Nerimaujate, kaip jus vertina socialiniuose tinkluose? Metas didinti savivertę!

Mobilusis telefonas / 123rf.com nuotr.
Šaltinis: Ji24.lt
AA

Ar pastebėjote, kad tai, ką paskelbėte savo socialiniame tinkle, gali tapti priklausomybe? Nors atrodo, kad tai nekenksminga, jaučiatės nesmagiai, jei sulaukiate mažai dėmesio. Laikui bėgant atsiduriate tarsi užburtame rate: nuolat laukiate teigiamų atsiliepimų, dėmesio. Iš tikrųjų tai tik įrodo, kad šiuolaikiniam žmogui kaip oro reikia įvertinimo ir pripažinimo tikrame gyvenime.

Galbūt jums trūksta savivertės?

Daugelis žmonių yra priklausomi nuo to, kaip juos kiti vertina socialiniuose tinkluose ir neretai paspaudimų „Patinka“ kiekis po nuotrauka ar įrašu yra tiesiogiai siejamas su patiriamos laimės kiekiu. Žmonės skiria tiek daug laiko ir dėmesio gyvenimui virtualioje erdvėje, kad neretai tampa ne tik interneto, bet ir išmaniųjų įrenginių įkaitais, kai iš tikrųjų šie prietaisai turėtų tarnauti žmogui.

Daugelis žmonių yra priklausomi nuo to, kaip juos kiti vertina socialiniuose tinkluose ir neretai paspaudimų „Patinka“ kiekis po nuotrauka ar įrašu yra tiesiogiai siejamas su patiriamos laimės kiekiu.

Pirmasis žingsnis, kurį turėtumėte žengti, norėdami atsiriboti ir jaustis laimingi be socialinių tinklų, tai suprasti, kad perdėtas įsitraukimas ir dėmesio laukimas virtualioje erdvėje paprastai yra žemos savigarbos ir savivertės požymis. Jei norite ją padidinti, turite nutraukti emocines grandines, kuriomis esate susaistyti su socialiniais tinklais, arba bent pabandyti jas atlaisvinti. Tačiau turite suprasti, kad to nepavyks padaryti per dieną – tai nuolatinis darbas su savimi.

Jei jūsų savigarba žema, galite jaustis prastesni už kitus ar visai beverčiai. O „Patinka“ paspaudimų skaičius prie jūsų nuotraukos ar įrašo gali priversti jus dar labiau dėl to nerimauti, nes pradėsite save lyginti su kitais. Aukštą savigarbą turintys žmonės jaučiasi priešingai: pasitiki savimi ir jaučiasi vertingi bet kokiu atveju.

Moteris naršo išmaniajame telefone / Vida Press nuotr.

Atkreipkite dėmesį į tai, ką darote gerai

Tikriausiai pastebėjote, kad kai nuolat ieškote tobulumo, dažniausiai tenka nusivilti. Be abejo, gyvenime reikia siekti geriausio rezultato, tačiau svarbu nepapulti į tobulumo spąstus. Tai gali trukdyti jums pasinaudoti naujomis galimybėmis, taip pat užkirsti kelią baigti pradėtus darbus.

Jei žvalgysitės į kitus, iš karto pamatysite, kad daugelis žmonių kai kuriuos dalykus gali padaryti geriau nei jūs. Be to, virtualioje erdvėje tai pajusti yra kur kas lengviau, nei tikrame gyvenime. Taip yra todėl, kad socialiniuose tinkluose žmonės dažniausiai nori pateikti save iš gerosios pusės, o blogų dalykų ar nesėkmių dažniausiai neskelbia ir pasilieka sau.

Taip sukuriama gražaus ir sėkmingo gyvenimo iliuzija. Todėl ypač lengva apsigauti ir pradėti galvoti, kad visi, išskyrus jus, gyvena puikiai. Tačiau jei nuolat virtualioje erdvėje save lyginsite su kitais, neišvengiamai jausitės prastesni už kitus. Kad taip nesijaustumėte, jūs turėtumėte atrasti savo stiprybes ir gebėjimus – kiekvienas turi kažką savito!

