Moterų pirkimo įpročiai: pirmiausiai vaikai, vyras – eilės gale

Moteris parduotuvėje / Shutterstock nuotr.
Moteris parduotuvėje / Shutterstock nuotr.
Šaltinis: Ji24.lt
2017-09-13 09:00
AA

Amerikiečių rinkos tyrimų bendrovės „Kelton Global“ 2017 m. tyrimo duomenimis, internete dažniau ir ilgiau apsiperka tie, kurie turi vaikų. Užmigdę atžalas per savaitę internetu jie perka net 75 proc. ilgiau nei vaikų neturintys žmonės (atitinkamai 7 ir 4 val.). Daugiausiai jie perka drabužius, avalynę ir aksesuarus. Rugpjūtis ir rugsėjis – patys intensyviausi tėvų apsipirkimo internetu mėnesiai.

Spalį ir lapkritį labiau perka moterys

„Artėjantis rudens ir žiemos sezonas turi labai aiškius apsipirkimo internetu etapus. Pirmiausiai prasideda „atgal į mokyklą“ sindromas, kai suskumbama rudenį ir žiemą tinkama avalyne aprūpinti vaikus, tuomet kelias atlaisvėja moterims. Spalį ir lapkritį vadinamas moteriškos avalynės pardavimų mėnesiais. Na, o vyrai lieka paskutinieji – dažniausiai jie turi bent kelis kartus gerai sušalti kojas, kad pasiryžtų mėgstamą ir visais sezonais nešiojamos avalynės porą pakeisti naujais žieminiais aulinukais“, – pirkėjų įpročius apibūdina UAB „Open 24“ vadovas Justas Mačionis.

Spalį ir lapkritį vadinamas moteriškos avalynės pardavimų mėnesiais. Na, o vyrai turi bent kelis kartus gerai sušalti kojas, kad pasiryžtų mėgstamą avalynės porą pakeisti naujais žieminiais aulinukais

Kai kurie pirkėjai laukia išpardavimų

Vis dėlto, anot jo, tai tik viena, nors ir stipriai auganti, pirkėjų grupė. Kaip atsvara grupei, avalynę perkančiai pagal poreikį, yra tie, kurie perka tik tada, kai prasideda išpardavimai. Taip neretai avalynė perkama jau kitam sezonui.

Įprotį pirkti per išpardavimus mėgsta nagrinėti ir psichologai – jų teigimu, spontaniškai akcijoms pasiduodantys žmonės tai daro bijodami, kad prekės neliks, ir vėliau jie jau nebeturės galimybės jos įsigyti. Ir visai nesvarbu, kad tos prekės galbūt nė nelabai reikėjo. Dar labiau šį jausmą sustiprina dažnoje internetinėje parduotuvėje matomas pardavime likusių prekių skaičius. Kai jis tirpsta tiesiog akyse, žmogus bijo prarasti galimybę ir perka iškart.

Kaip teigia bendrovės vadovas, pastebima tendencija, kad išpardavimo prekės iš tiesų geriausiai atrandamos internete: „Lyginant su pardavimais fizinėse prekybos vietose, internete nuperkama per 10 kartų daugiau išpardavimo prekių. Atsižvelgdami į tai, atitinkamai paskirstome asortimentą, didesnį dėmesį skirdami internetinei parduotuvei.“

TAIP PAT SKAITYKITE: Kaip pirkėjai elgiasi per išpardavimus: spontaniškai ar racionaliai?

Vaikas parduotuvėje. Kaip išvengti skandalo? / Fotolia nuotr.

Tokias tendencijas patvirtina ir „Kantar TNS“ praėjusių metų tyrimai – internete perka net 40 proc. Lietuvos gyventojų, taip pat sparčiai auga prie interneto besijungiančių išmaniaisiais telefonais skaičius. Tai stipriai keičia ir įmonių rinkodaros strategijas, kadangi pirkimo procesas tampa dar trumpesnis ir paprastesnis, o pirkėjų sprendimai – greiti ir spontaniški.

Įtakos turi ir orų kaita

J. Mačionis pastebi, kad vis dėlto šiemet pardavimo veiksmai, planuoti pagal besikeičiančius vartotojų įpročius, buvo kiek koreguoti dėl gamtos staigmenų – neįprastai vėlai prasidėjusių vasaros karščių.

„Lietingi orai vasaros sezono pardavimų planus šiek tiek pakeitė, bet jų nesugriovė – tiesiog kiek anksčiau nei įprastai pradėjome išpardavinėti pačius vasariškiausius modelius, – sako internetinės parduotuvės vadovas. – Ne veltui sakoma, kad nėra blogo oro, yra tik netinkama avalynė. Dėl šios priežasties žmonės racionaliai renkasi avalynę, pritaikomą įvairiems orams. Matome, kad sulėtėjus daugelio kitų avalynės prekių ženklų pardavimams, visuomet į viršų iškyla „Crocs“, tinkami ir laisvalaikiui mieste, ir paplūdimiui, ir T. Narbuto gatvei Vilniuje perbristi“, – juokauja J. Mačionis.

Anot jo, tikėtina, kad dėl tokios vasaros kiek intensyviau ir anksčiau prasidės pasiruošimas rudens sezonui. Vasaros ir rudens sezonams tinkančius batukus vaikams pakeis pašiltinti aulinukai, kurių modelį renkamasi pagal vaiko amžių. Darželinukams ir pradinukams dažniausiai ieškoma paaukštintų, vandeniui atsparių ar nepralaidžių aulinukų, kad pėdos nesušlaptų nuo lietaus ar sniego, o vyresni aunasi sportiškesnio, laisvalaikio tipo batais. Moterys rudens ir žiemos sezonui intensyviau dairosi į avikailio batus. Išskirtinės avikailio savybės leidžia jaustis patogiai net ir esant pakankamai šiltam orui ir nesušalti atėjus šaltajam metų laikui.

TAIP PAT SKAITYKITE: Apsipirkimas dėvėtų rūbų parduotuvėse – sąmoningumo požymis

Sekite naujienas ir mūsų „Facebook“ puslapyje!