Patarimai, kaip pritapti naujame darbe

Kaip pritapti kolektyve? / Fotolia nuotr.
Kaip pritapti kolektyve? / Fotolia nuotr.
Šaltinis: Ji24.lt
2014-05-23 09:15
AA

Sutikite, kiekvienas mūsų atsidūręs naujame darbe patiriame įtampą ir stresą ne tik dėl naujų pareigų. Mintyse sukasi įkyri idėja, kad reikia labai daug išmokti, tačiau ne ką mažiau svarbu ir sukurti darbingus santykius su kolektyvu.

Greičiausiai teko girdėti apie mobingo sąvoką. Kas tai yra? Mobingas – tai tam tikras žmonių elgesys darbovietėse, kuriuo siekiama pažeminti, sumenkinti, ir išstumti iš kolektyvo tam tikrą narį. Išrauti neigiamą kolegų požiūrį į tave, neaišku dėl kokios priežasties, – ypatingai sunku. Tad šiandien domimės, kas padės gerai sutarti darbe.

  • Žmonės dažniausiai nemėgsta išsišokėlių, aštraus elgesio, perdėtos drąsos, pasipūtimo, padlaižiavimo. Todėl nereikia pačios pirmos dienos darbe paversti cirku ir savo elgesiu signalizuoti „man neįdomu, kaip čia jūs dirbate, aš viską kuo puikiausiai moku, todėl klausykite manęs ir  sužinosite, ką iš tikrųjų reikia daryti“. Natūralu, kad toks požiūris sukels pasipiktinimą, juk seniau dirbantys žmonės jaučiasi pilnateisiais darbuotojais, o naujokas nespėjo ir kojų apšilti. Trumpai tariant, kiaušinis gali pamokyti vištą, tačiau tuomet, kai ta višta bus nusiteikusi paklausyti... 
  • Pirmoji diena – pirmasis ir neretai neišdildomas įspūdis, kurį susidaro seniau dirbantys įmonės darbuotojai. Pravartu nevėluoti, o gal net ateiti anksčiau. Atkreipkite dėmesį į aprangą, tad iš anksto vadovo pasiteiraukite, kaip darbe priimta rengtis, koks aprangos kodas. Atvira dekoltė, ryškūs papuošalai, ir „varnų lizdas“ ant galvos kažin ar bus teigiamai įvertintas bet kokio pobūdžio darbinėje veikloje. Būtina laikytis įmonės elgesio taisyklių, vertybių, tradicijų. 
  • Stenkitės būti nuoširdūs, malonūs, besišypsantys, mandagūs. Nepamirškite pasisveikinti, paklausti žmonių vardų ir jų įsiminti. Gali būti, kad kolegos jus nužiūrinės arba visai nekreips dėmesio – kiekvienas savaip priima naują narį. Visgi susidraugauti reikia laiko, todėl nenuliūskite, jeigu iš pradžių viskas nesiklosto taip, kaip norisi. Atkreipkite dėmesį į kolegų patarimus, juos išklausykite ir padėkokite, o ne piktinkitės ir numokite ranka. Net jeigu jums jie atrodo nepriimtini...
  • Nelieskite aštrių temų. Verčiau išlikite neutraliais, kadangi įsiplieskęs konfliktas jūsų gerus santykius su bendradarbiais gali nunešti toli toli... Net ir psichologai rekomenduoja pirmosiomis dienomis mažiau pliurpti, o daugiau dėmesio skirti savo darbinėms pareigybėms, klausytis ir įsiminti tai, kas jums sakoma. 
  • Neliežuvaukite ir neįsitraukite į „purvinus žaidimus“. Išlikite ištikimi savo siekiams ir vertybėms, be to, tyla – gera byla. Intrigos darbe – tai pats blogiausias būdas išlikti kompanijoje. 
  • Išlaikykite distanciją, t. y.  nepulkite bičiuliautis, kadangi jūsų gali nesuprasti. Pernelyg atlapaširdiškas elgesys, savo asmeninio gyvenimo viešinimas gali jums pakišti koją. Būkite subtilūs. 
  • Bendraudami su vadovaujančiais darbuotojais, išlikite stiprūs ir pasitikintys savimi, tačiau neperženkite ribų. Kas leidžiama Jupiteriui, nebūtinai leidžiama ir jaučiui. Taigi pasipūtimą meskite į šalį. Na o jeigu patys užimate aukštas pareigas ir vadovaujate kolektyvui, neskubėkite kardinaliai keisti nusistovėjusios tvarkos, įvedinėti radikalių taisyklių, pokyčių. Kam strimgalviais lėkti užsitarnauti „TO“ šefo etiketės? 
  • Pirmosiomis dienomis  pasistenkite apsieiti be kritikos. Jeigu pulsite reikšti neigiamą nuomonę apie darbo vietą, pareigas ar išgirstus patarimus, pastabas, tikėtina, užsitrauksite nemalonę.  Na o tiems, kurie priima naujokus į savo būrį, verta prisiminti – kažkada ir jūs patys buvote žali! Kodėl gi nepalengvinus kančių ir nepadėjus adaptuotis ir pritapti?