Menininkė Jovita Kablienė: „Akiniai – kaip meno kūrinys“

Menininkė Jovita Kablienė / Gretos Skaraitienės nuotr.
Menininkė Jovita Kablienė / Gretos Skaraitienės nuotr.
Projekto partnerio turinys
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
2021-12-22 08:19
AA

Menininkė Jovita Kablienė, geriau žinoma kaip Jovita Martin, be kūrybos savo gyvenimo neįsivaizduoja. „Meno pasauliui priklausau nuo mažų dienų: baigiau meno gimnaziją, Vilniaus dailės akademiją, seniai dekoruoju vitrinas ir tapau paveikslus, o pastaruoju metu kuriu rankines. Įkvėpimo semiuosi iš gamtos, kelionių, kartais ir bemiegių naktų: geriausios mintys aplanko tuomet, kai namiškiai miega, o aš pabundu su pliūpsniu naujų idėjų. Tokiems atvejams greta lovos visada turiu sapnų užrašų knygelę: pasižymiu kilusią mintį ar nusipiešiu eskizą, rytą atsikėlusi pažvelgiu į juos naujomis akimis – ir galbūt iš to gimsta gražus kūrinys.“

Anot Jovitos, kuriant kokį nors daiktą svarbiausia – apgalvoti, kam jis bus skirtas. „Kurdama rankinę mąstau, kas yra mano klientė. Kokio ji amžiaus, kas jai aktualu? Ar ji drąsi, ar kukli? Mėgsta ryškias spalvas ar yra žemės atspalvių šalininkė? Pastebiu, kad lietuvės nėra drąsios: mėgsta apsiriboti juodais, pilkais, rusvais atspalviais. Bet turiu užsakovių iš užsienio – lietuvių, gyvenančių svetur. Jos kur kas drąsesnės, laisvesnės, nepriklausomos ir gerokai dažniau renkasi ryškesnes spalvas.“ 

Korekcinių akinių Jovita nenešioja, tik kartais užsideda, kai tenka ilgiau pasėdėti prie kompiuterio. „Labai mėgstu saulės akinius: jų turiu tikrai nemažai, – šypsosi. – Jie kaip akcentas, kuris puikiai užbaigia garderobą, suteikia žavesio, atskleidžia asmenybę.“

Menininkė yra išbandžiusi įvairiausių formų akinius: „Labai gražūs katės akių formos, apskriti rėmeliai. Džiaugiuosi, kad tebėra madingi ir XXL, „oversize“ akiniai. Man patinka akiniai su cinkeliu.“

Menininkė Jovita Kablienė / Gretos Skaraitienės nuotr.

„Fielmann“ pasiūlius pasimatuoti akinius iš naujausios „Jimmy Choo“ kolekcijos Jovita Martin teigia, kad įspūdžiai – patys geriausi.

„Matyti, kad šie akiniai labai preciziškai, juvelyriškai pagaminti, apgalvota net smulkiausia detalė, – pažymi. – Jie skirti veržliai, elegantiškai, charizmatiškai moteriai. Ji nebijo, kad į ją kas nors atsisuks gatvėje. Ji pasitiki savimi. „Jimmy Choo“ akiniai man asocijuojasi su aukščiausia mada, prabanga ir elegancija: jie – tarsi meno kūrinys.“    

Menininkė Jovita Kablienė / Gretos Skaraitienės nuotr.

Ne tik prabangūs batai   

„Jimmy Choo“ – vienas žymiausių šiuolaikinių prabangos prekių ženklų, įkūnijančių žavesį ir drąsią dvasią. Jo įkūrėjas Jimmy Choo gimė Penange, Malaizijoje, ir iš savo tėvo išmoko batsiuvystės meno. Pirmuosius batus jis pasiuvo sulaukęs vos vienuolikos. Netrukus gabus vaikinas persikėlė į Londoną ir baigė studijas Londono mados koledže, o tada prasidėjo jo šlovinga karjera.

Seksualios gaminių formos, madingas dizainas ir aukščiausios klasės meistriškumas Jimmy Choo kompanijai atnešė sėkmę nuo pat pirmųjų dienų. Jį pamėgo rafinuoti klientai, o pirmoji dizainerio kolekcija sulaukė didžiulės sėkmės. Jimmy Choo galima vadinti įžymybių įvaizdžio kūrimo pradininku: jis vienas pirmųjų į Holivudą atgabeno stilingus batus ir rankines; raudonas kilimas tapo idealiu kilimo taku jo kūriniams.

Šiandien Jimmy Choo braižą galima išvysti ant daugybės stiliaus ikonų: nuo pramogų pasaulio įžymybių iki karališkųjų asmenų, nuo muzikantų iki valstybių vadovų. Tarp jo klienčių – aktorė Sarah Jessica Parker, dizainerė Victoria Beckham ir šviesaus atminimo princesė Diana, kuri po skyrybų nebesistengė pritapti prie žemaūgio vyro ir mielai avėjo įspūdingiausius aukštakulnius.

Menininkė Jovita Kablienė (10 nuotr.)
+4

Jimmy Choo vardas mados pasaulyje labiau siejamas su stilinga avalyne, tačiau kompanija kuria ne vien batus: 2011-aisiais asortimentas pasipildė akinių linija. Kaip avalynės segmente, taip ir akinių kolekcijoje dominuoja išskirtinai moterims kurti modeliai, visgi joje yra ir „unisex“ stiliaus rėmelių, kuriuos drąsiai gali nešioti prabangų prekių ženklą dievinantys vyrai.

Dailūs aukščiausios kokybės rėmeliai pagaminti iš geriausių medžiagų, ypatingas dėmesys skiriamas detalėms, išraiškingoms spalvoms ir prabangos pojūčiui. Jų formos – švelnios ir moteriškos, neretai dekoruotos subtiliomis, tačiau akį traukiančiomis detalėmis.

„Jimmy Choo“ ideologija yra kurti gaminius, kurie jaudintų ir gundytų, ir akiniai tai tikrai atspindi. Dauguma rėmelių yra stačiakampio formos: ji veidui suteikia pageidaujamus kontūrus, žandikaulio linija įgauna grakštumo ir optiškai sumažina apvalesnius skruostus. Siekdami savo kuriamiems saulės akiniams suteikti dar daugiau unikalumo, „Jimmy Choo“ mados namai kiekvienam modeliui duoda ne kodą, o vardą: „Andie“, „Lisa“, „Lilo“, „Henri“ ir kt.

„Jimmy Choo“ akiniai – klasika, alsuojanti prabanga, provokuojanti, suteikianti spindesio ir elegancijos kasdieniam įvaizdžiui. Štai dėl ko jie turi daugybę gerbėjų ir pasaulyje yra vieni geidžiamiausių prabangos aksesuarų.