Menininkas M.Arlinskas savo talentą demonstravo cirke: vaizdo projekcijos – ant balerinos kūno

Mindaugas Arlinskas / Asmeninio albumo nuotr.
Mindaugas Arlinskas / Asmeninio albumo nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2020-12-23 18:26
AA

Realistiniais koliažais naudojant banginių nuotraukas išgarsėjęs videomenininkas Mindaugas Arlinskas savo talentą nutarė pademonstruoti ir kiek netikėtoje erdvėje – šiuolaikinio cirko festivalyje „CineMagija 5 stichijos – 5 pojūčiai“. Iššūkių nestokojantis kaunietis sujungė animaciją, muziką bei šokį, taip sukurdamas užburiantį reginį.

„Įdomūs kūrybiniai sprendimai neatsiranda be videoprojekcijų. Mano, kaip videomenininko, noras visą laiką buvo sujungti videoprojekcijas su muzika, su šokiu, su instrumentais. Prieš daug metų vyko videomeno festivalis, kuriame turėjau sugalvoti užsiėmimą vaikams. Jis turėjo būti toks, kad vaikas, nupiešęs kažkokį animacinį dalyką, vaizdą galėtų iš karto pamatyti projektoriuje ir taip pat jį galėtų derinti su muzika“, – savo sumanymo ištakomis dalinosi Mindaugas Arlinskas.

Mindaugas Arlinskas / Asmeninio albumo nuotr.

Išbandęs keletą technikų, jis prisiminė muziejuje matytą senovinį įrenginį – fenakistoskopą, naudojamą vienai seniausių animacijos technikų, kada būdavo piešiami piešiniai ratu, žiūrima per tokią skylutę, kurioje galėjai išvysti šokančias balerinas, važiuojančius dviratininkus ir kitaip judančias figūras.

„Aš sukau galvą, kaip panaudoti šią techniką, perkelti ją į šiuos laikus, kad vaikas iš karto taptų tuo menininku, iš karto galinčiu matyti animaciją. Tai technikai sukurti panaudojau patefoną. Labai norėjau animaciją sujungti su DJ muzika, kad gautųsi toks derinys – videomeninkas groja vaizdais, o DJ groja garsais“, – pasakojo videomenininkas.

Mindaugo Arlinsko dirbtuvės / Asmeninio albumo nuotr.

Patogiai įsitaisęs tuščioje parodų salėje, Mindaugas, didžėjui miksuojant muziką, į darbo procesą įtraukė baleto šokėją ir ant jos kūno pradėjo skleistis netikėtai kuriamos projekcijos.

Stebėjusi repeticiją komanda tiesiog sulaikė kvapą. Panaudodamas naująsias medijas, muzikinius fragmentus, vaizdo emociją, estetiką ir trapų moterišką judesį, videomenininkas viską sujungė į vieną bendrą organišką kūrinį, kurį nesunkiai galėtumėme vadinti vaizdo projekcijų drobe. „Turėjau didesnių sumanymų, bet labai apribojo negalėjimas įtraukti į procesą daugiau žmonių. Norėjau žiūrovams parodyti animacijos ištakas, nuo ko viskas prasidėjo, kaip vizualizacijos sąveikauja su aplinka. Esu tikras, kad jei žmonės žinos ištakas ir matys kaip tai veikia, galės geriau valdyti šiuolaikines technologijas“, – įsitikinęs M.Arlinskas.

Sumanymas, turėjęs virsti įspūdingu reginiu, pakibo ant plauko, festivalio, kurį finansavo Kultūros Taryba, premjeros ir joms specialiai ruoštos kūrybinės videomenininko dirbtuvės atšauktos. Kada ir ar išvis pavyks žiūrovams pristatyti visą reginį, neaišku. Tačiau įrašas kviečia į netikėtą pažintį ir galimybes išvysti sumanymo akimirkas neišeinant iš namų.

Mindaugas Arlinskis (8 nuotr.)
+2