Naujausia tendencija: drabužiai, kurie nepaklūsta tendencijoms

„Ivo Nikkolo“ 2020
Autorius: Projekto partnerio turinys
Publikuota: 2020-03-13 15:11
Augantis žmonių sąmoningumas ir vis akivaizdesnė klimato kaita daro įtaką ir madai. Šylantis oras trina ribas tarp sezonų, o greitai besikeičiančių mados tendencijų ir nusidėvinčių daiktų persisotinę pirkėjai ima reikalauti kokybės ir ilgaamžiškumo. Šie faktoriai lemia pokyčius atsakingų prekės ženklų kolekcijose, o karščiausia 2020-ųjų tendencija tampa tvarumas.

„Pirkėjų elgsena pasikeitė. Matome, kad vis daugiau žmonių savotiškai pavargo nuo begalinio pirkimo ir besaikio vartojimo. Vis daugiau moterų yra linkusios investuoti į drabužius, kurie gali būti dėvimi bet kuriuo metų laiku ir tikrai ne vieną ar du sezonus. Kurdami naujas kolekcijas, atsižvelgiame į šį moterų norą ir tikrai palaikome jų siekį perkant drabužius ne išlaidauti, o investuoti. Sau, kaip dizainerių komandai, keliame uždavinį sukurti tokias kolekcijas, kurios turi išliekamąją vertę. Labiau nei karščiausias sezono tendencijas vertiname prigimtinį moteriškumą ir vidinę nepriklausomybę“, – sako prekės ženklo „Ivo Nikkolo“ dizainerė Britta Laumets-Merila.

„Ivo Nikkolo“ 2020
„Ivo Nikkolo“ 2020

Kokybiškas drabužis ar kavos puodelis?

Renkantis drabužius, kuriuos ketinate dėvėti ne vieną sezoną, ypatingas dėmesys turi būti skirtas ne tik laikui nepavaldžiam dizainui bei spalvoms, bet ir kokybei. „Gyvename didžiulės pasiūlos laikais, taigi turime privilegiją būti pačiais išrankiausiais klientais ir taikyti prekės ženklams pačius griežčiausius kokybės reikalavimus. Prekės ženklai turi kovoti dėl mūsų dėmesio, o ne atvirkščiai, – sako stilistė Kamilė Bukauskaitė. – Kiekvieną naują sezoną, prieš šturmuojant parduotuves, rekomenduoju atlikti prekės ženklų apžvalgą ir vietoje karščiausių tendencijų ir vienadienių daiktų rinktis tuos, kurie atitinka jums priimtiną kainos bei kokybės santykį. Tai iš pradžių kainuos šiek tiek pastangų ir laiko, tačiau padės išvengti impulsyvių pirkinių, pilnos spintos drabužių su etiketėmis ir prastos kokybės, greitai prekinę išvaizdą prarandančių gaminių.” 

Vyrauja nuomonė, kad geros kokybės drabužiai yra brangūs ir daugumai neįperkami. Iš pirmo žvilgsnio gali taip pasirodyti, tačiau tai ne visiškai tiesa. Daug kas priklauso nuo požiūrio. Patikimo prekės ženklo švarkas gali kainuoti ir tiek, kiek kainuoja kavos puodelis jūsų pamėgtoje kavinėje. „Kad teisingai įvertintumėte tikrąją drabužio vertę, jo kainą padalinkite iš to skaičiaus, kiek kartų jį planuojate užsivilkti. Jei teisingai išsirinksite ir jūsų norų sąraše atsidurs daiktas, kurio spalva ir dizainas nepavaldus laikui, o kokybė ilgaamžė, kasdienė išsineštinė kava jums kainuos netgi daugiau nei šis naujas drabužis”, – sako stilistė.

„Ivo Nikkolo“ 2020
„Ivo Nikkolo“ 2020

Kas lemia spalvų populiarumą?

