Muzikos žvaigždės kartu su „Jaunimo linija“ kviečia nebijoti prabilti apie jausmus

Free Finga, Giedrius Širka, Monique / „Žmonės Foto“ nuotr.
Free Finga, Giedrius Širka, Monique / „Žmonės Foto“ nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2019-08-10 14:44
AA

Didžioji dauguma jaunų žmonių patiria emocinius sunkumus, tačiau vis dar vengia apie juos prasitarti. Emocinę paramą teikianti „Jaunimo linija“ kviečia nebijoti kalbėti apie jausmus ir juos išreikšti įvairiais būdais, pavyzdžiui, klausantis savo mylimų atlikėjų muzikos. Apie tai, ar sunku garsiai kalbėti apie savo emocinę būklę prabilo ir žinomi muzikos veidai.

Grupės „Golden Parazyth“ lyderis Giedrius Širka sako, kad savo aplinkoje neretai susiduria su žmonėmis, patiriančiais emocines duobes. Pasak jo, tuomet svarbiausia yra nelikti abejingu ir kuo daugiau kalbėtis.

„Kaip ir visi žmonės, taip ir aš savo aplinkoje turiu draugų ir pažįstamų, susiduriančių su vienokiom ar kitokiom emocinėm duobėm. Dažniausiai tuomet pats imuosi psichologo vaidmens ir stengiuosi padėti“, – sako jis.

Paklaustas, kokius jausmus kelia jo grupės atliekama muzika, muzikantas nedvejoja.

„Golden Parazyth“ muzika turi daugybę atspalvių ir nuotaikų. Optimistiška melancholija – štai, ką randa mūsų klausytojai,“ – tikina G. Širka.

Giedrius Širka/Gretos Skaraitienės nuotr.

Ne pirmą kartą prie „Jaunimo linijos“ kampanijos prisideda ir dainininkė Monika Pundziūtė-Monique. Praėjusiais metais ji sukūrė tam skirtą dainą – „Ne gėda jaust“. Šįkart Monique tikina, kad muzika tikrai gali padėti susitvarkyti su viduje kunkuliuojančiais jausmais.

„Dainos, kaip ir kiekviena diena, būna labai skirtingos. Tuo muzika ir žavi – gali rinktis tokią, kokią konkrečiu momentu nori girdėti. Džiaugiuosi savo bagaže turėdama dainų, skleidžiančių skirtingas emocijas,“ – apie savo kūrybą kalbėjo ji.

Monique teigia, kad tik tik artimiausioje aplinkoje gali pastebėti, kai kažkas susiduria su emociniais sunkumais.

„Sunkus yra susiformavęs socialinis standartas, jog jeigu verki, esi silpnas, jei nuolat šypsaisi – esi netikras. Iš esmės nuolatos turi kažkam įtikti ir patikti, tam, kad nebūtų gėda kažką jausti. Juk gėda ne prieš save, o prieš kitus būna. O kam gyventi dėl kitų? Todėl daina labai tiesiai smeigia į šios opios problemos šaknis“, – apie emocijų ir muzikos ryšį kalba atlikėja.

Monika Pundziūtė-Monique/ Asmeninio albumo nuotr.

Dar vienas šių dienų jaunimo dievaitis – atlikėjas Free Finga – džiaugiasi, kad jo bendraamžiai yra tie, kurie nebesijaučia suvaržyti ir vis dažniau prabyla apie juos ištinkančius sunkumus.

„Aplink matau vis daugiau žmonių, kurie imasi šio sudėtingo ir pamiršto darbo – darbo su savimi. Esame pirma karta Lietuvoje, kuri gali atvirai šnekėti apie psichinę sveikatą be stigmos, bet tuo pačiu rankose laikome naują psichologinę bombą – socialinių tinklų priklausomybę ir nesveikus visuomenės lūkesčius. Didžiuojuosi matydamas, kad tai įveiksime“, – sako jis.

Free Finga

Jam pritaria ir Vytautas Leistrumas, grupės „Solo ansamblis“ lyderis. Anot jo, tik drąsiai prakalbus apie savo emocijas, mes galime judėti į priekį ir nebesidairyti atgal.

„Tikime, kad mūsų muzika sužadina visas emocijas, kokios tik turi žmogui išsiveržti. Jos gali būti netikėtos ir versti elgtis kitaip nei suplanuota. Dėl jų mes pasijaučiame gyvi ir tikri. Net liūdesys yra reikalingas, kad išjautę galėtume pereiti į naują jausmą. Emocijų nereikia bijoti – jas pripažinus, gyvename ir augame toliau. Ypač, jei nesame vieni – nes pagalbą galima visąlaik rasti“, – sako jis.

„Solo ansablis“/Lauros Vansevičienės nuotr.

„Jaunimo linijos“ užsakymu atlikta apklausa parodė, kad 59 proc. jaunų respondentų asmeniškai yra susidūrę su emociniais sunkumais (6 proc. – dažnai, 53 proc. – kartais). Apskritai 74 proc. tyrimo dalyvių sutinka, kad kalbėti apie užklupusius emocinius sunkumus sunku: 5 proc. sako labai sunku, 27 proc. – sunku, o 42 proc. – nelengva. Didžioji dalis susiduriančių su emociniais sunkumais jaučiasi liūdni (58 proc.), 55 proc. jaučia pyktį, 49 proc. būna nepatenkinti savimi, 48 proc. jaučia nerimą.

Reklamine kampanija siekiama paskatinti aukoti emocinę paramą teikiančiai „Jaunimo linijai“, kuri nuolat ieško lėšų, savanorių ir iniciatyvų, kad galėtų atsakyti į kuo daugiau emocinės pagalbos prašančių skambučių. Kampanijos partneris MoQ pristato naują būdą aukoti greitai ir patogiai – nuskenuojant specialų kodą savo mobiliuoju įrenginiu.

Ši „Jaunimo linijos“ kampanija – tai Nacionaliniame „Jaunųjų liūtų“ konkurse pirmąją vietą iškovojusi reklaminė kampanija, kurią sukūrė Aistė Jakimavičiūtė-Bikauskė ir Ugnė Balčiūnaitė, atstovaujančios agentūrai „Imagine“. Kūrėjos birželio mėnesį jau lankėsi „Kanų liūtų“ reklamos festivalyje Prancūzijoje. Reklaminę kampaniją įgyvendinti padeda žurnalas „Žmonės“, Jaunųjų Kanų Liūtų konkursas, 15min.lt.