R. Dominaitytė apie naują rytinę veiklą: „Tai – vaistas nuo depresijos“

Redita Dominaitytė atrado vaistą nuo depresijos/Asmeninio archyvo nuotr.
Autorius: Monika Urbonaitė
Publikuota: 2019-11-26 09:25
Režisierė ir aktorė Redita Dominaitytė džiaugiasi jau mėnesį užsiimanti ypač daug jėgų bei energijos jai suteikiančia veikla. Kas antrą dieną ji išsimaudo šaltame Vilnios ar Neries vandenyje. „Taip nuvejamos šalin blogos mintys, raminama nervų sistema ir organizmas paruošiamas šaltojo sezono iššūkiams“, – sako ji.

Šiais metais interaktyvų spektaklį „Šlepetės ir špylkos“ pristačiusi režisierė ir aktorė Redita Dominaitytė išsimaudyti šaltesniame upės vandenyje pabandė dar rugsėjo mėnesį.

Jau kiek vėliau, kibusi į teatro darbus, ji pastebėjo, kad organizmas nusilpo, atsirado fizinių skausmų. Tuomet ji prisiminė – grūdinimasis vandeniu gali padėti įveikti problemas.

Redita Dominaitytė atrado vaistą nuo depresijos/Asmeninio archyvo nuotr.
Redita Dominaitytė atrado vaistą nuo depresijos/Asmeninio archyvo nuotr.

„Elementarus stresas daro įtaką tiek psichologiniams, tiek fiziniams pokyčiams kūne. Aš esu gan intuityvi asmenybė, dažnai jaučiu, kas man gali padėti. Todėl ir prieš mėnesį, kai pirmą kartą prisijungiau prie iniciatorių grupės, jaučiau, jog maudymasis šaltesniame vandenyje bei kvėpavimo pratimai padės mano kūnui. Tai – vaistas nuo depresijos“, – pasakoja aktorė.

Redita, kartu su „Padovanok man suknelę“ idėjos autore Eskedar Maštavičiene, Daugiru Kakaru bei kitais aktyvistais, propaguoja  Wim Hof kvėpavimo metodą.

Redita Dominaitytė atrado vaistą nuo depresijos/Asmeninio archyvo nuotr.
Redita Dominaitytė atrado vaistą nuo depresijos/Asmeninio archyvo nuotr.

Yra labai daug kvėpavimo technikų. Bet pagrindinė susideda iš trijų fazių:

Kontroliuojama hiperventiliacija: atliekami 30 įkvėpimo/iškvėpimo ciklų. Stipriai įkvepiama, pilnai išsiplečia plaučiai. Ir pasyviai paleidžiamas oras, leidžiama natūraliai jam išeiti.  Įkvėpimus kartojama 30 kartų. Hofas sako, kad ši hiperventiliacijos forma gali sukelti dilgčiojimo pojūtį ar galvos skausmą. Rekomenduojama kvėpuoti tokiu tempu, kad nejaustumėte didelio diskomforto, jeigu pradeda skaudėti galvą ar tirpti galūnės, reiktų tempą sulėtinti, bet įkvėpimus toliau tęsti. Sulėtinus tempą diskomfortas praeina.

Iškvėpimas: po 30 gilių įkvėpimų iškvepiama ir sulaikomas kvėpavimas.

Kvėpavimo sulaikymas: Oras sulaikomas 15 – 20 sekundžių.

Šios fazės gali būti kartojamos tris kartus iš eilės.

Naujausi straipsniai