Kitas svarbus drabužių atrankos kriterijus, kurį taikydamos prailginsite jų dėvėjimo ciklą – spalvų pasirinkimas. Prekės ženklo „Ivo Nikkolo“ dizainerė Britta Laumets-Merila atkreipia dėmesį, kad gamtoje sezonų kaita tampa vis labiau nenuspėjama, taigi ir kalbant apie madą spalvos nebeapibrėžia metų laikų taip ryškiai kaip anksčiau. „Rudas ar baklažano spalvos kelnių kostiumas, kurį nusipirkote rudenį, nebeturi keliauti į spintos galą atėjus pavasariui. Šis drabužis gali būti dėvimas visus metus”, – sako dizainerė.

Sezonų nykimas gamtoje paaiškina žemės tonų ir prigesintos pastelės populiarumą ir lietuvių garderobe bei pirkinių krepšeliuose. Smėlio, kupranugario kailio, plytų spalvos pagaliau iš topų viršūnės pamažu išstumia per amžius karaliavusią juodą spalvą, o padūmavusi rožinė tapo pritaikoma tiek vasaros, tiek žiemos drabužių deriniuose. Kita šio perversmo priežastis – tokie tonai, taip pat kaip ir juodi, yra labai lengvai derinami, tačiau iš jų sukurtas įvaizdis yra gaivesnis ir prabangesnis, ne toks nuobodus ir labiau tinkantis prie veido spalvos.

„Spalvų populiarumą tam tikruose regionuose lemia ne tik mados ar klimato tendencijos, bet ir gyventojų odos, plaukų, akių spalvos. Žemės tonai ir prigesinta pastelė išryškina mūsų, lietuvių, veido bruožus. Dėl to, net nežinodamos taisyklių, dažnai šias spalvas renkamės intuityviai”, – spalvų populiarumą aiškina stilistė Kamilė Bukauskaitė. 

„Ivo Nikkolo“ 2020
„Ivo Nikkolo“ 2020

Į klientų poreikį dėvėti mėgstamus drabužius kuo ilgiau atsižvelgianti „Ivo Nikkolo” dizaino komanda sako, kad labai svarbu tinkamai parinkti ne tik spalvas, bet ir drabužių raštus. Šiemet jų pavasario kolekcijos įkvėpimo šaltiniu tapo unikalus gamtos kūrinys – jūros kriauklė, moteriškumo simbolis. Švelnūs pasteliniai ir rusvi kriauklės tonai – tai tendencija, kuri nepaklūsta sezoniškumui. Prie jų puikiai dera perlų papuošalai – tai taip pat laikui nepavaldžios klasikos simbolis. Kad dar labiau sustiprintų laikui nepavaldaus moteriškumo grožį, sezono ambasadore šis prekės ženklas pasirinko 51-erių estų aktorę Mariją Avdjuško. „Mada pamažu kratosi stereotipo, kad tik jaunos moterys yra gražios moterys”, – pasirinkimus komentuoja dizainerė B. Laumets-Merila. 

Mėgstančioms išsiskirti – detalių žaismas 

Derinimo ir priežiūros nereikalaujančių drabužių įsigijimas – tai laiką ir pinigus taupantis sprendimas. Tačiau ką daryti toms, kurios mėgsta savo stiliumi išsiskirti? Stilistai ir tvarios mados kryptį pasirinkę dizaineriai rekomenduoja savo individualumą išreikšti detalėmis. Pavyzdžiui, kelnių ir švarko kostiumėliui modernumo gali suteikti tokios detalės, kaip padidintos kišenės, atvartai, įdomios sagos. Kita gudrybė – stebėdamos podiumų madas atkreipkite dėmesį ne į pavienius itin madingus daiktus, o į naujus derinimo pasiūlymus ir pamėginkite juos atkartoti iš jau turimų drabužių. Pirmiausia, tai padės savo spintos turinį atrasti vis iš naujo, antra, tokiu būdu lengvai identifikuosite, kokių drabužių jums vis tik trūksta ir kas turėtų atsidurti jūsų naujame atsakingai sudarytame pirkinių sąraše. 

Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, už teksto turinį atsakingas partneris.

Naujausi straipsniai