Sveikos gyvensenos specialistė Gretė Brokienė: „Nereikalingiems kilogramams atsikratyti – prievartos nereikia“

Gretė Brokienė / E. Jociūtės nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2020-05-17 18:04
Sveikos gyvensenos ir mitybos studiją prieš keletą savaičių atidariusi „Misis Lietuva 2019“ Gretė Brokienė sako, jog vienos formulės, kaip atsikratyti nereikalingų kilogramų, nėra. Savo srities specialistė pasakoja apie dažniausiai jos praktikoje klientų daromas klaidas ir patikina – vien sportas norinčių sulieknėti tikrai neišgelbės.

Kokias didžiausias klaidas daro greitai svorio atsikratyti siekiančios moterys?

Na, visų pirma tai kartais naiviai tikisi lengvo, greito ir ilgalaikio rezultato. Iš klienčių girdžiu tokių istorijų, kad oda šiurpsta. Dažniausiai tai būna įvairios madingos dietos, liekninančios arbatos ar papildai, žymių žmonių sekmės istorijos, žinių trūkumas ir panašiai. Neretai pasitaikanti praktika – „kažko atsisakymas“. Tokios dietos kelias trumpas, atsisakius vienos iš privalomųjų gauti maistinių medžiagų, kenčia organizmas, o po kurio laiko svoris grįžta greičiau nei nukritęs. Dažnai ir su kaupu.

Dar tenka išgirsti badavimo istorijų, kuomet drastiškai sumažinamas kalorijų skaičius, o gaunamas jų kiekis yra nevisavertis ir nesubalansuotas.

Reikia žinoti, jog leidžiantis į kategoriškumus, gero rezultato tikrai nepasieksite – esu tikra, kad grįšite prie įprastos mitybos su persivalgymo priepuoliais ir dar didesniais skaičiais ant svarstyklių.

Gretė Brokienė/Aleksandro Broko, „Culture Bridge“ nuotr.
Gretė Brokienė/Aleksandro Broko, „Culture Bridge“ nuotr.

Nusprendus atsikratyti svorio, reikalingas specialus pasiruošimas?

Žinoma. Visų pirma – bendras suvokimas, kodėl ir kaip tai darysime. Reikalingas problemos įvardijimas, aiškaus ir pagrįsto tikslo išsikėlimas. Ypatingai, jei žmogus turi ir rimtesnių sveikatos sutrikimų: lėtines ligas, alergiją, nutukimą, virškinamojo trakto ligas, tuomet rekomenduotina kreiptis į gydytoją dietologą ar net psichologą. Tiems, kas tenori išmokti taisyklingai bei visavertiškai ir skaniai valgyti, sudėliojus mitybos planą, remiantis žmogaus asmeniniais parametrais – kūno sandaros analize, mitybos įpročiais, darbo pobūdžiu, laisvalaikiu – nereikalingi kilogramai visuomet nukrenta savaime, tas ir kelia klientams didžiausią nuostabą. Kaip aš čia valgiau įvairų maistą, nealinau savęs, bet tuo pačiu sulieknėjau? Dievinu tokias klientų reakcijas, man čia didžiausias įvertinimas.

Gretė Brokienė/Aleksandro Broko, „Culture Bridge“ nuotr.
Gretė Brokienė/Aleksandro Broko, „Culture Bridge“ nuotr.

Kodėl dažnam svorio metimas asocijuojasi su kančia?

Tikriausiai dėl tos pačios priežasties, kurią paminėjau anksčiau. Kažko draudimas, atsisakymas, griežto plano laikymasis, nepatogumas kasdienybėje. Kančią sukelia trumpalaikės dietos ar dar koks nors abejotinas mitybos režimas. Taip pat, neteisingas mitybos sudėliojimas, nuo kurio nepilnavertiškumo kenčia organizmas, o svoris krenta labai lėtai.

Tiesa, kad greitas svorio metimas yra pavojingas, net gresia organizmo disbalansas?

