Po pirmosios kelionės į užsienį su sūnumi, Anžela Gečienė pasidalino patarimais kaip pasiruošti tokiai išvykai

Anžela Gečienė su vyru Žygimantu ir sūnumi Žaku / Asmeninio albumo nuotr.
2019-11-08 13:17

Kelionė su mažu vaiku ne retai daugeliui jaunų tėvų pasirodo kaip misija neįmanoma. Laukimas oro uoste, skrydis, temperatūrų skirtumai ir begalė problemų, besisukančių galvoje tampa kliūtimi pasimėgauti geru oru ir kelionės malonumais. Tačiau tokias mintis vejanti į šalį, Anžela Gečienė teigia, kad bijoti tikrai nėra ko – svarbu tinkamai pasiruošti.

„Tokia mintis ir noras jau kirbėjo labai seniai, tačiau vis neprisiversdavome pasinerti į paieškas ir nežinojome, ar esame pakankamai pasiruošę leistis į kelionę su mažyliu sūnumi, – apie pirmąsias kelionės į užsienį mintis pasakoja A. Gečienė. – Laikas bėgo, noras tik didėjo ir tiesiog troškome šiek tiek pabėgti nuo kasdienybės.“

Kaip teigia žinoma atlikėja ir socialinių tinklų žvaigždė, Anžela Gečienė, tinkamiausia kryptimi pasirodė būtent savo šiluma, viešbučių malonumais pasitinkanti ir lietuvių itin pamėgta Turkija: „Dažniausiai mes su Žygimantu mėgdavome keliauti ten, kur daugiau veiksmo, kelionės pačioje šalyje, tačiau dabar, pirmosioms vaiko atostogoms tiesiog norėjome keliauti ten, kur nuolat yra geras oras. Taip pat, vienas iš pagrindinių kriterijų buvo ne ilgas skrydis. Pirmajai kelionei tikrai nenorėjome rinktis tolimos šalies, nes nežinojome kaip Žakas ištvers skrydį“, – pasakoja atlikėja.

Vis dėlto, kad pirmoje sūnaus kelionėje būtų kuo mažiau netikėtumu, A. Gečienė neslepia, jog prieš vykstant į kelionę buvo svarbu susirašyti tai, kas svarbiausia: „Prieš vykdami į Turkiją susidėliojome planą ko gali prireikti ar kokie netikėtumai potencialiai galėtų užklupti. Aš labai mėgstu viską planuoti, susirašyti ko reikia į savo užrašų knygelę ir tada, pagal planelį rinkti visus daiktus, daiktelius, – apie savo kelionės planavimą pasakoja dainininkė. – Svarbiausia buvo pasirūpinti sūnaus gerove: surinkti tai, ko gali jam prireikti saulėtą, šaltą ar šlapią dieną, visus vaistukus, jeigu netyčia vaiką pykintų ar peršaltų. Gerai, kad turėjome tris didelius lagaminus, į kuriuos tilpo visas jo gyvenimas ir šiek tiek mūsų“, – juokiasi Anžela Gečienė.

Nors posakis „Tu planuoji, o Dievas juokiasi“ ir galėjo pakišti koją, tačiau jaunoji mama tik nusišypso: „Skrendant lėktuvu stengėmės nusiteikti psichologiškai, kad mūsų vaikas tikrai nebus iš tų, kurie viso skrydžio metu verkia ir rėkia, – juokiasi dainininkė. – Prieš pat skrydį turėjome nemažai laiko oro uoste, kur pavyko šiek tiek mažylį nuvarginti. Jam viskas įdomu, nori lakstyti, bėgioti, viską pažinti, tad net nepajautė, kaip stipriai jis pavargo. Tai buvo didelis „bonusas“, nes lėktuvui pakilus, Žakas tiesiog užmigo ir beveik visą skrydį miegojo. Tiesa, leidžiantis buvo prabudęs, bet buvo gana ramus ir mėgavosi vaizdais pro langą. Na, o pačioje Turkijoje jis netgi leido pasitenkinimo garsus, nes šiluma ir saulutė kuteno jo baltas rankytes. Galiu drąsiai teigti, kad mūsų sūnus iš tiesų yra labai komunikabilus – jis nebijo naujų žmonių, o žmonėms jis taip pat patinka, tad buvo viešbučio žvaigždė. Su visais pabendraudavo ir dovanodavo šypsenas. Dar vienas jo mėgstamiausių dalykų – vanduo, todėl baseinas buvo ištyrinėtas itin daug kartų.“

