Ranka ant pulso: kaip gražinsimės šiais metais?

Makiažas / Vida Press nuotr.
Autorius: Faustina Bružaitė
Publikuota: 2018-04-04 19:16
Mūsų apžvalga – toms, kurios nori laikyti ranką ant pulso. Pasaulis, trumpai tariant, labai domėsis sveika gyvensena, deklaruos individualumo grožį ir vertę, žavėsis aukštosiomis technologijomis ir balsuos už socialinę atsakomybę.

Grožis: kūrėjų išmonė, vartotojų reiklumas

Šių metų grožio priemonių asortimente – ir pudra, lengvesnė už vandenį, ir rankas jauninanti lakštinė kaukė, ir vadinamoji dvasinė kosmetika...

Ką pranašauja analitikai

„Grožio ir higienos produktų rinkoje 2018-aisiais įvyks fundamentalių pokyčių“, – teigia vienos įtakingiausių tyrimų kompanijų „Mintel“ atstovė Vivienne Rudd. Pasak jos, artimiausiais metais grožio industrijai teks spręsti dilemą: žmonės pageidauja, kad produktuose būtų kuo mažiau „chemijos“, tačiau natūralių žaliavų šaltiniai senka. Kitas iššūkis – patenkinti vis didėjantį mūsų, vartotojų, poreikį naudotis personalizuotais serumais, kremais ir t. t. Maža to, grožio industrijai reikia turėti omeny, kad vis daugiau žmonių rūpi, ar grožio ir higienos priemonių gamintojai yra socialiai atsakingi, ar unikalūs.

Komponentai a la gamtoje

Kompanijos didina investicijas į biotechnologijas ir komponentus, kurie – saugūs, švarūs, nekeliantys alergijos, efektyvūs – pakeistų natūralius. Taip pat didėja dėmesys vietiniams įvairių kraštų augalams, nes daugėja žmonių, kurie jais pasitiki ir jų pageidauja, ir smulkių grožio produktų gamintojų, kurie linkę dirbti su vietinėmis žaliavomis. Šių auginimas, kita vertus, gali tapti ir jų išsaugojimo garantu.

Ne visiems, o konkrečiam žmogui

Pasaulyje daugėja moterų ir vyrų, kurie nebenori produktų, pagrįstų tradiciniais abstrakčiais, į masę orientuotais kriterijais, tokiais kaip amžius, lytis, plaukų ir odos tipai. Tad šiemet daug žmonių ieškos grožio ir higienos priemonių, kurios kuo tiksliau atitiktų jų asmeninius poreikius.

Geri produktai? To maža!

Atėjo kompanijų – „asmenybių“ laikai. Vivienne Rudd aiškina: „Nebeužteks siūlyti gerų produktų – žmones reikės įtikinti, kad prekės ženklas turi žavesio ir etiškai priimtinų savybių.“ Tarp pliusų, kurie, jos nuomone, sukurtų pridėtinę vertę pirkėjų akyse, – nepanašumas į kitas kompanijas, rūpinimasis gamta, atsisakymas bandyti gaminius su gyvūnais, edukaciniai projektai...

Skaitmeninės technologijos

Jos šiemet darys dar didesnę įtaką žmonių pasirinkimui, o kompanijoms padės geriau orientuotis, ko jie nori. Technologijos jau praverčia naršant produktų jūroje, tačiau, kaip pranašauja „Mintel“, jos „interpretuos veido išraišką, akių judėjimą, nuspės pirkėjų prioritetus – kad galėtų jiems asistuoti tiek parduotuvėje, tiek „online“. Netgi turėtų atsirasti tokių protingų įrenginių, kurie fiksuotų pirkėjų pasirinkimus vertindami jų širdies ritmą, šnekėjimą ir kūno kalbą“.

Pudra, lengvesnė už vandenį

Veido kontūravimo mėgėjų gretos, atrodo, dar labiau išretės, nes rinkoje daugėja produktų, kurie skatina „švęsti“ natūraliai atrodančią, o ne padengtą nepermatomu pudros sluoksniu odą (a la Kardashian). Pavyzdžiui, „Deciem“, besivadinanti „nenormalia grožio kompanija“ (apie šitą grožio industrijos „asmenybę“ dabar daug kalbama), paskelbė, kad pristato „The Ordinary Watercolours“ – pudrą, lengvesnę už vandenį, kuri suteiks odai „supernatūralios“ ir kartu puikiai atrodančios išvaizdą. Turint galvoje, kad ankstesnės „The Ordinary“ pudros virtualioje eilėje laukė net 25 000 žmonių, naujoji, matyt, irgi taps priežastimi ją plačiai aptarinėti.

