Pasaulio stebuklai: Lamanšo tunelis, Aukso Vartų tiltas ir rojus Jungtiniuose Arabų Emyratuose

Aukso Vartų tiltas / „Shutterstock“ nuotr.
Aukso Vartų tiltas / „Shutterstock“ nuotr.
2015-03-29 09:00
AA

Žmogaus protas ir rankos kuria neįtikėtinus dalykus – stato dangų siekiančius pastatus, sujungia ar perskiria žemynus, suformuoja naujas salas. Pristatome vienus įspūdingiausių objektų, pakeitusių įprastą planetos reljefą ir kraštovaizdį.

Kelionė po žeme

Lamanšo tunelis / „Scanpix“/AP nuotr.

Lamanšo tunelis, jungiantis Britų salas su žemynine Europos dalimi, atidarytas 1994 m. Mintis įrengti požeminį kelią buvo brandinama kelis šimtmečius, o pirmieji rašytiniai šaltiniai apie kasimo planus siekia Napoleono Bonaparte’o laikus.

Taip pat skaitykite: Mūsų Žemės paslaptys: reikšmingiausi šiuolaikiniai archeologų atradimai

Blogos laivybos sąlygos ir audros daug metų keldavo sunkumų keliaujant per Lamanšo sąsiaurį. Tačiau požeminio kelio tiesimas užtruko dėl finansinių aplinkybių, be to, britai nuogąstavo, kad suaktyvės kontrabanda ar, jei prasidėtų karas, taps pažeidžiami.

Lamanšo tunelis / „Scanpix“/AP nuotr.

Kai kurios tarnybos spėjo, kad per tunelį mirguojantys gyvūnai atneš anglams įvairių ligų. Galutinis sprendimas dėl Eurotunelio kasimo priimtas tik 1984 m. Prie įspūdingo inžinerinio projekto dirbo apie 13 tūkst. kvalifikuotų ir paprastų darbuotojų.

Tunelis buvo kasamas iš skirtingų krantų ir tik po 6 darbo metų buvo galutinai sujungtas. Surengus loteriją, atrinkti darbuotojai (anglas ir prancūzas) vainikavo vientiso kanalo atidarymą – susitikę po žeme jie iškilmingai paspaudė vienas kitam ranką. Oficialiai Lamanšo tunelis pradėjo veikti dar po 4 metų...

Kelias virš vandens

Lamanšo tunelis / „Scanpix“/AP nuotr.

Aukso Vartų tiltas, jungiantis San Fransisko miestą ir Marino apygardą, – visame pasaulyje garsus JAV simbolis. Ryškiai geltona spalva nudažytą statinį pamėgo fotografai, filmų kūrėjai, tiltas tapo neatsiejama Amerikos kultūros dalimi.

Virš vandens pakibusio kelio poreikį padiktavo dažnos laivų, kertančių Aukso Vartų sąsiaurį, nelaimės. Imta ieškoti saugesnių ir greitesnių kelionės būdų.

1933 m. projektu susidomėjo žymus to meto inžinierius J. B. Straussas. Pasiūlymas įrengti didžiulį kabantį tiltą atrodė beprotiškas ir neįgyvendinamas, tačiau ambicingas inžinierius savo svajonę išpildė per ketverius metus.

Aukso Vartų simbolis iškilmingai atidarytas 1937 m. Tarp dviejų pakibusi pagrindinė tilto dalis siekia 1,3 km, o visas statinio ilgis – beveik 2,8 km...

Dirbtinis rojus

Lamanšo tunelis / „Scanpix“/AP nuotr.

Ne paslaptis, kad Jungtiniai Arabų Emyratai tituluojami kaip viena prabangiausių pasaulio vietų. Čia net benzinas kainuoja pigiau nei geriamasis vanduo. Norėdami pabėgti nuo įprasto gyvenimo, turtuoliai kuria savo pasaulį – be skurdo ir išmaldos prašančių varguolių.

Taip pat skaitykite: Įžymūs žmonės, laikyti niekam tikusiais, tačiau pasiekę pasaulinę šlovę

Dirbtinė sala, vadinama Džumeiros Palme, – gamtos grožio ir žmonių išmonės pavyzdys. Iš tiesų, salyną sudaro „kamieną“ ir 17 „lapų“ formuojančių mažesnių salelių, kurios tarpusavyje ir su žemynu sujungtos povandeniniais tuneliais. Lenktos salos sumaniai išdėstytos taip, kad sumažintų bangų mūšą, pakrantėse įrengta tūkstančiai prieplaukų turistų jachtoms ir kitam vandens transportui.

Bendras sausumos plotas sudaro 800 futbolo aikštelių, kurios nusagstytos viliojančiais perlais: prabangiomis vilomis, ekstravagantiškais viešbučiais, baseinais, pramogų centrais ir restoranais...

Plačiau apie įspūdingiausius pasaulio objektus skaitykite 13-ajame savaitraščio „Ji“ numeryje!

Lamanšo tunelis / „Scanpix“/AP nuotr.