Menininkė Laisvydė Šalčiūtė pakvietė į žaismingą ir provokatyvią vizualinę pasaką suaugusiems

Menininkės Laisvydės Šalčiūtės paroda/Gretos Skaraitienės/„ŽMONĖS Foto“ nuotr.
Menininkės Laisvydės Šalčiūtės paroda/Gretos Skaraitienės/„ŽMONĖS Foto“ nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2019-11-26 19:42
AA

„Menas anaiptol nėra geras elgesys“, – teigia menininkė Laisvydė Šalčiūtė, savo kūriniais mėgstanti provokuoti žiūrovą. Ir neatsitiktinai – tik įžūlus menininko elgesys kartais paskatina susimąstyti apie jo kūrinius. Nuo lapkričio 26 dienos, menininkė mėnesiui užvaldys Kairė-dešinė galerijos erdves, įkurdinusi jose... rojų.

„Meliuzinų rojus yra iliuzija – tikra, kaip siaubo kambarys atrakcionų parke, kur visiems žinomos veikėjos virsta vaiduoklėmis, o  tauriausios meno citatos užrašomos krauju. Po gražiais paviršiais pulsuoja pornografinė vaizduotė, karštligiškai žarstanti pažadus ir nepaisanti vaizdinių galiojimo laiko.“ – tikina parodos kuratorė Laima Kreivytė.

Mantujos Kunigaikščių rūmų muziejuje (Palazzo Ducale di Manova) 2019 m pavasarį veikusioje parodoje  Coming Out eksponuotus kūrinius, menininkė pirmą kartą rodys Lietuvoje. Ir toli gražu ne tik juos.

Menininkės Laisvydės Šalčiūtės paroda/Gretos Skaraitienės/„ŽMONĖS Foto“ nuotr.

„Lietuvės kūryboje legendinė būtybė su žuvies uodega tampa spiritus movens, autorės antrininke, naująja undine. Meliuzinos akys ir krūtys skleidžia šviesą, o švytintis nimbas simbolizuoja jos dievišką, nors ir nedievinamą, prigimtį. Jos galia proporcinga tai vidinei jėgai, tam meilės dvelksmui, kuris įkvepia visus poelgius, – ji surenka žmonių ašaras, kaip naujoji Venera visu grožiu išnyra iš jūros kriauklės, rodo kelią į jausmų rojų, paklusdama pašėlusiam širdies plakimui“ – apie Laisvydės Šalčiūtės kūrybą rašo italijos meno istorikė Renata Casarin.

Laisvydė Šalčiūtė – viena aktyviausių šiuolaikinių Lietuvos viduriniosios kartos konceptualių menininkių. 2018 metais menininkė įgijo meno daktaro laipsnį. Ji kuria tapybą, menines instaliacijas, meninius objektus, fotografijas, grafiką, piešinius, literatūrinius tekstus.

Menininkės Laisvydės Šalčiūtės paroda/Gretos Skaraitienės/„ŽMONĖS Foto“ nuotr.

Menininkė dažnai praktikuoja meninės apropriacijos metodą. Antrinę realybę ji naudoja naujiems darbams kurti – iš įvairių kontekstų išimtus vaizdus paradokso principu perkomponuoja, taip sukurdama naujas prasmes.

Paroda veiks iki gruodžio 21 d. VGMC (Vilniaus grafikos meno centras) galerija.

Menininkės Laisvydės Šalčiūtės paroda (20 nuotr.)
+14