Tarptautinį pripažinimą pelniusi patyrimų opera tamsoje „Confessions“ pirmą kartą pristatoma Londone

Akimirka iš operos „Confessions“ / Organizatorių nuotr.
Akimirka iš operos „Confessions“ / Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2018-11-20 14:35
AA

2018 m. gruodžio 13 d., 19 ir 21 val., nuostabioje Round Chapel erdvėje (Londono rajone Hackney) pirmą kartą Didžiojoje Britanijoje bus pristatyta erdvinė opera tamsoje „Confessions“. Sukurta prieš 3 metus, opera jau pelnė tarptautinės publikos simpatijas ir kelis svarius apdovanojimus. Unikaliai vienos valandos operos patirčiai klausytojai kviečiami užmerkti akis.

Kokia yra mūsų vaizduotės galia? Ir kur tuomet slypi garso prigimties paslaptis, gebanti mumyse sukelti panašias būsenas, pojūčius ir vaizdinius? Ar muzika gali iššaukti bendrą kolektyvinę vaizduotę?

Šie ir kiti klausimai inspiravo operos „Confessions“ autorius – kompozitorius Rūtą Vitkauskaitę, Jensą Hedmaną ir dainininkę Åsą Nordgren – spektaklio sukūrimui.

Akimirka iš operos „Confessions“ / Organizatorių nuotr.

Erdvinės operos tamsoje „Confessions“ kūrybinė komanda siūlo žiūrovams trumpam atsisakyti vienos juslės – regos. Spektaklio žiūrovai kūrinį patirs tamsoje, sėdėdami užrištomis akimis (specialūs raiščiai bus dalijami žiūrovams prieš pat renginį). Tokiu būdu bus praplečiamos ir atskleidžiamos akustinės aplinkos ir jos suvokimo bei erdvinio garso poveikio vaizduotei galimybės.

„Netekus regos, staiga ima ryškėti kiti pojūčiai, klausytojas tampa jautresnis. Atrodo, kad kūrinio klausaisi nebe „iš šalies“, o patenki į jį. Šitaip opera tampa būsena, jos klausytojas su savo potyriais lieka visiškai vienas.“, – taip autentišką patirtį operoje „Confessions“ po 2015 metų Vilniuje įvykusios premjeros apibūdino muzikos apžvalgininkė Marija Paškevičiūtė.

Akimirka iš operos „Confessions“ / Organizatorių nuotr.

Operą „Confessions“ inspiravo domėjimasis erdvine elektronika, o ypač – erdviniu akustiniu garsu ir jo poveikiu žmogaus vaizduotei. Muzikos atlikimas tamsoje, veikiant ir kitus žmogaus pojūčius (uoslė, taktilika), tuo pačiu eliminuojant bet kokius vizualinius dirgiklius, kartu sustiprina garso poveikį vaizduotei. Krikščioniškoji septynių mirtinų nuodėmių idėja tapo operos libreto pagrindu. Septynios „Confessions“ dalys nagrinėja septynias nuodėmes – godumą, puikybę, apsirijimą, pavydą, kerštą, geismą, tingumą.

Temos: