Mintys gydo ir sargdina

Mintys žudikės ir mintys gydytojos / Fotolia nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2017-04-10 19:30
Vis dažniau tiek psichologai, tiek gydytojai ir kitų sričių specialistai kalba apie minčių higieną ir pozityvių minčių galią. Net moksliniais tyrimais įrodyta, kad pozityviai mąstant gerėja sveikata, tačiau ar taip lengva pradėti mąstyti pozityviai?

Kiekvienas blogas jausmas nelieka kūno „nepastebėtas“, tai yra pasireiškia kokia nors įtampa, o ilgalaikė vienos ar kitos kūno dalies įtampa sukelia ir fizinį negalavimą.

JAV atliktų tyrimų rezultatai parodė, kad pozityvios, optimizmą skatinančios mintys padeda išvengti širdies ir kai kurių kitų ligų, nes optimistų organizme gaminasi kur kas mažiau streso hormonų, be to, geros mintys gali neutralizuoti net blogų įpročių kūnui daromą žalą. Dabar jau nepaslaptis ir jokia mistika, kad žmogaus gyvenimą trumpina ilgą laiką savyje gniaužiamas liūdesys, pyktis, baimė, pagieža. Taip yra dėl to, kad kiekvienas blogas jausmas nelieka kūno „nepastebėtas“, tai yra pasireiškia kokia nors įtampa, o ilgalaikė vienos ar kitos kūno dalies įtampa sukelia ir fizinį negalavimą. Stresas smarkiai silpnina organizmo atsparumą, o jei be išorinio, dar patiriame ir vidinį, sukeliamą mūsų pačių minčių ir emocijų, dar labiau sau pakenkiame. Tačiau kaip išmokti pakeisti savo mintis, kaip jas valdyti? Žinoma, kad teigiamą poveikį daro tikėjimas, troškimai, tikslai, viltys. Priešingai veikia pyktis, egoizmas, neapykanta ir kt. Žinoma, neigiamų emocijų neišvengsime, nes be liūdesio nežinotume, kas yra džiaugsmas, be kančios – kas yra palaima, tačiau bandyti kontroliuoti savo mintis tikrai galime.

TAIP PAT SKAITYKITE: Gydomosios ir mistinės sidabro galios

Pritraukite teigiamas mintis

Dabar vyksta nemažai seminarų ir paskaitų šia tema, tačiau jos neduos naudos, jei patys ko nors nesiimsite ir nepradėsite reguliariai praktikuoti, juk įpratimas – tai antras prigimimas. O visa, ko imamės, duoda rezultatų tik tada, jei darome tai nuolat. Pabandykite!

Fotolia nuotr.
Fotolia nuotr.
  • Kas rytą įpraskite sau nusišypsoti prieš veidrodį ir pasakyti , kad jaučiatės kur kas geriau nei vakar. Ši psichologinė praktika išties labai veiksminga. Galbūt pirmąją savaitę tai darydami jausitės keistokai, tačiau mėnesio pabaigoje tai taps dienai toną užduodančia rutina, kuri suteiks jėgų, optimizmo ir ryžto.
  • Teigiamas mintis pritraukite skaitydami optimizmą skatinančią literatūrą, bendraudami su pozityviai nusiteikusiais žmonėmis. Kad ir kaip nenorėtume to pripažinti, bet aplinka mus labai veikia, tad kodėl nesusikurti jos kuo malonesnės.
  • Pasistenkite būti sąmoningi. Jausdami, kad į galvą lenda niūrios mintys, stebėkite savo kūną – kaip jis pasikeičia (susikūprina, susigūžia, įsitempia). Ramiai kvėpuodami visas mintis nuo problemos nukreipkite į savistabą – atlėgs ir įtampa.
  • Nebijokite pasijuokti iš savęs. Humoras, pokštai padeda įveikti net didžiausius sunkumus, nukreipti mintis, atsikratyti įtampos. Šypsokitės be jokios priežasties – tai taps jūsų kasdiene veido išraiška.
  • Prieš miegą atkurkite visą dieną, labiau akcentuodami tuos dalykus, kurie buvo gražiausi, o nesėkmes išanalizuokite vertindami kaip gyvenimo teikiamas pamokas, kad ir kokios jos būtų.
  • Kvėpavimas – tai gyvenimas. O sąmoningas kvėpavimas padeda pasiekti stulbinamų rezultatų. Susitelkite į kvėpavimą, įsivaizduokite, kad blogas emocijas iškvepiate, o geras įkvepiate.

TAIP PAT SKATYKITE: Kokią galią turi spalvos?

Neigiamos mintys – bloga ir sveikata

Rytų medicinos šalininkai ligas tapatina su emocijomis, kiekvieną jų priskirdami tam tikram organui. Pavyzdžiui, jei skauda nugarą, teigiama, kad, priklausomai, nuo skausmo vietos, žmogus užsikrovė ant pečių pernelyg didelę naštą, kurios nebeįveikia, baidosi sunkumų, bijo prarasti aplinkinių palaikymą ar nėra atviras naujovėms. Kojų skausmai gali būti susiję su ateities baime, būtinybe keistis. Kenčiantieji nuo kepenų ligų neretai yra pikti ir nemoka savo pykčio tramdyti. Viduje susikaupusios nuoskaudos ir negalėjimas jų atsikratyti gali lemti anginą.

Taip pat rytietiško mąstymo šalininkai kelia dar vieną labai įdomią mintį, kad nuolatinis kalbėjimas apie ligas ne padeda jų išvengti, o priešingai – dar labiau įsuka į jų ratą, nes ten, kur mūsų mintys, tai sričiai skiriame ir daugiausia energijos. Šią tiesą patvirtina ir tas faktas, kad žmonėms pasveikti kartais padeda sąmoninga juoko ar kitokia pozityvias mintis padedanti pritraukti terapija.

Ji24.lt

Naujausi straipsniai