Naudinga žinoti: kaip pagerinti atmintį

Atmintis / Fotolia nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2013-03-20 15:00
Gera atmintis – tikra Dievo dovana. Todėl verta ją saugoti...

Kodėl prastėja atmintis? Daugelis dažniausiai dėl jos suverčia bėdą amžiui. Bet tai gali nutikti toli gražu ne tik senjorams. Prasta atmintimi pastaraisiais metais skundžiasi vos į trečiąjį dešimtmetį įkopę žmonės. Atmintis gali pradėti šlubuoti dėl įvairiausių priežasčių.

Neretai tai nutinka dėl netinkamo gyvenimo būdo, kai organizmas užsiteršia įvairiomis toksinėmis medžiagomis. Nuolatinis nerimas ir stresas, beprasmės informacijos perteklius, protinis ir fizinis nuovargis taip pat silpnina atmintį. Be to, atmintis stringa ir dėl cholesterolio apnašų siaurėjant kraujagyslėms. Ji gali pablogėti ir po traumų, piktnaudžiaujant alkoholiu, nuo nemigos, ilgai vartojant kai kuriuos vaistus, ypač raminamuosius.

 

VAISTAI  IŠ DARŽO

Galvos smegenys sunaudoja apie penktadalį su maistu gaunamos energijos, tad jų veiklą gali stimuliuoti tinkamas maistas. Svarbu žinoti, kiek ir ko valgyti.

♦ Vartokite mažiau riebalų, nes jų perteklius organizme neigiamai veikia galvos smegenų veiklą, per kraują jos gauna mažiau gliukozės – pagrindinio galvos smegenų energijos šaltinio. Be to, riebalai užkemša kraujagysles ir arterijas, todėl pablogėja galvos smegenų kraujotaka.

Shutterstock nuotr.
Shutterstock nuotr.

♦ Morkos stimuliuoja medžiagų apykaitos procesus smegenyse ir padeda įsiminti reikiamą informaciją. Valgydami tarkuotų morkų ar gerdami jų sulčių, įpilkite truputį aliejaus – organizmas geriau pasisavins naudingąsias medžiagas.

♦ Jei esate pavargę nuo įtempto protinio darbo, patartina valgyti daugiau svogūnų (žinoma, su saiku). Šios daržovės skystina kraują ir geriau aprūpina galvos smegenis deguonimi.

♦ Kopūstai mažina pernelyg didelį skydliaukės aktyvumą, ramina centrinę nervų sistemą ir padeda susikaupti.

♦ Norintiesiems sustiprinti atmintį patartina 2–3 kartus per dieną gerti šviežių agurkų sulčių.

♦ Puikus smegenų maistas – sultingos kriaušės.

♦ Mėlynės (šviežios ar šaldytos) aktyvina galvos smegenų kraujotaką.

 

VERTINGOJI EGZOTIKA

♦ Ananasuose ypač daug vitamino C, todėl šis vaisius labai naudingas žmonėms, kuriems mintinai reikia išmokti ilgus tekstus, ilgam sukaupti dėmesį. Be to, ananasuose mažai kalorijų (100 g – 56 kcal). Jei norite pagerinti atmintį, kasdien išgerkite po stiklinę ananasų sulčių.

♦ Citrinos irgi aktyvina smegenų veiklą.

♦ Avokaduose gausu riebalų rūgščių, kurios yra puikus energijos šaltinis, padedantis trumpam įsiminti reikiamą informaciją.

♦ Kūrybinį darbą skatina figos. Jose esančios į aspiriną panašios medžiagos skystina kraują, geriau aprūpina smegenis deguonimi, stimuliuoja protinę veiklą.

Shutterstock nuotr.
Shutterstock nuotr.

♦ Verta į valgiaraštį įtraukti ir bananų – juose yra atmintį gerinančio serotonino.

♦ Dirbantiesiems protinį darbą patariama bent kelis kartus per savaitę suvalgyti po 100 g krevečių. Krevetės aprūpina galvos smegenis svarbiomis riebalų rūgštimis, todėl pavyksta lengviau susikaupti.

♦ Dažniau valgykite riešutų: graikiniai stiprina galvos smegenis, širdį ir kepenis, žvalina ir tonizuoja. Migdolai sustiprina galvos smegenis, regėjimą, išvalo vidaus organus, be to, gydo astmą, skrandžio ir dvylikapirštės žarnos opaligę. Pistacijos stiprina ir gydo galvos smegenis, širdį, kepenų ligas.

 

BE SKYSČIŲ  PROTINGOS NEBŪSITE

Jei žmogus nesugeba susikoncentruoti, skundžiasi silpnėjančia atmintimi, gali būti, kad jis geria pernelyg mažai skysčių.

Ypač sveika gerti kmynų arbatos: sakoma, kad ji paskatina kūrybingas ir genialias mintis. Kmynuose esantis eterinis aliejus stimuliuoja ne tik galvos smegenis, bet ir visą nervų sistemą. 2 šaukštelius smulkintų kmynų lapų ir sėklų užpilkite stikline verdančio vandens, uždenkite ir, palaikę 10 min., išgerkite.

 

VAISTINIAI  AUGALAI

Shutterstock nuotr.
Shutterstock nuotr.

♦ Jei norite pagerinti atmintį, reguliariai mėgaukitės mairūno kvapu ir 2 kartus per dieną gerkite mairūno arbatos ar antpilo.

♦ Atmintį stiprina toks vaistingųjų augalų mišinys: sumaišykite po 3 dalis dobilų žiedų ir siauralapės ožrožės, 2 dalis beržų lapų, po dalį paprastosios jonažolės ir sukatžolės. Šaukštą mišinio užpilkite 1,5 stiklinės verdančio vandens ir po 20 min. nukoškite. Pagardinę medumi, gerkite vietoj arbatos.

♦ Ryte ir vakare galima vartoti tokį mišinį: 0,5 šaukštelio medaus sumaišykite su žiupsneliu sausų balinio ajero šaknų miltelių.

 

JAPONIŠKAS METODAS

Verta pasinaudoti ir nuo labai senų laikų taikomu japonų vienuolių patarimu skatinti smegenų kraujotaką trinant kojų pirštus. Rytą pabudusi patrinkite ir patampykite kiekvieną kojų pirštą. Paskui pakaitomis vienos kojos nykščiu patrinkite kitos kojos nykštį ir padą.

Naujausi straipsniai