Senamiesčio floristė apie gėlių tendencijas: „Gėles perkantys žmonės sparčiai žengia į priekį”

„Flowers & Lovers” įkūrėja Ugnė Poderytė/Asmeninio archyvo nuotr.
„Flowers & Lovers” įkūrėja Ugnė Poderytė/Asmeninio archyvo nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2019-05-07 15:43
AA

Floristikos mados Lietuvoje žengia ta pačia kryptimi kaip ir Vakarų Europa. Dovanojant gėles, vis svarbesnis ne puokštės dydis ir konkrečios spalvos, o augalų unikalumas. Gėlių dažnai įsigyjama ne tik specialiomis progomis, tačiau ir kuriant namų jaukumą.

„Nors naujas tendencijas visada diktuoja mažesnė rinkos dalis nei ta, kuri renkasi tradicines prekes ir paslaugas, mūsų patirtimi, lietuviai yra ne mažiau kosmopolitiški nei Vakarų Europos pirkėjai. Perkant gėles labiau vertinamas gebėjimas sukurti tokias kompozicijas, kurios sukeltų ypatingas emocijas. Mes džiaugiamės, kad jau daugiau nei metus mūsų parduotuvėje nerasite klasikinių raudonų rožių. Klientai atranda naujas gėlių rūšis, grįžta prie laukinės stilistikos augalų, gėles ne tik dovanoja specialiomis progomis, bet ir kuria savo namų jaukumą, puošdami juos palmių lapais ir egzotiniais žiedais”, – teigia Vilniaus senamiestyje įsikūrusio gėlių salono „Flowers & Lovers” įkūrėja Ugnė Poderytė.

Šis salonas – gėlių butikas. Savo klientus, kurių daugelis seka salono naujienas socialiniuose tinkluose, Ugnė ir jos kolegės teigia galinčios pažinti iš pirmo ištarto žodžio.

„Flowers & Lovers” įkūrėja Ugnė Poderytė/Asmeninio archyvo nuotr.

„Atsitiktiniai svečiai dažnai puola stebėtis, žavisi arba nekenčia to, ką mes darome. Ko gero, klientų proporcija pasiskirstytų taip – 40 proc. klientų yra sugrįžtantys, 40 proc. yra mūsų Facebook ir Instagram fanai, likę 20 proc. yra prašalaičiai arba atvyksta pagal kitų klientų rekomendacijas”, – pasakoja U. Poderytė.

Pasak jaunos floristės, prieš tai aktyviai dirbusios rinkodaros ir komunikacijos srityje, Lietuvos floristai ir gėles perkantys žmonės sparčiai žengia į priekį. Tačiau galimybes riboja rinka ir kainos.

„Kalbant apie madingiausius ir perspektyviausius mūsų šalies floristus, Lietuva juda ta pačia kryptimi kaip ir likusi Europa. Turint omenyje, kad kaip tauta neturime ilgamečių floristikos tradicijų, pastaraisiais metais išgyvename tikrą pakilimą. Tad po dešimtmečio, tikiu, būsime vienoje lygoje su tendencijų kūrėjais visame pasaulyje. Naujajai Lietuvos floristų kartai reikia pasitelkti daugiau kūrybiškumo ir strategijos norint kurti tai, kas yra madinga, nes galimybes labai riboja maža rinka ir vienos aukščiausių gėlių kainų visoje Europoje”, – teigia U. Poderytė.

„Flowers & Lovers” įkūrėja Ugnė Poderytė/Asmeninio archyvo nuotr.

Naujausias floristikos tendencijas „Flowers & Lovers” pristatys Vilniaus butikų šventėje „Senamiestis Goes Night Shopping”. Ji gegužės 10-osios vakarą kvies vilniečius ir sostinės svečius susipažinti su butikų kultūra ir įsigyti stilingų dalykų. Ugnė savo klientams žada staigmeną, nes laiko juos tikrais draugais.

„Dirbant Senamiestyje smagiausias dalykas vienareikšmiškai draugystė su mūsų klientais ir jų atradimai. Mūsų „top’as” yra senjoras kaimynas Juozas, kuris savo žmonai ateina nupirkti gėlių, kurių (kaip jis pats sako) nėra gyvenime matęs. Tokia nesibaigianti mūsų darbo Senamiestyje romantika”, – sako U. Poderytė.

Gėlių magiją pamilusi floristė įsitikinusi, kad jaukumą ir šventę kuriančių augalų galima rasti ne tik butikuose.

„Flowers & Lovers” įkūrėja Ugnė Poderytė/Asmeninio archyvo nuotr.

„Norėčiau sugriauti mitą, kad turguje neįmanoma įsigyti kokybiškų gėlių. Tačiau dažnai apgautas gali būti net ir profesionalas. Ir floristų butikuose, ir turguje gali atsirasti aukščiausios kokybės gėlių iš to paties augintojo. Tačiau tai, kur ir kaip yra užauginamos gėlės, yra tik viena sudedamoji kokybės dalis”, – sako U. Poderytė.