MO muziejaus atidaryme – išskirtinės „e-Carmen“ elektroninės operos ištraukos

„Carmen“/ D. Matvejevo nuotr.
„Carmen“/ D. Matvejevo nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2018-10-17 08:00
AA

Šio muziejaus atidarymo laukia ne vienas meno mylėtojas. Jau rytoj, vėlų ketvirtadienio vakarą, „bohemiečiai“ pakvies pamatyti 2016-aisiais metais pristatytą režisierės Dalios Ibelhauptaitės ir elektroninės muzikos kūrėjo Marijaus Adomaičio („Ten Walls“) bendro darbo – elektroninės operos „e-Carmen“ – ištraukas.

Trečiame MO muziejaus aukšte, didžiojoje salėje, visi smalsiausi elektronikos, operos, teatro, vizualiųjų ir begalės kitų menų mėgėjai turės galimybę išgirsti ir pamatyti originalią nemirtingos Georgeso Bizet operos interpretaciją.

Nors „e-Carmen“ buvo seniai lauktas „Vilnius City Opera“ projektas, Dalia Ibelhauptaitė sakė nenorėjusi jo skubinti, juk tai – sudėtingas ir atsakingo pasiruošimo reikalaujantis procesas.

„Carmen“/ D. Matvejevo nuotr.

„Visiškai perkurti dviejų valandų stambios formos muzikinį kūrinį – gigantiškas uždavinys. Reikia įsigilinti į kiekvieną muzikinę detalę, adaptuoti siužetą. Laiko sąnaudos labai didelės jeigu sieki maksimaliai naujo rezultato.

Bet „bohemiečiai“ visada buvo kūrėjai, kurie ieško alternatyvų ir niekada nesustoja, kurie įdeda 1000% savo darbo ir jų nesustabdo jokios kliūtys, nes mes žinome, jog finale mūsų laukia ypatingas rezultatas. Šiuo kūriniu mes žengiame naują žingsnį, mes švenčiame savo gimtadienį, švęsdami naujus atradimus, formas ir geriausius kūrėjus“, – prieš pirmąjį elektroninės operos anuomet mintimis dalinosi D. Ibelhauptaitė.

VCO meno vadovė neslėpė, jog žymiai lengviau būtų buvę alternatyvioms klasikos sintezėms pasirinkti mažiau žinomą operos kūrinį, – taip kūrėjai būtų jautęsi saugesni. Vis dėlto, tai nebūtų buvę panašu į pačius „bohemiečius“, įžengusius į Lietuvos operos pasaulį su tam laikui alternatyvia klasikos interpretacija.

„Carmen“/ D. Matvejevo nuotr.

„Iš tiesų seniai norėjau pastatyti „Karmen“, bet tai yra vienas dažniausiai pasaulyje statomų operos kūrinių! Maža to, tikriausiai joks kitas kūrinys nėra turėjęs tokio skaičiaus adaptacijų šitiek skirtingų scenos, literatūros, vizualiųjų ir muzikos meno sričių.

Pats vardas – Karmen – yra tapęs moters tipo apibūdinimu. Norėjosi rasti dar neišbandytą šios istorijos formą. Tad kaip dar kitaip būtų galima į ją pasižiūrėti iš naujo, jei ne perkuriant jos pagrindą – muziką?“, – pasakojo režisierė.

Ji džiaugėsi ir bendradarbiavimu su Mariju Adomaičiu: „XYZ metu susipažinome su geriausiais iš geriausių elektroninės muzikos kūrėjų. Visi jie buvo labai saviti ir puikūs. Marius savo bagaže turėjo ir klasikinės muzikos išsilavinimą. Be jo sukurti elektroninę „Karmen“ būtų neįmanoma. Tai nebėra vienos arijos aranžuotė, – čia privalu mokėti valdyti visą kompozicijos dermę ir stambią muzikinę formą.

„Carmen“/ D. Matvejevo nuotr.

Ir Marius tai gali! Net klausantis jo muzikos topus užkariavusio „Walking with elephants“, yra aišku, jog šis žmogus puikiai supranta klasikinę simfoniją. Šiandien mes esame pasiruošę didžiuliam eksperimentui ir svarbiausia, jog jis būtų atliktas visiškai profesionaliai.“

Kaip ir prieš dvejus metus, taip ir šiemet pagrindinę Karmen partiją atliks sparčiai karjeros laiptais kopianti Justina Gringytė. Karmen partiją ji yra dainavusi jau daug kartų, tačiau neslepia, jog šįkart tai įveikti jaudulio nepadeda. Visų pirma, reikėjo iš naujo mokytis puikiai pažįstamą partiją, o tai – nelengva užduotis. J. Gringytė pasakojo, jog teko iš naujo išmokti kiekvieną gaidą, tuo pačiu stengiantis pamiršti originalą.

Dalia Ibelhauptaitė / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.

„Tikrai jaudinuosi dėl visko – dėl erdvės, dėl mikrofonų, dėl judesio, garso, vaizdo“, – sakė solistė.

Muzikinį spektaklį dovanojantys „bohemiečiai“ su Dalia Ibelhauptaite ir Mariju Adomaičiu priešakyje tikisi, kad net ir trumpos ištraukos leis pasimėgauti užburiančia muzika.

Elektroninės operos ištraukos galėsite pamatyti:

Spalio 18 d. (ketvirtadienį) ir spalio 19 d. (penktadienį) 21 val.