Renata Klimaitytė pasipiktino lauko reklama: „Gal pas mus legalizavo prostituciją?“

Renata Klimaitytė pasipiktino šia lauko reklama Vilniuje / love2foto.lt ir Instagram nuotr.
Renata Klimaitytė pasipiktino šia lauko reklama Vilniuje / love2foto.lt ir Instagram nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2016-07-18 12:06
AA

Pačiame Vilniaus centre, Vokiečių gatvėje, pasirodžiusi kelionių ir pažinčių interneto svetainės lauko reklama papiktino vilniečius. „Niekada nekeliaukite vieni“, – skelbiama reklamoje, kuri iliustruota penkių merginų nuotraukomis. Sostinės gyventojai nesupranta: nejau pačiame miesto centre taip įžūliai reklamuojamos eskorto paslaugos?

Diskusijų audrą įžiebusią lauko reklamą užsakė milijonieriumi prisistatantis verslininkas Aaronas Perezas iš Jungtinių Amerikos Valstijų.

Plakatas, kuriame – penkios gražuolės ir šūkis „niekada nekeliaukite vieni“, praeivių dėmesį traukia pačioje miesto širdyje – Vokiečių gatvėje, prie Rotušės. Šitaip reklamuojama kelionių ir pažinčių interneto svetainė.

Lauko reklama netruko sukelti miestiečių pasipiktinimo: internete pasipylė įtarinėjimai, kad šitaip sostinės centre reklamuojama ne kas kito, kaip tik eskorto paslaugos. Socialiniame tinkle žmonės stebėjosi: betrūksta tik kainoraščio...

Reklamuoja eskorto paslaugas?

Tokios nuomonės laikosi ir atlikėja, grupės „Sirenos“ narė Renata Klimaitytė. Žmonės.lt ji sakė neturinti jokios abejonės, kad reklamuojamos nepadorios paslaugos.

Renata Klimaitytė / Asmeninė nuotr.

„Kokia čia reklamuojama paslauga? Nuotraukose – gražios panelės, o šūkis – „niekada nekeliaukite vieni“. Mes juk žinome, kas yra eskorto paslaugos, ką pačios lietuvės su savimi daro... O dabar atvažiavo kažkoks žmogus iš kitos šalies, pamatė mūsų silpnesnę vietą, reklamuoja mūsų merginas ir žemina mūsų šalį. Nesuprantu, kodėl savivaldybė leidžia savo teritorijoje kabinti tokias reklamas. Nežinau, gal kažką pražiopsojau? Gal pas mus legalizavo prostituciją?“ – svarsto R.Klimaitytė.

Renata įsitikinusi, kad ši reklama žemina moteris: „Man tai atrodo kaip moterų orumo žeminimas. Ar jis pats norėtų tokiam skelbime taip atrodyti? Išvis, ką skelbia ta reklama? Žinau, kaip jis tai aiškina, – neva čia kažkokia bendravimo interneto svetainė, neva „keliaukime per gyvenimą kartu“. Bet tokiu atveju reklamoje būtų nufotografuoti du žmonės, gal apsikabinę, gal pajūry, gal su vaikeliu, o čia... Ar maža Lietuvoje vežančių treningus iš Turkijos? Man atrodo, užtenka.“

Kiekvieno pasirinkimas, kaip uždirbti pinigus, bet kol Lietuvoje nėra legalizuota prostitucija, o aš tai vadinu prostitucija, gal tokių reklamų Vilniuje neturėtų būti.

Anot R.Klimaitytės, eskortas čia reklamuojamas net ne paslėptai, o tiesmukiškai: „Penkios merginos, „niekada nekeliaukite vieni“, Vokiečių gatvė... Patys žinote, kas vyksta Vokiečių gatvėje. Ten vyrauja naktinis gyvenimas, yra daug turistų, verslo žmonių... Labai faina? Smagu?

Man ši reklama skelbia apie eskortą. Aišku, galima sakyt, kad čia viskas apie įvaizdžio modelius, bet... Man nereikia šitų pasakų, man nebe 18 metų ir viską puikiai suprantu. Aišku, kiekvieno pasirinkimas, kaip uždirbti pinigus, bet kol Lietuvoje nėra legalizuota prostitucija, o aš tai vadinu prostitucija, gal tokių reklamų Vilniuje neturėtų būti.“

Pasipiktinusi atlikėja Žmonės.lt sakė jau kreipusis į Vilniaus miesto merą Remigijų Šimašių su klausimu, kodėl sostinėje buvo leista publikuoti tokį reklaminį plakatą.

Ne savivaldybės reikalas

Vilniaus mero R.Šimašiaus atstovas spaudai Aleksandras Zubriakovas patikino, kad šiuo atveju miesto savivaldybė reklamos turiniui jokios įtakos neturi.

Renata Klimaitytė / Asmeninė nuotr.

„Savivaldybė neprižiūri privačių reklamos stendų. Jei reklamos stendas yra privatus, už jo turinį atsako reklamos bendrovė. Šiuo atveju tai bendrovės „JCDecaux Lietuva“ atsakomybė. Tai jie prisiima atsakomybę už turinį, turi konsultuotis su atitinkamomis institucijomis, jei nori paruošti įstatymus atitinkančią reklamos kampaniją. Šiuo atveju tai gali būti Žurnalistų ir leidėjų etikos komisija, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, kitos tarnybos“, – Žmonės.lt aiškino A.Zubriakovas.

Anot jo, Vilniaus savivaldybei šiuo atveju rūpi tik techninės reklamos savybės: „Savivaldybė prižiūri, kad stendai atitinkamai atrodytų, – „įsipaišytų“ į miesto kraštovaizdį, būtų išlaikyti visi estetiniai reikalavimai, gabaritai. Savivaldybė rūpinasi tik techninėmis detalėmis...“

Žmonės.lt susisiekė su „JCDecaux Lietuva“, tačiau gauti bendrovės vadovės komentaro šiuo klausimu kol kas nepavyko.

Policija nesusidomėjo

Dėmesio prieštaringai reklamai neskiria ir policija. Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio specialistas Paulius Radvilavičius Žmonės.lt sakė, kad įžvalgos apie eskortą tėra prielaidos, o už jas bausti negalima.

„Tai, kad šis plakatas skatina prostituciją, ragina verstis prostitucija ar naudotis prostitučių paslaugomis, yra prielaidos. Už jas taikyti teisines atsakomybes nėra teisinio pagrindo. Administracinių teisės pažeidimų kodekse yra numatyta atsakomybė už vertimąsi prostitucija ar atlygintiną naudojimąsi prostitucijos paslaugomis. O apie prielaidomis grindžiamą suponavimą, ką reiškia tokia konkreti reklama, atsakomybės taikyti policija neturi teisinio pagrindo“, – kalbėjo jis.