Po Jolantos Sadauskienės kritikos Bendrojo pagalbos centro operatorei – paaiškinimas, kas yra reali grėsmė ir kada kreiptis pagalbos

Jolanta Sadauskienė / Lukas Balandis / BNS nuotr.
Jolanta Sadauskienė / Lukas Balandis / BNS nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2017-03-27 16:47
AA

Praėjusio šeštadienio vakarą modelių agentūros „Modilinos“ vadovė Jolanta Sadauskienė ne juokais išsigando, kai važiuojant iš sodybos Kauno užmiestyje jai sukėlė įtarimą keistai manevruojantis automobilis.

Jis važiavo lėtai, tarsi provokuodamas sustoti, nes aplenkti siaurame kelyje nebuvo galimybės.

Jolanta Sadauskienė, turėdama galvoje ir pastarąjį tragišką įvykį, kai kelyje buvo pagrobta bei nužudyta Ieva Strazdauskaitė, paskambino bendruoju pagalbos telefonu 112. Operatorė palaukė, kol moteris saugiai išvažiuos iš miško, pasieks magistralę. Tačiau Jolanta Sadauskienė turėjo primygtinai to prašyti operatorės.

„Net turėjau patikinti, kad važiuoju brangiu automobiliu“, - portalui Žmonės.lt sakė Jolanta Sadauskienė, namie turėjusi nusiraminti pati ir pasirūpinti mama, kuri važiavo kartu ir po visko jai buvo pakilęs kraujospūdis.

Pirmadienį redakciją pasiekė Bendrojo pagalbos centro (BPC) laiškas, kuriame centro atstovė ryšiams su visuomene Vilma Juozevičiūtė išdėstė nuostatą dėl Jolantos Sadauskienės kritikos, kuria ji pasidalino „Facebook“ socialinėje paskyroje.

„Pokalbis su bendrojo pagalbos numerio darbuotoja baigėsi gerai, ji įvykdė tai, ko prašiau tik man pakėlus toną. Bet visgi nėra malonu po paskutinių šalį sukrėtusių įvykių ir paprašius operatorės pakabėti ant linijos, kol aš saugiai pervažiuosiu mišką, girdėti tekstą: jūs užimate liniją ir kodėl jums įtartinas tas automobilis, judantis miško keliu 10 km/h greičiu“, – rašė Jolanta Sadauskienė.

BPC vadovybė surado duomenų bazėje Jolantos Sadauskienės pokalbio su operatore įrašą. Pasak BPC viešųjų ryšių atstovės, operatorė pareigas atliko tinkamai, su skambinančia moterimi bendravo kantriai, mandagiai ir neprieštaraudama palaikė pokalbį, kurio metu tikslinosi skambinančiosios buvimo vietą, važiavimo kryptį, informaciją apie įtarimus sukėlusį automobilį ir kitas aplinkybes.


„Jolanta Sadauskienė pokalbio metu taip pat elgėsi korektiškai, nekėlė balso tono ir nereiškė jokio, net mažiausio, nepasitenkinimo BPC operatorės darbo kokybe. Todėl labai keista ir nesuprantama „Facebook“ socialinėje paskyroje paviešinta jos abejonė dėl tinkamo BPC darbuotojų pasirengimo. Nebent Jolanta Sadauskienė pokalbio su BPC operatore metu buvo tiek susijaudinusi, kad praėjus keturioms valandoms po pokalbio nebeprisiminė nei jo turinio, nei tono, kuriuo buvo bendraujama. Tačiau tai ne bėda – BPC turi pokalbio garso įrašą, kuris jai prašant ar su jos sutikimu galėtų būti paviešintas žiniasklaidos priemonėse“, – rašoma BPC laiške.

BPC siekia, kad operatoriais dirbti priimami asmenys būtų atsparūs stresui, turėtų konfliktų sprendimo įgūdžių ir būtų motyvuoti dirbti nuolatinės įtampos kupiną darbą.

„Absoliuti dauguma arba 80 procentų BPC operatorių yra statutiniai valstybės tarnautojai – vidaus tarnybos sistemos pareigūnai. Kai kurie jų yra sukaupę solidų 20 ar net 25 metų tarnybos stažą. Darbuotojai nuolat kelia kvalifikaciją, jiems kasmet rengiami mokymai ir individualios konsultacijos, tame tarpe sudėtingų situacijų valdymo telefonu, bendravimo ir krizinių situacijų psichologijos. Jie yra pasirengę ir kompetentingi įvertinti įvairias situacijas, nustatyti galimas rizikas ir parinkti tinkamus reagavimo būdus“, – rašoma BPC pranešime.

BPC primena, kad skambinti numeriu 112 reikia tik tada, kai staiga iškyla reali grėsmė gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir kai pagalbos tarnybos turi nedelsdamos atvykti į nelaimės vietą. Piktavališki skambučiai ir netikslingai užimtos telefono linijos trukdo prisiskambinti tiems žmonėms, kuriems iš tikrųjų reikalinga skubi pagalba.

Portalas Žmonės.lt paprašė smulkiau paaiškinti, ką reiškia „reali grėsmė“.

Pavyzdžiui, kai žmogus vienas namie ar bute, o kieme ar laiptinėje sukiojasi nepažįstami asmenys – ar jau galima skambinti pagalbos numeriu?

Kai kelyje nuo tavęs ilgą laiką „neatsikabina“ iš paskos važiuojantis automobilis arba jis specialiai važiuoja mažu greičiu ir neleidžia aplenkti – ar tai jau reali grėsmė? Ar ji tik tuomet, kai į tave jau nukreiptas ginklas, peilis?

Gal geriau tris kartus be reikalo paskambinti numeriu 112, negu vienas kartas būtų lemtingas – kaip į tokį žmonių svarstymą reaguoja Bendrojo pagalbos centro pareigūnai?

„Jei žmogui kyla nerimas, kai jį seka įtartinas automobilis, jei jis pastebi nepažįstamus asmenis, kurie apžiūrinėja kieme ar gatvėje automobilius, jų vidų, jei mato įtartinus asmenis, nešančius buitinę techniką, ar asmenis, kurie pastebėję policiją slepiasi, drąsiai galima skambinti 112.

Reaguojama ir į pranešimus, kai skambinantysis girdi, jog namuose ar aplink juos kažkas vaikšto, tačiau pats bijo pasižiūrėti. Operatoriai išsiaiškina pagrindinę ir papildomą informaciją – kur pastebėti įtartini asmenys, kuo pasireiškia įtartinas elgesys, kiek yra asmenų ir kokie jų požymiai. Tokiu atveju įvykis klasifikuojamas, kaip „įtartini asmenys“ ir informacija perduodama policijai. Jei įtarimai nepasitvirtina ir žmogus tiesiog suklydo, niekas jo nebaudžia ir netraukia atsakomybėn. Atsakomybėn traukiami tik tie žmonės, kurie akivaizdžiai trukdo tarnyboms ir pramogauja skambinėdami, kai nėra poreikio", - rašoma Bendrojo pagalbos centro viešųjų ryšių atstovės Vilmos Juozevičiūtės atsakyme.