123RF.com nuotr.
123RF.com nuotr.

Apsauga nuo oro taršos

Būtinybę saugotis oro taršos grožio specialistai akcentuoja jau ne pirmus metus ir ji, aišku, išlieka labai aktuali. Negana to, kad ore pilna odai kenkiančių dalelių, ląstelių kvėpavimo procesai metams bėgant lėtėja ir oda ima nuolat jausti deguonies stygių. Rezultatas – jos pilkumas, padidėjusios poros, polinkis rausti, greitėjantis senėjimas. Tad produktų, ginančių odą nuo taršos, gerinančių apsirūpinimą deguonimi, rinkoje netrūks.

Kaukės – įvairaus poveikio ir „formato“

Pastaraisiais metais daugelio moterų favoritėmis tapusioms lakštinėms veido kaukėms ir toliau žadamas populiarumas. Aišku, bus ir įvairių tradicinių kremo pavidalo kaukių – tiek veidui, tiek plaukams. Betgi yra ir kitų kūno dalių, kurioms šis produktas praverstų. Pasak žinovų, turėtų atsirasti tokios rūšies gaminių, skirtų specifinėms problemoms spręsti. Štai pernai pristatyta lakštinė sausa jauninamoji rankų kaukė „Swiss Clinic Hand Restoring Dry Mask“ galbūt įsiūbuos tokių produktų bangą.

Kūnui skirti produktai, įkvėpti veido priežiūros

Anksčiau minėtą rankų kaukę kompanija sukūrė paskatinta veido kaukės sėkmės. O ar nebūtų smalsu išmėginti kūno serumą, kuris naikina raukšles, didina odos stangrumą ir skaistumą? Arba nenuplaunamą kūno šveitiklį su vaisių rūgštimis suragėjusioms ląstelėms šalinti, odai švelninti, jos tekstūrai nuo kaklo iki kojų gerinti? Jau yra ir pleistrų, kurie tobulina pilvo ir šlaunų išvaizdą (įkvėpė veido pleistrai, skirti raukšlėms lyginti, paakių pabrinkimams mažinti?).

Be vandens, mažiau vandens

Pagrindinė kosmetikos priemonių sudedamoji dalis – vanduo, tačiau yra tendencija keisti šią nuostatą. Kai kas išrado technologiją, leidžiančią vietoj vandens naudoti labai veiksmingą arbatos ištrauką („Teaology“), kai kas kuria kietus veido aliejus, plaukų šampūnus ir kondicionierius, kūno „bronzantus“, dušo gelius („Lush“). Pastaroji kompanija, Kalėdoms pateikusi „Naked“ (be pakuočių) produktų liniją, teigia siekianti unikalumo, komponentų kokybės, etiškumo. „Atsisakome pakuočių, kad galėtume daugiau investuoti į komponentus ir labiau tausoti aplinką (kietų produktų formulė ne tik leidžia pateikti produktus nesupakuotus, bet ir reikalauja mažiau vandens).

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

Su probiotikais, „manuka“ medumi

Reguliariai išgirstame apie naujus odos ir plaukų priežiūros produktų ingredientus, kurie labai gerai juos veikia. Pranašaujama, kad daugės produktų su probiotikais. Jie, kaip žinia, padeda balansuoti mikroflorą žarnyne, tačiau juk veido, kūno, galvos oda ją taip pat turi! Tikėkimės, kad šie produktai padės ten palaikyti tinkamą bakterijų pusiausvyrą, užtikrinti odos vientisumą. Ypač stipriomis gydomosiomis savybėmis pasižymintis Naujosios Zelandijos šluotinių sėklučių („manuka“) medus – dar vienas ingredientas, kurio turinčius produktus vertėtų išmėginti. Veido kremas, kaukė su juo efektyviai malšina uždegimą.

Su kvarcu, malachitu ir kitais mineralais

„Ant bangos“ – vadinamoji dvasinė kosmetika. Kaip teigia viena iš jos gamintojų, „ir mes, ir mineralai skleidžiame energiją, todėl esame glaudžiai susiję“. Parduotuvių lentynose daugėja odai ir plaukams skirtų produktų su mineralų ištraukomis, kurios, tvirtinama, veiksmingai skatina ląstelių atsinaujinimą, gerina odos ir plaukų išvaizdą. Ar tokia kosmetika gali pagerinti ir nuotaiką, sumažinti stresą, padėti pajusti ryšį su visata (tokių teiginių irgi netrūksta)? Jausmai, išgyvenimai – individualūs dalykai, todėl įmanoma sužinoti tik pamėginus.

Temos:

Stilius

Naujausi straipsniai