Mados viražas Florencijos „Pitti Uomo“: vyrai nebus nei švelnūs, nei minkšti. Jie prakaituos

Gatvės stilius parodoje „Pitti Uomo“ / Vida Press nuotr.
Gatvės stilius parodoje „Pitti Uomo“ / Vida Press nuotr.
Šaltinis: Elaima.lt
2017-01-14 16:20
AA

Paprastas klausimas: kodėl vieni vyrai trokšta pasislėpti minioje, o kiti – išsiskirti? Kodėl vieni renkasi pilkas, išblukusias spalvas, o kitų žiemos garderobas žaižaruoja fluorescensiniais kontrastais? Kodėl vieniems stipriosios lyties atstovams kojinės žiemą yra tik šilumą garantuojantis aksesuaras, o kitiems – dvasios būsenos išraiška? Kodėl vieni stipriai domisi paltais, kurie šįmet neatsiūlėti, o kiti tai laiko tik tam tikriems vyrams skirtu reikalu? Kodėl, kodėl, kodėl. Į šiuos ir kitus spalvingus klausimus, į šimtą vyriškos kasdienybės klausimų atsakė 91-oji vyrams skirta Florencijos mados savaitė „Pitti Immagine Uomo“.

Apsilankius daugiau nei 60 tūkst. kvadratinių metrų ekspozicijoje nuo spalvų ir siluetų įvairovės apsisuka galva. Klausimų daugiau nei atsakymų. Bandau perprasti spalvas: kitąmet bus madingos balta, rugiagėlių, skaisti oranžinė, obuolio žalia, o gal – naujo – „beaujolais“ – vyno raudona?

Tyrinėju audinių faktūrą – grafitinė, spindinčių metalų, matinė su siuvinėjimais kryželiu?

Parodos „Pitti Uomo“ momentas / Vida Press nuotr.

Dairausi į paltų siluetus – siauručiai „pagal išmatavimus“ ar grubūs, platūs, vilkimi ant degtuko formos kelnių? O gal paltus apskritai vyrai pakeis plazdančiais pončais? Dar reikia pasiaiškinti, kokias kitąmet vyrai rinksis šlepetes? Ar jos primins Milane audrą sukėlusias moteriškas Alessandro Michele šlepetes, sukurtas „Gucci“ iš brangaus kailio?

Užsienio mados kūrėjai, jų šįmet parodoje beveik pusė, nuolankiai lenkia galvą itališkai gyvenimo filosofijai, o aš ją vadinu „il piacere di vivere“ (it. malonumas gyventi). Tačiau būtų klaidinga galvoti, kad tas malonumas yra nekintanti italams gamtos suteikta substancija. Ji keičiasi ir keičia – madą, vyrus, jų kasdienybę.

Parodos „Pitti Uomo“ momentas / Vida Press nuotr.

Šalin mamos rankų šilumą!

Mada nebenori švelnių, minkštų, žaviai atsipalaidavusių vyrų. Ne! Valdys energija ir jos iškrovos. Decibelai. Veiksmas. Judesys.

Net mažiau patyrusi akis stenduose ir tarp lankytojų netruks pastebėti esminį vyrų mados reiškinį: tendencijas valdo „maschio italiano“ (it. italų vyras). Įsižiūrėkime ir po truputį aiškės, kuria kryptimi juda pasaulis. Jeigu pernai tas keistas jausmas, paslapčia trokštamas kiekvieno planetos vyro parodoje dvelkė „lussuria“ (it. švelnus malonumo geismas) ir jį geriausiai išreiškė minkštučiai šilti mamos rankų šilumą primenantys audiniai, tai šįmet stiprioji lytis nė negalvoja atsiduoti ramybės palaimai ir galvoti apie mamas.

Parodos „Pitti Uomo“ momentas / Vida Press nuotr.

Mada nebenori švelnių, minkštų, žaviai atsipalaidavusių vyrų. Ne! Valdys energija ir jos iškrovos. Decibelai. Veiksmas. Judesys.

Vos įžengusius pro XV amžiaus tvirtovės „Fortezza da Basso“ akmeninę arką parodos lankytojus sutinka diskotekos decibelų griausmas ir visomis pasaulio kalbomis lengvai suprantamas šūkis „PittiDanceOff“. Kitąmet stipriosios lyties gyvenime svarbiausias poreikis bus judėti, išsikrauti, prakaituoti, nenustygti vietoje. Kasdieninis judėjimas visomis išraiškos formomis užtikrins vyro būties harmoniją. Jis įtakos raumenų tonusą, gerą nuotaiką ir sveikatą. Arba, itališkai kalbant, tobulą malonumo būseną „il piacere di vivere“.

