Pirmasis Lietuvos vienaragis: „Vinted“ perkopė 1 mlrd. eurų vertės kartelę

Thomas Plantenga ir Mantas Mikuckas / Organizatorių nuotr.
Thomas Plantenga ir Mantas Mikuckas / Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2019-11-28 08:28
AA

Didžiausia Europos internetinė naudotų drabužių mainų ir prekybos platforma „Vinted“ per paskutinį investicijų raundą pritraukė 128 mln. eurų, savo rinkos vertę padidino iki daugiau nei 1 mlrd. eurų ir tapo pirmuoju vienaragiu (angl. unicorn) iš Lietuvos. Vienaragiais vadinami itin sėkmingi startuoliai, kurių rinkos vertė viršija 1 mlrd. eurų – Lietuvoje to padaryti nebuvo pavykę nė vienam startuoliui.

Pagrindiniu naujo raundo investuotoju tapo šviežiai į „Vinted“ investuojantis rizikos kapitalo fondas „Lightspeed Venture Partners“. Kartu su juo investavo ir dabartiniai investuotojai „Sprints Capital“, „Insight Venture Partners“, „Accel“ ir „Burda Principal Investments“.

Pritrauktas investicijas „Vinted“ skirs savo technologinės platformos vystymui bei spartesnei plėtrai ir augimui Europoje, kur šiuo metu vienija 25 mln. narių bendruomenę. Bendrovė ir toliau pagrindinį dėmesį teiks privatiems namų vartotojams. Taip pat „Vinted“ žada daugiau investuoti į naujas technologijas, kurios užtikrins geresnę platformos narių patirtį, ir toliau stiprinti saugumo bei pagalbos vartotojams sritis.

„Vinted“ biuras / Organizatorių nuotr.

„Vinted“ siekia, kad iš rankų į rankas keliaujantys drabužiai taptų pirmu pasirinkimu visame pasaulyje. Bendrovės platformoje nariai iš 11 Europos šalių šiuo metu siūlo per 180 mln. skirtingų drabužių ir vaikų prekių. Planuojama, kad per šiuos metus „Vinted“ platformoje bus atlikta sandorių, kurių bendra vertė sieks 1,3 mlrd. eurų – bendrovės verslo modelio dėka šie pinigai keliauja į „Vinted“ narių kišenes.

„Vinted“ sėkmingai pritaikė savo verslo modelį naujoms šalims ir turi puikias sąlygas paspartinti savo plėtrą. Nuo praėjusių metų rugpjūčio mėnesio, kuomet įmonė užbaigė ankstesnį investicijų pritraukimo raundą, „Vinted“ savo pajamas padidino keturis kartus ir ženkliai sustiprino savo prekės ženklo žinomumą. Tuo pat metu bendrovė pradėjo kurti integruotą tarptautinę platformą, pasiūlė tarptautinį prekių pristatymą ir išsiplėtė į Nyderlandus, Belgiją ir Ispaniją.

„Vinted“ biuras / Organizatorių nuotr.

Siekdama sudaryti sąlygas tolimesniam augimui ir tobulinti nariams teikiamų paslaugų kokybę, įmonė planuoja padvigubinti darbuotojų skaičių produkto ir technologijų komandose. Šiuo metu „Vinted“ dirba per 300 profesionalų – didžioji dalis planuojamų naujų pozicijų bus Lietuvoje, kur įsikūręs pagrindinis bendrovės biuras. „Vinted“ siekia pritraukti į Vilnių daugiau pasaulinio lygio profesionalų, su technologijų kompanijoms būdingu prioritetu programuotojų, duomenų inžinerijos, produkto vystymo talentams.

Sėkmingai pritrauktos investicijos rodo, kad vartotojai vis labiau domisi atsakingu vartojimo pasirinkimu  visame pasaulyje. Skaičiuojama, kad vien Europoje antrinė drabužių rinka yra verta 13 mlrd. eurų.

„Pasaulinė naudotų drabužių rinka artėja prie lūžio taško – vartotojai vis atsakingiau pradeda vertinti savo pirkimo įpročius. Dėkojame naujiems ir esamiems investuotojams, kurie tiki mūsų misija įrodyti, kad naudotos prekės gali tapti pirmu vartotojo pasirinkimu. Pritrauktos investicijos rodo, kad pasirinkome tinkamą kelią kuriant daugiau vertės mūsų nariams bei tuo pačiu signalizuoja, kad rinkoje vis dar yra daug neišnaudotų galimybių, – sako Thomas Plantenga, „Vinted“ generalinis direktorius. – Norime padėti žmonėms greičiau parduoti ar įsigyti daiktus iš platesnio produktų krepšelio nei bet kuri kita platforma Europoje. Ir, be abejo, tai daryti mažiausiais įmanomais kaštais mūsų nariams. Tikime, kad „Vinted“ bendruomenę galime auginti tik turėdami laimingus narius. Pritrauktos investicijos padės mums sukurti daugiau vertės „Vinted“ nariams, galėsime patobulinti mūsų produktus, techninius sprendimus bei sustiprinti klientų aptarnavimo ir saugumo sritis.“

„Pastaruosius 10 metų sunkiai dirbome, norėdami antrinę drabužių, vaikų prekių kategorijų rinką padaryti labiau prieinamą ir patrauklią. Ir toliau sieksime, kad žmonės pirmiau pagalvotų apie būtent šį vartojimo būdą bei prisidėsime prie tvarios mados populiarinimo visame pasaulyje. Džiaugiamės, kad visa tai galime daryti iš Lietuvos, turėdami jauną, talentingą ir technologiškai stiprią komandą“, – teigia Mantas Mikuckas, „Vinted“ vykdantysis direktorius ir vienas iš įkūrėjų.