Nesistenkite prilygti visiems, daryti tai, kas kitiems išeina natūraliai ar net yra jų pašaukimas. Tikėtina, kad patirsite fiasko. Tiesiog pabandykite atrasti savo stipriąsias puses, talentus ir juos tobulinti.

Sveikai gyventi reikia kasdien

Dažnas, turintis paskyras socialiniuose tinkluose, dalijasi nuotraukomis iš sporto klubų, sveiko maisto fotografijomis ir kitais įrašais apie tai, kaip bent pavasariui įpusėjus sveikai gyvena. Tačiau iš tikrųjų turite suprasti, jog svarbu ne pasidalyti tokia nuotrauka, o sveikai gyventi dėl savęs, iš tikrųjų. Paklauskite savęs, dėl ko taip stengiatės: kad galėtumėte tuo pasidalyti viešojoje erdvėje ar kad patys jaustumėte geriau?

Pastebėjote, kad dabar itin madinga nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų dviračiu, ir puolate tai daryti bei džiaugtis pasiektais rezultatais socialiniame tinkle? O ar paklausėte savęs, kaip jaustumėte, jei tuo nepasidalytumėte?

Pamąstykite, ar gerai jausitės įkėlę nuotrauką, kaip išsijuosę sportuojate, o po trijų dienų viską mesite, nes neturite kantrybės? Koks tikslas viešinti nuotrauką, kuri įrodo, kad geriate sveiką žaliąjį kokteilį, jei po pusvalandžio mėgaujatės riebiais karameliniais ledais? Pastebėjote, kad dabar itin madinga nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų dviračiu, ir puolate tai daryti ir džiaugtis socialiniame tinkle? O ar paklausėte savęs, kodėl taip elgiatės? Kaip jaustumėte, jei tuo nepasidalytumėte?

Kokią žinutė siunčiate ir kokių tikslų siekiate? Jei norite trumpalaikio dėmesio, turėtumėte susimąstyti. Galbūt pirmiausiai reikėtų susikoncentruoti į nuoširdų darbą ir atsiduoti tam, ką darote, bei nemeluoti sau? Didelę savivertę turintis žmogus aiškiai moka atskirti šiuos dalykus.

Maisto fotografavimas / Shutterstock nuotr.

Gyvenkite socialiai aktyvų gyvenimą realybėje

Jei galite padėti tiems, kuriems mažiau pasisekė šiame gyvenime, tada jūs neturite laiko nerimauti dėl savo žemos savivertės. Prisidėdami prie visuomenės tikrai padidinate savo savivertę, nes suteikiate kitiems džiaugsmo, o kai kiti laimingi, ir patys jaučiatės gerai.

Psichologai seniai įrodė, kad tada, kai žmogus suteikia laimės kitam, padeda, jaučiasi ir pats laimingas, o tokia laimė yra kur kas didesnė ir svarbesnė už tą, kurią žmogus patiria vienas. Ir jums to nebūtina skelbti socialiniame tinkle!

Kodėl užuot nuolat laukę dėmesio socialinėje erdvėje, neišbandote socialinės veiklos realybėje? Tai gali būti savanoriškas darbas, kurį dabar susirasti nėra sudėtinga, arba pagalba artimiesiems. Pamatysite, kad tokia veikla teikia kur kas daugiau džiaugsmo nei „Patinka“ paspaudimai jūsų socialinio tinklalapio puslapyje, kurie neretai nieko nereiškia.

Atraskite savo požiūrio tašką

Jei visą laiką bandote atspėti, kas yra normalu, patiktų ar yra priimtina kitiems, tai ryškus žemos savivertės požymis. Prastai save vertinantiems žmonėms labai svarbu žinoti, kas patinka kitiems, kaip kiti vertintų vienokį ar kitokį jūsų poelgį (tiek realybė, tiek virtualioje erdvėje). Užduokite sau klausimą: kas jums iš tikrųjų svarbu? Svarbiausia ne bandyti įminti mįslę, kas patiktų kitiems, dėl ko galėtumėte susilaukti paspaudimų „Patinka“, o suprasti, kas jums ir jūsų artimiesiems yra geriausia.

TAIP PAT SKAITYKITE 6 klausimai, kuriuos verta sau užduoti kasdien

Skaitykite daugiau