Milana Jašinskytė šventes sutiko šiltuose kraštuose: „Visgi kai nėra žiemos, nėra ir Kalėdų“

2017-01-10 14:22

Vilniaus Šokio akademijos ir „Milana Yoga“ įkūrėja Milana Jašinskytė su šeima žiemos šventes nusprendė sutikti kiek kitaip – šiltai užsienyje, todėl nuskrido į Gran Kanariją, o po to plaukė į šalia esančią Fuerteventurą. Nors dukra ir buvo kartu, kas, pasak jos, svarbiausia per Kalėdas ir Kūčias, tačiau tikros šventinės dvasios, kai nėra nei sniego, nei didelės eglutės, taip ir nepajuto.

Kadangi Milana švenčių laikotarpiu nedirba, tai šių metų atostogas paskyrė dukrai Danielei – su ja išvyko į šiltuosius kraštus pailsėti, pabūti kartu ir šventes sutikti kitaip. Kelionės tikslu jų šeima pasirinko Gran Kanariją ir Fuerteventurą.

Milana Jašinskytė su dukra Daniele / Asmeninio albumo nuotr.

„Norėjau, kad su vaiku kelionė būtų patogi ir greita, o per neapsižiūrėjimą išėjo labai ilga ir nepatogi. Salose prabuvome tik 6 dienas, visas kitas dienas užėmė pati kelionė – visgi toli ir nepatogu skristi. Esu spontaniška pirkėja, tad ir bilietus pirkau įsitikinusi, kad viskas taip arti ir paprasta. Per tiek laiko iki Azijos būčiau nuvykusi“, – juokėsi Milana Jašinskytė.

Pasak Milanos, kadangi jos artimieji išsibarstę po užsienį – mama šiuo metu šildosi Azijoje, o tėtis gyvena Australijoje, jai svarbiausia, kad per šventes dukra Danielė būtų šalia.

„Kalėdas man svarbu švęsti su dukra, sakyčiau, kad jai ir skyriau šias atostogas. Per šventes nedirbu, tad man labai patogu kur nors iškeliauti. Dar iki gimstant dukrai tokiu metų laiku bent mėnesį manęs Lietuvoje nebūdavo. Tai kokiam Irake sėdžiu, tai Vakarų Saharoje ar dar kažkur. Lietuvoje žiemas leisti nėra paprasta, bent septynis mėnesius per metus gyvename šaltyje, tad esant progai bet kuris šeimos narys gali gaudyti savo vitamino D dozes, kur išmano“, – šypsojosi Milana.

Milana Jašinskytė su dukra Daniele / Asmeninio albumo nuotr.

Iš pradžių jos tris dienas leido Gran Kanarijoje, kur daug vaikštinėjo, mėgavosi tiesiog buvimu lauke. Tačiau Milana pripažįsta, kad šilumos visgi norėjosi daugiau – labai jau stipriai pūtė vėjas.

„Maspalomo miestelis Gran Kanarijoje, kur gyvenom, primena Nidą su milžiniškomis kopomis. Danielė Teresa iš karto išvydusi saulę nutarė, kad nori čia likti gyventi. Visas dienas saulė švietė bent po pusdienį, o temperatūra buvo 20–21 laipsnis. Čia turėtų būti smagu tiems, kas mėgsta žaisti golfą, nes golfo laukų ten apstu.

Prieš atvykdama svarsčiau, kad pasiliksim neribotam laikui, jei tik užteks šilumos, bus veiklos ir noro. Visgi man per šalta, prie jūros nepabūsi, visuomet su striuke ir šaliku. Smagiau, kai gali išsimaudyti vandenyne“, – 15min kalbėjo ji.

O ir maistas, sako, nedžiugino... „Vieną dieną automobiliu aplankėm salą, pavažinėjom serpentinais. Labiausiai patiko sustoti pas vietinius prekeivius ir nusipirkti mandarinų bei ožkos sūrio. Aš kaip visuomet apie valgį – dievinu gerą maistą, kurio čia rasti nėra paprasta, nes salose mažai kas auga. Tas ožkos sūris suvalgytas automobilyje tiesiog laužiant gabalais buvo skaniausias kelionės patiekalas.“

Į Fuerteventurą jos perplaukė kaip tik per šventes, kurias tinkamai ir atšventė. Į kelionę Milana vyko pasiruošusi – lagamine kruopščiai paslėpė dovanas, kuriomis nudžiugino kitus Kalėdų rytą.

Milana Jašinskytė su dukra Daniele / Asmeninio albumo nuotr.

​Visgi M.Jašinskytė sako, kad tos tikros šventinės dvasios, kurią sukuria sniegas ir šaltis, tikrai trūko.

„Kūčias sutikome su dviem labai mielom lietuvių šeimom: viena žiemoja pabėgę nuo lietuviško šalčio, kita jachta atplaukė iš Lietuvos su dviem mažamečiais vaikais. Taigi Danielė susitiko su savo amžiaus ir lietuviškai kalbančiais vaikais, tad visi liko patenkinti.

Visgi kai nėra žiemos, nėra ir Kalėdų. Palmės išpuoštos girliandomis, artimieji šalia, dovanos supakuotos, bet pojūtis ne tas. Valgėme lietuviškas burokėlių salotas, kalbėjome lietuviškai, tačiau tikrų žvakių degimo ant didelės vokiško stiliaus eglės, kaip įprasta namie, tądien pasigedau“, – kalbėjo Milana.

Milana Jašinskytė su dukra Daniele / Asmeninio albumo nuotr.

Tačiau gamtovaizdis jai įspūdį paliko: „Man labai patiko sala savo peizažu – vien akmenys. Pasirodo, kad Fuerteventuroje natūraliai neauga nė vienas medis. Sala labai vėjuota, ant ausų visuomet turėjome uždangalus, kad neperpūstų.

Kalėdų rytą išvažiavome aplink salą. Gera, kai geriau pažįstantys vietovę ir ten pagyvenę žmonės aprodo ir skiria laiko. Vienos dienos pamatyti, kas įdomu, užteko. Galiausiai pasilikome kažkokiame viešbutėlyje, kuris priminė Nevados dykumų motelį, aplink kurį nėra nieko, tik smėlis. Ši diena tapo ilgiausia per pastarąjį pusmetį“, – pasakojo Milana.

Žinoma, joga kelionės metu irgi nebuvo pamiršta. Tik šįkart – antrame plane: „Šios atostogos buvo skirtos vaikui, laikas pabūti su ja, tenkinti jos poreikius, daug kalbėtis, kasti smėlį kastuvėliu ir žaisti vaikystę. Jogos kilimėlis buvo įdėtas, neneigsiu, tačiau tik mano asmeninėms praktikoms, ne filmavimui. Jei būtume pradėję filmuoti vieną vaizdo klipą, būtų nufilmuotas ir antras, trečias. Tada naktimis montuojama, sudarinėjamos naujos sekos... Tad pasilikau prie pradinio plano – būti su dukra ir knygomis.“

O kadangi Milaną ir dukrą sieja itin glaudus ryšys, Danielė kelione liko be galo patenkinta. „Dukra po šios kelionės laimingiausia iš visų – jai patinka keliauti, patinka leisti laiką su manimi. Jei galėtų, Danielė Teresa visas dienas leistų man kabėdama ant klubo kaip koala“ – 15min pasakojo Milana Jašinskytė.

Milanos Jašinskytės atostogos Gran Kanarijoje ir Fuerteventuroje (39 nuotr.)
Milanos Jašinskytės kelionė į Rio de Žaneirą (31 nuotr.)
Milanos Jašinkytės mėnesį trukusios atostogos Azijoje (43 nuotr.)