Maistas gerai nuotaikai

Moteris valgo ananasą
Šaltinis: Ji24.lt
AA

Trūksta energijos, nejaučiate gyvenimo džiaugsmo? Dėl to gali būti kalta ir netinkama mityba. Ar žinote, kokius produktus rinktis pavasarį, kad būtumėte energingi ir linksmi?

Nuo to, ką valgote, labai priklauso savijauta. Jei ant jūsų stalo per dažnai puikuojasi sunkus maistas arba nuolat persivalgote, nereikia toli ieškoti, kas kaltas dėl to, kad nuolat patiriate stresą ir įtampą.

Jei ant jūsų stalo per dažnai puikuojasi sunkus maistas arba nuolat persivalgote, nereikia toli ieškoti, kas kaltas dėl to, kad nuolat patiriate stresą ir įtampą.

Maistas tiesiogiai veikia jūsų savijautą: jis lemia cheminių medžiagų išsiskyrimą smegenyse. Viena žinomiausių – serotoninas, arba laimės hormonas, kurio labai trūksta, kai vargina depresija. Šios medžiagos išsiskiria valgant produktus, kuriuose yra baltymų ir angliavandenių. Nuotaiką taip pat veikia neuropeptidai ir endorfinai.

Geros nuotaikos valgiaraštis

7–10 val. maistas protui

Normaliai smegenų veiklai užtikrinti būtina gliukozė. Miegant ji padeda palaikyti normalią organizmo būseną: optimalų pulsą, kraujo spaudimą ir kvėpavimą, taip pat skatina atsinaujinti organizmo ląstelėms. Prabudus organizmui reikia gauti gliukozės, todėl taip svarbu iš ryto pusryčiauti. Nepavalgę pusryčių visą dieną jausite alkį, net jei ir užkandžiausite, pietausite. Taip pat būsite kur kas nervingesni už tuos, kurie rytais valgo, nes tinkamai papusryčiavus gerėja apetitas, atmintis, mažėja nerimas ir baimė.

Geriausias pasirinkimas – kruopos, košės, pilnagrūdė duona.

Pusryčiai.

10 val. – iki pietų maistas gerai nuotaikai

Tokiu laiku retas nori valgyti, tai ir nėra būtina, tačiau geriausia taip susiplanuoti valgiaraštį, kad išeitų valgyti po nedaug 5 kartus per dieną. Toks mitybos režimas padėtų išvengti nuovargio ir nervingumo, palaikytų gerą nuotaiką. Protingai užkandžiaudami ne tik nepriaugsite nereikalingų kilogramų, bet ir greičiau atsikratysite nepageidaujamų.

Geriausias pasirinkimas – vaisiai ir daržovės.

Daržovės / fotolia.com nuotr.

Paprastai vaisių suvalgome gerokai daugiau nei daržovių, juk retam šauna į galvą vietoj obuolio ar banano į darbą pasiimti skustų morkų ar salierų. Keiskite įpročius. Saldžiais vaisiais nereikėtų piktnaudžiauti, o štai morką tikrai galite nusiskusti ir taip pratinti kolegas prie sveikos mitybos.

12–17 val. maistas energijai

Nemažai žmonių šiais laikais ne tik nepusryčiauja, bet ir nepietauja, o gausiausiai prisivalgo vakare grįžę iš darbo. Kitaip sakant, pavalgo už visą dieną. Dienos metu išeikvojama daugiausia energijos, taigi ir kalorijų poreikis didžiausias. Vidurdienis – geriausias laikas gauti daug energijos teikiančio maisto. Tačiau neskubėkite prisikimšti bet ko, gerai pasvarstykite, koks maistas jūsų organizmui būtų naudingiausias. Apskritai reikėtų įprasti valgyti tik vitaminingą ir sveiką maistą. Geriau jau valgyti mažiau nei prisikirsti bet ko.

Geriausias pasirinkimas – lėkštė makaronų su daržovėmis.

Makaronai su pomidorais

Jie ne tik pasotins, bet ir padidins serotonino kiekį, taigi lengviau atsipūsite, pagerės nuotaika. Jei, priešingai, jaučiate apatiją ir mieguistumą, rinkitės patiekalus, kuriuose būtų ir riebalų, ir angliavandenių, ir baltymų. Tačiau riebalų turėtų būti tiek, kad suteiktų pakankamai energijos, ne daugiau. Gyvulinius riebalus geriau keiskite į augalinius, pavyzdžiui, rinkitės įvairų aliejų. Svarbu keletas dalykų: aliejus turėtų būti nerafinuotas, nedezodoruotas, spaustas šaltuoju būdu, neturėti priedų. Geriausi alyvuogių, sėmenų, saulėgrąžų ir kiti. Aliejaus kasdien vertėtų suvartoti po šaukštą (geriausia su salotomis).

15 val.–18 val. maistas nuo streso

Po sočių ir nelabai sveikų pietų darbingumas paprastai gerokai sumažėja. Tokiu atveju tikrai nebereikėtų nieko valgyti iki vakarienės ir dar labiau apsunkinti organizmą. Tačiau jei apie 12 val. pavalgėte lengvus pietus, apie 15 val. jau galite pajusti alkį. Be to, šiuo metu maistas tiesiogiai veikia nuotaiką, nes daugėja streso hormonų. Kad neprarastumėte gero ūpo, smegenims būtina gauti reikiamų medžiagų. Specialistai nustatė, kad riebalai ir cukrus padeda išvengti streso. Išties dažniausiai šiuo metu norisi saldžios kavos su šokoladu ar pyragėliu, tačiau tai – ne geriausias pasirinkimas.

Geriausias pasirinkimas – džiovinti vaisiai ir žalioji arbata.

Džiovinti vaisiai / „Fotolia“ nuotr.

Iš vaisių organizmas gaus daug naudingų medžiagų, o žalioji arbata žvalina ne prasčiau nei kava.

18–20 val. maistas atsipalaidavimui

Vakare daug prisivalgę prastai miegosite naktį, o rytą jausite nuovargį. Kad taip neatsitiktų vakarais valgykite lengvus ir maistingus patiekalus. Geriausia paskutinįkart užkąsti likus 2 val. iki miego. Vakare organizmas gerai virškina baltymus ir angliavandenius (vertėtų rinktis sudėtinius, pavyzdžiui, kruopų košes).

Geriausias pasirinkimas – lengvas žuvies patiekalas.

Kepta žuvis / „Fotolia“ nuotr.

Ne tik skanu, bet ir naudinga, nes žuvyje gausu naudingų riebiųjų omega-3 rūgščių. Nustatyta, kad žmones, gaunančius pakankamai nesočiųjų riebiųjų rūgščių, gerokai rečiau vargina depresija.

Prieš miegą galite išgerti šilto pieno, virto su kardamonu ir cinamonu. Greičiau užmigsite, ramiau miegosite.

Skaitykite daugiau