Televizija Lietuvoje: apie TV misiją, įtaką ir mados diktatą

Rūta Mikelkevičiūtė ir Rolandas Vilkončius / Luko Balandžio nuotr.
Rūta Mikelkevičiūtė ir Rolandas Vilkončius / Luko Balandžio nuotr.
Šaltinis: „Laimė“
2012-05-23 10:00
AA

Laimei, vis dar turime konstitucinių teisių. Viena jų – ignoruoti televizoriumi vadinamą dėžę. Esame laisvi naudoti tą daiktą tik kaip interjero detalę, dovanoti priešui, sukapoti, išmesti. Tokios negeros mintys apniko, kai porą mėnesių maigiau pultelį.

Televizijai, žinoma, nusispjauti, kas ir ką apie ją mano. Mauras dirba savo darbą. Galima tik pagailėti žurnalų, kurie atkakliai klausinėja piliečių, kaip šie vertina TV programas. Greitai atsakymą bus galima spausdinti copy–paste: visi, baigę bent aštuonias klases, žiūri tik Algimantą Čekuolį ir „Discovery“. O iš kur dygsta reitingai, tegu aiškinasi Skotland Jardas.

TV prodiuseriai kritikos nesibaimina. Jos niekada nebus tiek daug, kad imtų kenkti jų sveikatai ar verslui. Sukasi užburtas ratas: žurnalistai kalbina tik populiarias asmenybes, o populiarumas dažniausiai ateina draugaujant su televizija. Negi terši vandenį, kurį geri? Kita vertus, ilgai gyvenant anapus ekrano, išties galima užsimiršti ir patikėti tauria TV misija.

Štai ką yra pasakiusi Rūta Mikelkevičiūtė: „Ne kartą esu girdėjusi, kaip menkinama televizija. (...) Ji kaltinama, kad nesukuria išliekamosios vertės. Manau, yra atvirkščiai – televizija kaip tik kuria vieną didžiausių išliekamųjų verčių. Būtent televizija daro kone didžiausią įtaką jaunimo pasaulėžiūrai, diktuoja madas, formuoja visuomenės požiūrį.“ Taip ir knieti paklausti, ar Rūta žino, kas yra „išliekamoji vertė“ ir kokios jos sąsajos su LNK opusais „Karamelinės naujienos“, „Mano vyras gali“ ar „Farai“, su pokalbių laidomis? Tačiau vedėja teisi: televizijos įtaka didelė. Ir dėl to apima gilus liūdesys.

Apie TV formuojamą pasaulėžiūrą verčiau tegu kalba policininkai ir psichiatrai. Aš apsiribosiu mados diktatu. Tiesa, jokio diktato nėra, tiesiog kapsi lašas po lašo. Kai kabelinės televizijos apdairiai likvidavo „Fashion TV“, žinios apie madą pasidarė miglotos ir nepatikimos. O tai, ką diktuoja TV stilistai, vadinama kažkaip kitaip. Ir net nėra ko kaltinti.

Visą straipsnį skaitykite naujausiame žurnalo „Laima“ numeryje.