankstumą, padeda išlaikyti kūno pusiausvyrą tiek esant statinei būsenai, tiek judant, svarbi ne tik fizinė sporto nauda. Stipresnis ir lankstesnis kūnas pagerina ne tik sveikatą, mažina traumų riziką, bet ir pakelia gyvenimo kokybę apskritai.

„Žmonės dažnai teisinasi, kad neturi laiko sportui, kad pavargsta darbe, kad prisijuda tvarkydamiesi namuose ar žaisdami su vaikais. Tačiau treniruotėse patiriamas visai kitokio pobūdžio krūvis. Aš aerobikos treniruotėse pailsiu, atsigaunu, pasikraunu naujos energijos, kad ir kokia pavargus būčiau“, - savo patirtimi dalijasi trenerė Renata.

Trenerė Renata Leganovič
Trenerė Renata Leganovič

Neužsisėdėkite komforto zonoje – įvairovė padeda tobulėti

Specialistė neabejoja, kad tie, kurie peržengia sunkumus, nebijo paieškoti, išbandyti daugiau fizinio aktyvumo formų ir nespjauna į viską po pirmos nevykusios treniruotės, tikrai randa savo kelią ir siekdami tikslų tik sustiprėja tiek fiziškai, tiek dvasiškai. Profesionalūs treneriai ne tik nuolat ieško būdų kaip įkvėpti kitus, domisi fiziologija, psichologija ir tampa patikimais patarėjais, bet ir patys siekia kūno universalumo, tad ne tik treniruoja raumenis, kad jie būtų tvirtesni, bet ir siekia kūno lankstumo, mobilumo, sąnarių paslankumo. Būtent tokie žmonės ir tampa geidžiamiausiais treneriais ir tarptautiniais prezenteriais.

Trenerė R.Leganovič džiaugiasi, kad daugėja sąmoningų klientų, kurie ieško būdų pakeisti terpę, išlįsti iš komforto zonos, išbando skirtingo pobūdžio treniruotes ir žiūri į kūną, kaip į visumą, o ne tik raumenų masę. Nes net ir pasirinkus sau labiausiai tinkančias ir patinkančias treniruotes, svarbu neužsisėdėti komforto zonoje, neaptingti ir nenustoti tobulėti.

Žmonės.lt

Naujausi straipsniai