Menininkė FKA Twigs: kuo ji sužavėjo pasaulį?

FKA Twigs / „Scanpix“ nuotr.
FKA Twigs / „Scanpix“ nuotr.
Šaltinis: „Žmonės“
2019-12-15 16:47
AA

Neseniai naują albumą „Magdalene“ pristačiusią FKA Twigs (31) gerbėjai vengia vadinti dainininke: ji – šokėja, režisierė, vaizdo menininkė, tendencijų diktatorė. Dainininkė – tik vienas iš šios talentingos jaunos moters įsikūnijimų.

Tahliah Debrett Barnett – tokie tikrieji menininkės vardas ir pavardė – yra viena įdomiausių nūdienos britų kūrėjų. Net sunku patikėti, kad išskirtinai puikiai kritikų įvertintas „Magdalene“ – tik antrasis jos studijoje įrašytas dainų albumas, pasirodęs praėjus penkeriems metams po pirmojo – „LP1“.

Tahliah gimė ir augo Glosteryje (pačios žodžiais – Dievo užmirštame kampelyje), tačiau joje susimaišę ispanų, romų, Jamaikos britų genai. Iš čia ir nepaprasta išvaizda bei talentas derinti įvairių kultūrų tradicijas: ji vilki europietiškus drabužius (nuo jaunystės kolekcionuoja dizainerės Vivienne Westwood kūrinius), pina afroamerikietiškas kaseles (ir kuria iš jų meno objektus – klipe „Pendulum“ pasirodo surišta virvėmis iš savo pačios plaukų ir pakabinta prie lubų; toks japoniškas rišimo menas vadinamas shibari), darydama makiažą naudoja etninius elementus, neretai primenančius laukinių genčių karo spalvas ir raštus. Ir visa tai jai nepaprastai tinka. Tokia pat įdomi bei eklektiška ir jos muzika. Dainos, videomeno kūriniai, šokiai, ryškus įvaizdis paverčia jos koncertus vienu dideliu performansu. Visą šį fejerverką ji dar pati ir prodiusuoja, režisuoja vaizdo klipus. Nevengia apsinuoginti – tiek filmuodamasi, tiek pozuodama fotosesijose. Nuogą kūną ji laiko ne provokacija ar sekso objektu, o kūrybos priemone. Svarbiausi menininkės pomėgiai labai kūniški: kinų kovos menas ušu (savo kardą dainininkė vadina Lilita) ir pole dance – šokiai aplink stulpą.

FKA Twigs / „Scanpix“ nuotr.

Karjerą Londone ji ir pradėjo kaip šokėja. Slapyvardis Twigs prilipo dėl ypatingo lanksčių rankų ir kojų sąnarių traškėjimo, o raides FKA pati pridėjo vėliau – anksčiau įkurtas muzikinis duetas „The Twigs“ skundėsi, kad dėl to kyla painiava. Raidžių rinkinys nereiškia nieko – tiesiog skamba tvirtai.

Septyniolikmetė FKA Twigs šoko tokių žvaigždžių kaip Kylie Minogue, Jessie J, Edo Sheerano koncertuose, filmavosi klipuose. Ir pabandžiusi laimę su keliais prodiuseriais (pati sako – įrašiusi kelias labai blogas bandomąsias dainas) ėmėsi darbo savarankiškai: „YouTube“ kanalas – gera starto aikštelė. Pasirodė du mini albumai, kelios geros recenzijos, o 2014-aisiais išėjo pirmasis studijoje įrašytas dainų rinkinys – minėtas „LP1“. Išties ši moteris turi silpnybę santrumpoms ir nebijo laužyti standartų, atrodyti keistai ar net baugiai.

FKA Twigs ir Robertas Pattinsonas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Žodžiu – kitaip, nei vaikystėje mokė televizorius ir katalikiškosios mergaičių mokyklos mokytojai, kaldami apie priedermę būti gera žmona ir motina, nes tik tokia sulauks puikiojo princo.

Princas jos gyvenime irgi buvo – ir dar toks, dėl kurio FKA Twigs nekentė pusė pasaulio mergiočių. Robertas Pattinsonas (33) atsirado jos gyvenime tais pačiais 2014-aisiais. Sunku įsivaizduoti kontrastingesnę porą – melancholiškas psichoterapiją perėjęs aktorius, kilęs iš konservatyvios vidurinės klasės šeimos, ir ekstravagantiška maištininkė. Nė vienas Twigs interviu neapsiėjo be klausimo apie asmeninį gyvenimą, vienu metu ji net norėjo atsisakyti bendrauti su spauda, tačiau po trejų metų romanas nutrūko. Oficiali versija – jį nutraukė Pattinsonas, matydamas, kad jo ir mylimosios keliai vis labiau skiriasi.

FKA Twigs / „Scanpix“/AP nuotr.

Jiedu išties liko draugais – aktorius visada pagarbiai atsiliepė apie dainininkės talentą ir vadino ją nuostabiu žmogumi. Ne viename interviu užsiminė ir apie tai, kad juos išskyrė išorinis spaudimas, o FKA Twigs „The New York Times“ tiesiai kalbėjo apie socialinių tinklų prievartą, žadinančią troškimą viską baigti, kartais – netgi sudaužyti savo atvaizdą veidrodyje.

Būtent išsiskyrusi su Robertu Pattinsonu FKA Twigs pradėjo rašyti dainas „Magdalene“. Simboliškas jau pats albumo pavadinimas – nedviprasmiška užuomina apie nusidėjėlę, kuri tapo šventąja. Interviu žurnalui „i-D“ menininkė sakė, kad jai nepatinka, jog Marijos Magdalietės istorija prisimenama tik kaip Jėzaus Kristaus istorijos dalis. O ji stoja už kiekvienos moters vertę ir teisę būti savimi. Ir grįžta prie savo ištakų – tame pačiame interviu pasakojo ilgai gėdijusis klasikinio dainavimo pagrindų. Nuo septynerių lankė baletą ir labai mėgo klasikinę muziką, o vėliau muzikos mokytoja įskiepijo aistrą psalmėms ir džiazui. Todėl pirmuosiuose albumuose sąmoningai stengėsi dainuoti kitaip – iš čia ta ypatinga šnabždėjimo maniera. „Magdalene“ kone pirmąkart ji dainuoja visu balsu. Ir apsinuogina kur kas atviriau nei vaizdo klipuose ar nuotraukose. Nes albumas pasakoja žmogaus, o ne žvaigždės istoriją.