Olimpiečių Evaldo Petrausko ir Jevgenijaus Šuklino pirmieji įspūdžiai iš karščiu alsuojančios Siera Leonės

Renata Šakalytė-Jakovleva, Evaldas Petrauskas, Jevgenijus Šuklinas / Unicef nuotr.
2012-09-25 18:02

Boksininkas Evaldas Petrauskas (20) ir kanojininkas Jevgenijus Šuklinas (26) jau pasiekė karščiu alsuojančia Vakarų Afrikos valstybę – Sierą Leonę. Kartu su TV3 žinių vedėja Renata Šakalyte-Jakovleva bei „UNICEF Lietuva“ vykdomąja direktore Jovita Majauskaite jie Siera Leonėje siekia pamatyti, su kokiomis problemomis susiduria skurdo kamuojamos šalies gyventojai, o savo įspūdžiais dalinasi dienoraštyje.

Evaldo Petrausko dienoraštis. Pirmoji diena:

Ryte pirmas atvykau į oro uostą, visi po truputį susirinkome. Mūsų kompanija, su kuria vykstame į Siera Leonę – puiki. Visi linksmi, neužsidarę ir labai malonu su visais bendrauti. Kelionė buvo varginanti, ilgai skridome, bet su J.Šuklinu buvome viso skrydžio metu ir laikas gan greitai prabėgo. Perskaičiau Kalėdos knygos „Auksaviriai“ 68 puslapius – daug linijų, rašo apie Žemaitijos gyvenimą.

Kai atvykome į Siera Leonę, pamačiau tokius vaizdus, kokių nebuvau niekur matęs. Čia visi gyvena labai prastai, bent kiek mačiau. Mus vežė į viešbutį tokiais keliais, kad su paprasta mašina net nepravažiuotum, keliai labai duobėti.

Nukeliavome prie kelto, kuris nukėlė mus į kitą miesto pusę, ten mus sutiko su džipais ir atvežė i viešbutį, bet kol vežė, pamačiau nelabai jaukų vaizdą, kaip gyvena aplinkiniai žmonės – jie gyvena baisiai, lūšnose, neturi nei langų, nemanau, kad turi elektros, nei ką dorai pavalgyti. Bet mačiau gražią moterį... O mes, palyginti su Siera Leonės gyventojais, įsikūrėme labai gerai.

Rytoj 7.30 pusryčiai. Kaip anksti...

Evaldas Petrauskas (antras iš kairės), Jevgenijus Šuklinas ir Renata Šakalytė-Jakovleva / UNICEF nuotr.

Jevgenijaus Šuklino dienoraštis. Pirmoji diena:

Mūsų kelionė i Sierą Leonę prasidėjo šį pirmadienį, labai anksti... Atsikėliau 3 val. 30 min. ir jau 4 val. 30 min. buvau oro uoste!

Kelionė buvo sunki. Iš pradžių skridom į Frankfurtą, po to į Briuselį. Ten laukėm 4 valandas ir po to 7 valandas skridom iki „Freetown“ oro uosto Siera Leonėje! Kai atvykom į Afriką ir išlipom iš lėktuvo, iš karto pajutau kokiame sunkiame klimate žmonės čia gyvena... Kaip saunoj... Tik išeini ir iš karto jauti, kaip pradeda bėgti prakaitas...net kvėpuoti labai sunku!

Nusileidom, kaip man pasakė, vienam iš geriausių šio regiono oro uoste. Pagalvojau, jeigu taip atrodo geriausias, tai kaip atrodo kiti?!... Toliau mums reikėjo pavažiuoti su autobusu iki upės ir prisiminiau, kaip prieš savaitę važiavau su mašina Vilniuje, Antakalnio gatve ir skundžiausi, kas per keliai pas mus Lietuvoje...bet kai pamačiau kaip atrodo vietiniai...supratau, kad pas mus dar Lietuvoje visai nieko! Su savo mašina čia nepravažiuočiau net 100 metrų... Dabar mes jau viešbutyje ir labai norisi pailsėti, išsimiegoti po tokios kelionės!

Apie UNICEF misiją Siera Leonėje

UNICEF misijos dalyviai lėktuvu iš Vilniaus oro uosto išvyko ankstyvą šio pirmadienio rytą ir Siera Leonėje viešės savaitę, iki spalio 2 dienos. E.Petrausko, J.Šuklino ir R.Šakalytės mintys bei išgyvenimai bus užfiksuoti vaizdo medžiagoje ir perduoti Lietuvos gyventojams. Misijos finišas – paramos akcija „Už kiekvieną vaiką“, kuri spalio 12 d. bus transliuojama per TV3.