Visiška tiesa. Tačiau kartais greitis greičiui nelygus. Kiekvienas atvejis yra labai individualus.

Būna, jog mano klientai neturėdami jokio antsvorio, sudėliojus mitybą bei pakeitus įpročius, per mėnesį netenka 5 kilogramų.

O tai tikrai yra daug, turint omenyje, kad žmogus visiškai sveikas. Organizmo disbalansą sukelia netinkami pasirinkimai, drąstiški veiksmai, žinių trūkumas, taip tikrai galima sau labai pakenkti. Mitų ir stereotipų mitybos temoje tikriausiai yra daugiau nei kur kitur, labai raginu visus, nusprendusius gyventi sveikiau ar mokytis sveikatai palankios mitybos, pasitarti su atitinkamu specialistu.

Gretė Brokienė/Aleksandro Broko, „Culture Bridge“ nuotr.
Gretė Brokienė/Aleksandro Broko, „Culture Bridge“ nuotr.

Kaip turėtų jaustis tinkamo mitybos plano besilaikantis žmogus?

Maistas jam turėtų būti skanus, įvairus ir subalansuotas, palankus sveikatai. Valgymas ar mitybos įpročiai neturėtų trukdyti mūsų kasdienybei. Dažnos dietos apriboja žmogaus socialinį gyvenimą, jis nebeleidžia sau valgyti restoranuose ar susitikti su draugais, įsipareigoja sedėti namuose tam tikromis valandomis ir valgyt tik tam tikrą maistą. Visuomet sakau savo klientams – valgykime, kad gyventume, ši frazė puikiai veikia.

Gretė Brokienė/Aleksandro Broko, „Culture Bridge“ nuotr.
Gretė Brokienė/Aleksandro Broko, „Culture Bridge“ nuotr.

Prievarta sporto salėje – padeda ar kenkia mūsų organizmui?

Bet kokia prievarta kenkia mūsų organizmui. Beprotiški tempai sporto salėje, o paskui dar beprotiškesni maisto kiekiai – dažnai pasitaikančios istorijos. Sportas yra šaunu, aš pati visą gyvenimą esu fiziškai aktyvi, BET tai nėra pagrindinė priemonė svoriui numesti. Nereikalingiems kilogramams atsikratyti, prievartos nereikia. Daugelis daro šią klaidą.

Visų pirma, turėtume žiūrėti, ką dedame į burną.

Subalansavus mitybą, fizinė veikla tampa puikiu įrankiu figūrai gražinti bei sveikatai gerinti. Žinoma, lygiai taip pat svarbu, kad ji būtų maloni jums patiems, o ne daroma per prievartą. Dabar labai madinga skaičiuoti per dieną nueitus žingsnius – ir tai puiki priemonė .Aš asmeniškai, gimus dukrai, su vežimėliu per dieną nueidavau 10 kilometrų. Taip pat, kelis kartus į savaitę lankiau latino šokių pamokas. Dar mokyklos laikais šokau pramoginius šokius. Man tai buvo toks malonumas. Vaikštant, puikiai prasivalydavo galva, susidėliodavo mintys, tuo pačiu per ausines dar klausydavau įvairių seminarų, paskaitų ar audio knygų.

Gretė Brokienė/Aleksandro Broko, „Culture Bridge“ nuotr.
Gretė Brokienė/Aleksandro Broko, „Culture Bridge“ nuotr.

Ką derėtų daryti, jog  prarasti kilogramai nesugrįžtų?

Valgyti reguliariai bei subalansuotai, neviršyti savo paros kalorijų normos, vengti užkandžiavimo, nealinti organizmo medžiagų trūkumu, bet svarbiausia – galvoje suprasti, kad teisingi mitybos įpročiai turi išlikti visam gyvenimui ir būti neatsiejama kasdienybės dalis. Kviečiu to išmokti. 

Naujausi straipsniai