Spektaklio „Atgimstantis žmogus“ kūrybinė grupė sukvietė į pristatymą

Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2019-05-03 15:05
Unikalaus bei analogų Lietuvoje neturinčio baleto, muzikos ir moderniausių 3D vizualizacijų spektaklio „Atgimstantis žmogus“ pristatymo data gegužės 2 d. neatsitiktinai parinkta arti Motinos dienos šventės, kadangi spektaklio leitmotyvas yra Moteris, kaip gyvybės davėja bei motina, kaip genijaus mūzos prototipas.

„Mes norime išdidžiai ir džiugiai jums pristatyti jau šią vasarą Rugpjūčio 1 d. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmų kieme vyksiantį didingą ir unikalų renginį,“ – spaudos konferenciją projektui "Atgimstantis žmogus" pristatyti pradėjo jaunoji Lietuvos baleto solistė Eimantė Šeškutė.

Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.
Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.

Žavioji balerina plačiau papasakojo apie minėto renginio programą bei atskleidė kai kuriuos siurprizus, kurie, šios vasaros hitu pretenduojančio tapti spektaklio metu, laukia žiūrovų. Baleto gerbėjai galės stebėti tris vienaveiksmius baletus: Geroji žinia (pagal Jano van Eiko paveikslą), Pavasaris (pagal Sandro Botičelio paveikslą) ir Adomo sukūrimas (pagal Mikelandželo Buonaročio freską). Muziką specialiai šiems baletams sukūrė kompozitorius Giedrius Puskunigis, panaudodamas Renesanso bei šiuolaikinės muzikos stilių sintezę.

Tam, kad būtų sukurta harmonija ir dermė baleto artistų pasirodymas bus derinamas su Juozo Manto Jauniškio vadovaujamo Baroko operos teatro orkestro atliekamu Antonio Vivaldi – Maxo Richterio koncertų ciklu Keturi metų laikai, simbolizuojančiu skirtingus Renesanso epochos žmogaus gyvenimo laikotarpius. Bene svarbiausias renginio akcentas – naujausios 3D technologijos bei šviesų palyda, priversianti senuosius Valdovų rūmus transliuoti istoriją per šių laikų prizmę.

Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.
Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.

„Meno žmonės – filosofai, dailininkai, rašytojai, muzikantai visų epochų laikais ieškojo įkvėpimo Moters paveiksle. Mūza, kaip Moters paveikslas, nėra vienareikšmė – be jos verkia vaikas, įsimylėjusiam jaunuoliui trūksta oro, o genijui niekaip neateina įkvėpimas,” – filosofavo jaunoji Eimantė, intriguodama gausiai susirinkusius spaudos atstovus prieš pagrindinį renginio pristatymo siurprizą – Lietuvos primabalerinos Olgos Konbošenko šokio ištrauką iš premjerinio triptiko vienaveiksmio baleto „Geroji žinia”. Intriga pavyko, tai buvo tikra moters sielos daina. Tokia pat gracinga bei pažeidžiama.

Eimantei antrino choreografė Edita Stundytė, iškėlusi opų mūsų laikų klausimą – kokia gi mūsų epochos tikroji Moters misija? „Išgyvenant transhumanizmo epochos bei materialumo dominavimo laikų socialines korektūras, negailestingai deformuojančias motinos, kaip gyvybės davėjos, moters, kaip įkvepiančios energijos dovanotojos ir mūzos, kaip trokštamo kūrybinio atsiskleidimo, pradą, ypatingai svarbu bent kuriam laikui atsigręžti atgal ir pašlovinti tikrąją moters prigimtį,“ – garsiai svarstė baleto šokio kūrėja. Moters sielos varomoji jėga yra jausminga širdis, įsitikinusi Edita.

Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.
Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.

Anot jos, naujausios technologijos taip pat ir mene kartais beveik visiškai užgožia klasikinę jo estetiką bei jausminę pusę, pakeisdamos tai techniniais efektais. Spektaklyje Atgimstantis žmogus ypatingas dėmesys bus skirtas vidiniam herojų pasauliui, išlaikant balansą tarp filosofinės, estetinės, dramaturginės jo pusės ir vizualizacijų.

Choreografė taip pat papasakojo susirinkusiems spaudos atstovams apie žadamą išlaikyti neoklasikinį baleto šokio stilių spektaklyje Atgimstantis žmogus.

Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.
Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.

Toliau pristatymo iniaciatyvą vėl perėmė Eimantė, anonsuodama antrąjį šio pristatymo siurprizą – Lietuvos baleto solisto Igorio Zaripovo pasirodymą: „Ateitis prasideda nuo minties. Kaip nuo Dievo minties prasidėjo visata, taip nuo menininko minties prasideda kūryba. Kiekvienas žmogus turi savo pradžią, o epocha savo gimimą. Kiekvieno žmogaus gimimas reiškia naujojo talento pradžią”.

Po šių žodžių Igoris pristatė trečiosios triptiko dalies Adomo sukūrimas ištrauką, simbolizuojančią genijaus ir talento gimimą. Kiekvienas smulkiausias apnuogintos šokėjo nugaros raumuo vaizdavo simbolinę iš mažiausių dalelyčių susidedančią didingo talento visumą, o rankų judesiai ir plastika atkūrė gyvąją Mikelandželo Buonaročio šedevralinę freską.

Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.
Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.

Toliau pristatymo iniaciatyvą vėl perėmė Eimantė, anonsuodama antrąjį šio pristatymo siurprizą – Lietuvos baleto solisto Igorio Zaripovo pasirodymą: „Ateitis prasideda nuo minties. Kaip nuo Dievo minties prasidėjo visata, taip nuo menininko minties prasideda kūryba. Kiekvienas žmogus turi savo pradžią, o epocha savo gimimą. Kiekvieno žmogaus gimimas reiškia naujojo talento pradžią”.

Po šių žodžių Igoris pristatė trečiosios triptiko dalies Adomo sukūrimas ištrauką, simbolizuojančią genijaus ir talento gimimą. Kiekvienas smulkiausias apnuogintos šokėjo nugaros raumuo vaizdavo simbolinę iš mažiausių dalelyčių susidedančią didingo talento visumą, o rankų judesiai ir plastika atkūrė gyvąją Mikelandželo Buonaročio šedevralinę freską.

Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.
Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.

„Puikybės infekcija vienijanti šiuolaikinę ir Atgimimo epochas verčia žmogų išgyventi tuos pačius procesus, kuriuos jis vertina ir mato per tas pačias Atgimimo bei mūsų epochai būdingas prizmes. Per meną ir estetiką žmogus gali realizuoti save kaip kūrėją bei atskleisti savo talentą, tačiau ar ne reikalinga užduoti sau pačiam klausimą, kas nulėmė Tavo talentą?” – amžinąjį klausimą iškėlė projekto idejininkė ir kūrėja Jelena Lebedeva.

Konferenciją užbaigė Video architects direktorius ir įkūrėjas Linartas Urniežis, teigdamas, kad jau šią vasarą Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmų kieme ateitis susidurs su praeitimi, amžinasis gėris susigrums su amžinuoju blogiu, o modernus trijų vienaveiksmių baletų triptikas Atgimstantis žmogus, pasitelkęs paskutinius šių laikų vizualizacijų 3D technologijų ir šviesų sprendimus, konkuruos ir tuo pačiu bandys atrasti bendrą kalbą su nemariu Atgimimo epochos meno palikimu. Linartas pažadėjo, kad jų komanda atgyvins tris šiame spektaklyje „apdainuojamus“ ir „apšokamus“ Renesanso meno šedevrus.

Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.
Spaudos konferencija / Ž. Stankelytės nuotr.

Pagrindinius vaidmenis baletų triptike atliks Lietuvos baleto žvaigždės: Olga Konošenko, Igoris Zaripovas, Romas Ceizaris, Jonas Laucius, Greta Gylytė bei renginį spaudos atstovams pristačiusi jaunoji baleto solistė Eimantė Šeškutė.

Operos kavinė vaišino spaudos konferencijoje Atgimstantis žmogus vizitine kavinės kortele – legendiniu gardžiuoju karštu šokoladu, kuriuo prekiaus taip pat ir Premjeros metu.

Renginio organizatoriai širdingai dėkoja Valdovų rūmų administracijai ir direkcijai už šiltą priėmimą ir visus dar kartą kviečią išvysti didingą ir unikalų mūsų istorijos paminklą, įveiklintą įstabaus reginio rugpjūčio 1 d. – spektaklio „Atgimstantis žmogus”. 

Žmonės.lt

Naujausi straipsniai