Naujoje „bohemiečių“ operoje „Trubadūras“ Asmik Grigorian vaidins aukštuomenės damą

Asmik Grigorian, Dalia Ibelhauptaitė / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.
Asmik Grigorian, Dalia Ibelhauptaitė / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2014-11-26 10:41
AA

Jau kitą savaitę Vilniaus Kongresų rūmuose skambės itališkos operos garsai. Režisierė Dalia Ibelhauptaitė drauge su maestro Gintaru Rinkevičiumi ir Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru savo žiūrovams ruošia staigmeną – netrukus bus pristatytas spektaklis „Trubadūras“.

Asmik Grigorian / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Likus paskutinėms pasiruošimo dienoms, „Vilnius City Opera“ pakvietė į spektaklio repeticiją. Su nekantrumu premjeros laukiantys artistai koridoriuose repetuoja savo arijas, persirengimo kambariuose glotninamos ištaigingų kostiumų raukšlės.

Apsivilkusi įspūdinga dailininko iš Didžiosios Britanijos Jono Morrello kurta suknele čia vaikštinėjo ir vieną pagrindinių vaidmenų operoje kurianti Asmik Grigorian. Pastaruosius dvejus metus solistė retai pasirodo Lietuvos scenoje, nes dainuoja Peterburgo Marijos teatre su maestro Valerijumi Gergijevu, Berlyno „Komische“ operoje, Vlaamso operoje Belgijoje ir kituose Vokietijos bei Austrijos operos teatruose.

Pamatykite pirmieji: operos „Trubadūras“ kūrėjai atvėrė scenos užkulisius (64 nuotr.)
+58

„Bandau prisijaukinti Leonoros vaidmenį“, – Žmonės.lt kalbėjo A.Grigorian. Pasak jos, grįžti į Lietuvą – visuomet gera ir malonu. „Visas kolektyvas – mano draugai. Čia mano šalis, kurioje visuomet norisi būti įvertintai ir sutiktai su džiaugsmu“, – sakė ji.

Asmik Grigorian / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Prieš kelerius metus J.Morellas debiutavo su „bohemiečiais“ kaip scenografas operoje „Verteris“. Tad šį kartą Vilniaus publika galės pasigrožėti jo širdžiai artimiausiu darbu. Juodi, dekoratyvūs, nėriniais ir originaliomis detalėmis puošti drabužiai – tokį stilių pasirinko kostiumų dailininkas.

Pasak jo, vieniems jie galbūt šiek tiek primins pasaką, kitiems atrodys niurūs, net žiauroki. „Nenorėjome kurti realistinio dizaino, kurti istorinio spektaklio. Tai atrodė per daug nuobodu ir neįdomu, ypač dėl to, kad scenoje bus tokie gražūs, žavūs ir talentingi solistai. Dalia užsiminė apie japonų dizainerių estetiką, taigi nuo to ir pradėjau savo paieškas. Apie spektaklio ervdę mąstau kaip apie sudegusį pasaulį: tamsios, skirtingų tekstūrų medžiagos, persipynimas su lengvai rytietiška estetika, – viskas labai mistiška, kiek fantastiška“, – neseniai viename interviu pasakojo jis.

Asmik Grigorian / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Operos kūrybinė grupė ketina XV amžių priartinti prie šių dienų. Tai nebus jau įprastu tampantis siužeto pritaikymas šių dienų aktualijoms, – o kelių skirtingų laikotarpių sintezė. Iš pirmo žvilgsnio pilna fantazijos, bet kita vertus – atskleidžianti muzikinės dramos nepavaldumą laikui.

Spektaklio siužetas pasakoja apie Leonoros ir trubadūro Manriko meilę, tačiau Leonorą įsimyli pavydus grafas Di Luna, kuris pasiryžęs dėl jos dėmesio bet kokiomis priemonėmis nugalėti varžovą. Be to, Manrikas yra kadaise jaunesnį grafo brolį užkeikusios čigonės anūkas.

Asmik Grigorian / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

„Kiekvienas vaidmuo yra kitoks. Net kiekvienas to paties vaidmens pastatymas yra kitoks, todėl kaskart vaidinti yra didelis iššūkis. Kiekvienas išėjimas į sceną man yra iššūkis“, – sakė A.Grigorian.

Pasak operos kūrybinės grupės, „Trubadūras“ savo siužetu nei kiek nenusileidžia geriausiems šiuolaikiniams trileriams. Meilė, pavydas, aistra, pyktis – tai tik dalis niekuomet aktualumo neprarandančių jausmų, kuriuos spektaklyje galės išvysti žiūrovai.

Publika spektakyje taip pat išvys ir daugiau scenos talentų, čia vaidmenis kuria Jovita Vaškevičiūtė, Laimonas Pautienius, Sandra Janušaitė, Tadas Girininkas. Dainininkai ne tik atliks vienas gražiausių pasaulio arijų, bet ir pasiners į trupei būdingą dramos teatrui, ar net kinui artimą vaidybą.

Operą „Trubadūras“ Kongresų rūmuose bus galima išvysti gruodžio 2, 3, 5, 6 dienomis.

Asmik Grigorian / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.