Tai, kad vaikai ne visada mėgsta būti savarankiški galėtų patvirtinti kiekvieni tėvai, todėl vykstant į keliones neatsiejamu atributu tampa vaiko vežimėlis. Šiuo klausimu A. Gečienė taip pat patarė kokį vežimėlį rinktis būtų geriausia: „Šiuo klausimu problemų nekilo, nes turime kelioninį vežimėlį, kuris buvo įskaičiuotas kaip rankinis vaiko bagažas. Didžiausias jo pliusas tai, kad vežimėlis labai tvarkingai susilanksto ir puikiai telpa į daiktadėžes lėktuve. Matėme kaip kitos šeimos vežimėlius įteikia į lėktuvo bagažą, tačiau ten galima tikėtis, jog vežimėlis nebeatkeliaus tokios puikios išvaizdos, kokios buvo prieš tai“, – šypsosi dainininkė.

Pasakodama apie pasiruošimo subtilybes, A. Gečienė neslėpė ir to, kad ne viskas vyko pagal detalų planą, todėl labai svarbu tinkamai pasirinkti ir kelionių organizatorių: „Mes buvome nustebę, kaip greitai ir noriai mūsų kelionių organizatoriai mums pagelbėjo. Turėjome vieną nedidelį nesklandumą viešbutyje, bet iš karto paskambinau organizatoriams, kurie padėjo išspręsti problemą ir, negana to, kitą dieną grįžę į savo kambarį radome tortą, ant kurio buvo parašyta „Žakui sveikinimai su pirmąja kelione“, – įspūdžiais dalinosi Anžela. – Tikrai buvo žavu ir malonu iš organizatorių pusės – jie net suorganizavo lietuvišką užrašą ant turkiško torto!“

Tai kokie gi svarbiausi punktai, kurių nederėtų pamiršti darantis kelionių planą? „Vienas pagrindinių daiktų – kelioninis vežimėlis, – apie kelionės planus pasakoja A. Gečienė. – Taip pat reikalingas čiulptukas skrydžio metu, nes keičiantis slėgiui užgula ausys, o tai vaikus gali labiausiai išgąsdinti, todėl turint čiulptuką ausys lengviau „atsikemša“. Girdėjome patarimų prieš kelionę, kad labai gerai turėti ir čiulptuko laikiklį, nes lėktuve gali būti nepatogu jam nukritus. Nepaklausėme ir labai gailėjomės, nes taip tikrai nutiko ir buvo tikrai nepatogu jo ieškoti. Reikėtų turėti ir užkandėlių, kuriuos vaikas mėgsta, nes skrydžio metu, kai jis nemiega, tai visur krapštinėjasi, o kai pabosta – užkandėliai yra puikus išsigelbėjimo iš nuobodulio būdas. Taip pat būtinai reikia pasiimti svarbiausius vaistukus, jei vaikas peršaltų na, ir kitus, vaikui itin svarbius, vaistus. Vaikiškus vaistus į lėktuvą tikrai praleis. Dar vienas patarimas: jei vaikas pripratęs – turėkite nešyklę. Mums ji būtų labai pravertusi, nes vykstant į Pamukalę teko vaiką visur nešioti rankose, nes vežti vežimėliu buvo tiesiog neįmanoma.“

Tačiau vis dar besibaiminančius jaunuosius tėvus žinoma atlikėja ramina: „Nebijokite keliauti su vaikais! Tai tikrai nebus tos atostogos, kokios buvo iki vaikų atsiradimo, bet jos turi savo žavesio, – atvirauja Anžela Gečienė. – Jūs kartu su vaikais patirsite begalę naujų įspūdžių. Keliauti su vaiku nėra taip sunku, kaip atrodo. Svarbiausia į lėktuvą įžengti pasiruošus, o visa kita – paprasčiau nei Lietuvoje! Ten, kur keliaujate, dažniausiai šilta, ar ne? Taigi bus dar lengviau – mažiau drabužėlių, daugiau saulės ir daugiau laimės.“