Maistas gurmanams tiesiog gatvėje?

Populiarus maisto furgonų tinklas Los Andžele – „Kobi BBQ“ / kogibbq.com nuotr.
Populiarus maisto furgonų tinklas Los Andžele – „Kobi BBQ“ / kogibbq.com nuotr.
Šaltinis: Ji24.lt
2014-01-22 17:00
AA

Gatvės maisto furgonai pasaulyje žinomi jau gerą šimtmetį. Šis fenomenalus verslas itin išpopuliarėjo 2008-aisiais krizės metu. Niujorke, mieste, kuris ir taip jau perpildytas picerijų ir sumuštinių parduotuvėlių, nauji restoranai iš anksto buvo pasmerkti žlugti vien dėl smarkiai padidėjusių nuomos kainų net už kuklias patalpas, o klientai ir toliau pageidavo maisto, kuris būtų naujoviškas, greitai paruošiamas ir nebrangus. Taigi maisto furgonai tapo puikia vieta inovacijoms ir kulinariniams atradimams. Kas galėjo pagalvoti, kad paprasčiausių kioskų idėja taps tokia populiari?!

Gurmaniškas maistas gatvėje?

Galima pamanyti, kad tai tik gražiai „aprengtas“ gatvės maistas. Tačiau tai toli gražu nebe tie patys kioskai, kuriuose tegalėdavai nusipirkti čebureką, sumuštinį ar puodelį kavos. Paskutinė tendencija – gurmaniško maisto vagonėliai. Krizės metu daugelis žmonių nebegalėjo sau leisti vakarieniauti mieste, tad tokių vagonėlių tikslas buvo pasiūlyti vartotojams gardaus ir kokybiško maisto už prieinamą kainą. Keksiukai su sūdytu sviestu, vasabių (anglų k. wasabi) skonio ledai, mėsainiai su Kobe, Angus ar Wagyu jautiena ir dar daug visko. Taigi gurmaniški furgonėliai praplėtė Niujorko gyventojų akiratį ir kulinarinę patirtį. Dėl protingų kainų egzotiškų kraštų patiekalų galėjo paragauti kiekvienas norintysis.

Norint paskanauti šio maisto, nebūtinai reikia sugaišti daug laiko keliaujant į kitą miesto galą – gali būti, kad rytoj vagonėlis atvažiuos prie jūsų namų. Maisto ant ratų idėja mobilumą dievinančiai Amerikai žinoma jau seniai. Los Andželo gatvėse jų kartais gausu lyg taksi automobilių. Nedideli pardavimai kažkurioje vietoje? Kitą dieną galite bandyti prekiauti kitame rajone, o gal net kitame mieste. Vagonėliai gali atvykti šalia didžiulio biurų pastato, į muzikos festivalį ar tiesiog į miesto centrą.

Kaštai ir nauda

Pradininkai – talentingi virėjai, kurie neturėjo galimybių atidaryti nuosavo restorano. Vis dėlto jiems pakako ryžto ir investicijų, kad įsigytų nedidelį furgoną ir įrengtų jame keliaujančią užkandinę. Tai – segmentas, į kurį santykinai nebrangu patekti, tačiau jis, palankiai susiklosčius aplinkybėms, gali duoti tikrai nemažą pelną. Kai kurių šaltinių duomenimis, šiuo metu Jungtinėse Valstijose yra gerokai daugiau nei 3 mln. maisto furgonėlių. Tačiau didelė konkurencija nėra blogas dalykas – ji verčia pasitempti ir siūlyti tik pačius geriausius produktus ir patiekalus.

Palyginti su įprastais restoranais, mažesni ne tik maisto furgonų įrengimo ir išlaikymo kaštai, bet ir gerokai mažesnė rizika bankroto atveju. Patogu, kad tokių verslų savininkai nėra suvaržyti griežtų darbo dienų ir valandų, savo darbo grafiką jie gali dėlioti patys. Kartais tai turi ir trūkumų, pavyzdžiui, kai lyja ar sninga, tikrai nesidriekia  pirkėjų eilės. Bet vos tik oras pasitaiso, gero maisto mėgėjai vėl būriuojasi prie vagonėlio. Tačiau nepamirškite, kad yra ir išlaidų. Gauti leidimą tokiam prekybiniam furgonui nėra labai lengva užduotis, nes prašymų būna be galo daug. Nemažos ir tokios transporto priemonės kuro išlaidos. Įsigyti ir įrengti šią virtuvę ant ratų taip pat prireiks investicijų, o jūsų darbo vietą reikės apdrausti kaip įprastą automobilį.

Šiuolaikiška reklama socialiniuose tinkluose

Kiekvieno verslo savininkai turi atidžiai stebėti rinką ir greitai reaguoti į joje pasirodančias naujoves. Socialinių tinklų ir medijų sėkmingas naudojimas buvo viena iš „vagonėlių verslo“ sėkmės priežasčių. Verslo pradininkai puikiai pasinaudojo socialiniais tinklais, įvedę madą juose (pvz., Facebook ar Twitter) skelbti, kur ir kada bus galima rasti vagonėlį, ko jame tą dieną bus galima paragauti. Socialinės medijos padeda ne tik perduoti klientams naudingą informaciją, bet ir formuoti glaudesnę klientų bendruomenę. Tai būdas padėti ugdyti klientų ištikimybę prekės ženklui. Puiki reklaminė kampanija kartais gali padėti parduoti klientams produktą už triskart didesnę kainą ir dar leisti jaustis jiems dėl to ypatingai – juk jie perka išskirtinį maistą išskirtinėje vietoje! Tačiau, žinoma, jei jūs nepardavinėjate puikaus produkto ir nuoširdžiai nemylite savo darbo, jokie socialiniai tinklai jums nepadės kelyje į sėkmę.


Tekstas – Linos Tuskėnaitės