Renginių organizatoriams trūksta aiškumo dėl galimybių paso: „Reikėtų neskaldyti visuomenės“

Koncertas „Vasaros terasoje“ / Gabriauliaus Jauniškio nuotr.
Koncertas „Vasaros terasoje“ / Gabriauliaus Jauniškio nuotr.
BNS
Šaltinis: BNS
2021-06-06 09:50
AA

Lietuvoje galimybių pasui kiek atlaisvinus dalyvavimą renginiuose, jų organizatoriai sako, kad dar kyla daug neaiškumų. 

Pasak renginių industrijos asociacijos valdybos pirmininko Valdo Petreikio, reikėtų vientiso reguliavimo, kuris neskaldytų visuomenės. 

„Kol kas yra daug sumaišties ir nesupratimo, nesuprantame, kaip žmonės reaguoja į šitą dalyką (galimybių pasą – BNS). Vieni nori, kiti nenori, vieni gali, kiti negali. Bendrąja prasme reikėtų daugiau informuoti visuomenę, jos neskaldyti“, – BNS sakė V.Petreikis. 

„Akivaizdžiai matome, kad renginiai bent vasarą vyksta lauke, kur užsikrėsti beveik neįmanoma, todėl norėtųsi vientiso reguliavimo, neskleisti daug fragmentuotos informacijos, kur net pačios institucijos nesigaudo, kaip su ja elgtis“, – pridūrė jis.

Seimas yra numatęs, kad dėl karantino draudimų neįvykus renginiui, paslaugų teikėjas gali nustatyti vėlesnę datą, o jei ji netenkina vartotojo, jis privalo pasiūlyti atitinkamos vertės kuponą į kitus renginius. 

Renginiai gali būti nukelti ilgiau nei metams, kol jiems nebebus taikomi susiję ribojimai.

Valdas Petreikis / Vyginto Skaraičio nuotr.

V.Petreikis sakė, kad su galimybių pasu kai kuriuos renginius būtų galima organizuoti, tačiau neaišku, ką daryti su tais, kurie turi bilietus, o galimybių pasu naudotis nenori arba negali. 

„Gali vykti visokie renginiai, bet nesusipratimas, kaip elgtis tiems, kurie buvo perkelti, ar kupono gavėjas norės naudotis tuo pasu, jeigu renginys paskelbtas tik su pasu“, – sakė V.Petreikis. 

Anot jo, per pirmąjį karantiną atšaukta apie 400 renginių, o bilietų į juos vertė siekė apie 12 mln. eurų. 

Vartotojų teisų apsaugos tarnyba pernai ir pirmąjį šių metų ketvirtį gavo maždaug tris-keturis kartus daugiau prašymų ir išnagrinėjo ginčų dėl kultūros ir pramogų paslaugų, palyginti su atitinkamu laikotarpiu iki karantino apribojimų. 

Anot tarnybos, iš viso ji išnagrinėjo 340 ginčų bei atsakė į 1070 vartotojų prašymų ir pasiteiravimų, kurie dažniausiai susiję su atšauktais renginiais.

„Dažniausiai vartotojai prašė grąžinti pinigus už nukeltus renginius, nors jiems, kaip numatyta įstatyme, dėl COVID-19 paskelbto karantino sukeltų pasekmių poveikio vartojimo sutarčių dėl renginių organizavimo paslaugų teikimo vykdymui, renginių organizatoriai, nesutinkant su nukelta renginio data, siūlė pasirinkti kuponus“, –  sakė tarnybos atstovė Dalia Malinauskienė.