„Naudotų rūbų kategorija, augant tvarumo ir įvairovės poreikiui, artimiausiu metu aplenks greitąją madą. Investuodami ieškome neeilinių vadovų komandų, kuriančių industrijas keičiančias bendroves. Po šio investicijų raundo „Vinted“ tapo pirmuoju vienaragiu iš Lietuvos ir viena didžiausių vartotojų technologijų bendrovių Europoje. Džiaugiamės galėdami tapti „Vinted“ partneriu ir savo resursais padėti jiems toliau sėkmingai siekti savo tikslų“, – sako Rytis Vitkauskas, „Lightspeed Venture Partners“ partneris Europoje.

„Kuomet buvome pagrindinis A serijos raundo investuotojas, mus itin intrigavo unikalus „Vinted“ požiūris, kuriant dėvėtų drabužių prekybos platformą, ir gana ankstyva jų sėkmė. Thomas, stojęs už bendrovės vairo, padėjo verslui įspūdingai augti ir keisti visą naudotų drabužių rinką“, – teigia Luciana Lixandru, „Accel“ partnerė.

„Vinted“ biuras / Organizatorių nuotr.

Milda Mitkutė ir Justas Janauskas „Vinted“ įkūrė 2008 metais, siekdami padėti kovoti su augančia problema Europoje – per dideliu kiekiu rūbų. Milda kraustėsi iš vieno būsto į kitą, tačiau suprato, kad turi per daug drabužių. Justas padėjo Mildai sukurti portalą, kuriame ji dalį drabužių norėjo atiduoti savo draugams. Platforma tapo itin sėkminga ir sparčiai augo organiškai be jokių išorinių investicijų. 2011 metais prie komandos, kaip pirmasis investuotojas ir vykdomasis direktorius, prisijungė Mantas Mikuckas. Jis padėjo „Vinted“ išsiplėsti į tarptautines rinkas. Šiandien „Vinted“ veikia 11 rinkų Europoje, įskaitant Prancūziją, Vokietiją, Ispaniją ir Nyderlandus. Bendrovės įvairiatautė komanda dirba iš centrinio biuro Vilniuje bei padalinių Berlyne, Prahoje ir Varšuvoje.

Apie „Vinted“

„Vinted“ yra didžiausia Europos internetinė dėvėtų drabužių mainų ir prekybos platforma. Šiuo metu platforma turi 25 mln. narių 12 skirtingų rinkų: Lietuvoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Belgijoje, Ispanijoje, Nyderlanduose, Austrijoje, Lenkijoje, Čekijoje, Liuksemburge, Jungtinėje Karalystėje ir JAV. Bendrovę 2008 metais įkūrė Milda Mitkutė ir Justas Janauskas, o 2011 metais prie jų prisijungė pirmasis investuotojas ir vykdantysis direktorius Mantas Mikuckas. Šiuo metu bendrovei vadovauja generalinis direktorius Thomas Plantenga, o į ją yra investavę penkios rizikos kapitalo bendrovės: „Lightspeed Venture Partners“, „Accel“, „Insight Venture Partners“, „Burda Principal Investments“ ir „Sprints Capital“. „Vinted“ siekia įrodyti, kad naudotos prekės gali būti tokios pat geros kaip ir naujos, ir padeda savo nariams prekiauti dėvėtais drabužiais ir aksesuarais tiesiogiai vieni su kitais. Startuolio centrinis biuras įsikūręs Vilniuje, su biurais Berlyne, Prahoje ir Varšuvoje. Bendrovėje šiuo metu dirba per 300 profesionalų.

Apie „Lightspeed Venture Partners“

„Lightspeed Venture Partners“ yra multipakopė rizikos kapitalo bendrovė, kurios veikla orientuota į verslams ir vartotojams skirtų inovacijų skatinimą. Per paskutinius du dešimtmečius, bendrovės komanda parėmė šimtus verslo idėjų ir padėjo įkurti virš 350 įmonių visame pasaulyje, įskaitant „Snap“, „Nest“, „Nutanix“, „AppDynamics“, „MuleSoft“, „OYO“, „Guardant“, „StitchFix“ ir „GrubHub“. „Lightspeed Venture Partners“ ir jos antrinės bendrovės šiuo metu valdo per 7,9 mlrd. JAV dolerių vertės fondus ir dirba kartu su investavimo profesionalais ir konsultantais Silicio Slėnyje, Izraelyje, Indijoje, Kinijoje ir Europoje. www.lsvp.com