Parodos „Pitti Uomo“ momentas / Vida Press nuotr.

Mados tendencija: mažiau dramų

Mados savaitės temą „PittiDanceOff„ įprasmino ir centrinė parodos aikštė, įrėminta elegancijos simboliu pasaulyje tapusioje „Pitti Immagine Uomo“ sienele. Vyrai be kojinių, ar su spalvotomis? O gal militarinėmis arba margintomis gaidžio pėda? Skrybėlės siaurabrylės ar panašios į katiliukus, o gal tokios rafinuotos, jog ne tik kaina, bet ir išvaizda pranoks žieminį paltą.

Parodos „Pitti Uomo“ momentas / Vida Press nuotr.

Tokie ir panašūs klausimai gimsta ir randa atsakymus būtent čia, ant pilkos „Pitti„ sienelės. Ant jos kasmet pozuoja malonumo filosofiją išpažįstantys vyrai. Italai ir užsieniečiai, visi, kurie atvyko į Florenciją ne tik sužinoti naujienų, bet patenkinti svarbiausią savo gyvybinį poreikį „apparire“ (it. išreikšti save): pasimaivyti fotografams, pasikalbėti su žurnalistais, pasižvalgyti į kitus. Provokuoti. Ir su dar vienu pragmatišku tikslu – nepražiopsoti nė vienos stiliaus detalės.

Centrinės aikštės ekspozicijoje – ironiška scenografija. Pagal muzikos ritmą lyg aerobikos salėje juda kasdieniai namų apyvokos daiktai – aliumininiai prekybos centrų vežimėliai, spalvingi šluotkočiai ir šepečiai. Stebint instaliaciją nelieka abejonių – kitąmet vyrų harmonijos jausmą užtikrins ritmas ir sugebėjimas pasijuokti iš saves. Italai tai vadina „sdrammatizzare“ (it. nesureikšminti, nukenksminti, juokais paversti net pačius dramatiškiausius gyvenimo įvykius).

Parodos „Pitti Uomo“ momentas / Vida Press nuotr.

Būtent ironijos jausmas yra „maschio italiano“ stiprybė. Idėją meistriškai išreikškė šį performansą sukūrę jauni italų dizaino meistrai ir konkurso „Who Is On Next“ nugalėtojai Carlo Volpi, Lucio Vanotti ir Edward Buchanan.

Skrybėlės proporcija: 50 gramų – 500 eurų

Parodoje jausčiausi nuobodžiai, jei beveik pusantro tūkstančio „Pitti Immagine Uomo“ ženklų šią mados savaitės temą interpretuotų vienodai. Kažkodėl šįmet panorau pirmiausia įžengti į legendinių Italijos galvos apdangalų „Borsalino“ stendą. Galbūt taip atsitiko todėl, kad mane įkvėpė ką tik Lietuvoje pasirodžiusios mano knygos „Stilingi egoistai“ herojus stilistas Mantas Petruškevičius, suformulavęs dešimtį vyro elegancijos taisyklių ir užsiminęs apie „Borsalino“ skrybėlę. O gal vienas garsiausių vyriškos mados dizainerių Egidijus Sidaras, prabilęs apie pirmuosius Lietuvos dendžius.

Parodos „Pitti Uomo“ momentas / Vida Press nuotr.

Svarsčiau, ką dar naujo galima išspausti iš skrybėlės? Bet man buvo lemta dar kartą nustebti: 100 proc. kašmyro skrybėlę „Borsalino“ mados namai impregnavo nematoma membrana ir paryškino krokodilo odos kaspinu.

Mane sutikusiai spaudos atstovei pranešiau: ir Lietuvos vyrai jau nesibaimina dėvėti ekstravagantišką „Borsalino“ galvos apdangalą. Variantų yra du: sicilietiška „mafijos“ kepuraitė su snapeliu „coppola“ arba fetro skrybėlė. Svarsčiau, ką dar naujo galima išspausti iš skrybėlės? Bet man buvo lemta dar kartą nustebti: 100 proc. kašmyro skrybėlę „Borsalino“ mados namai impregnavo nematoma membrana ir paryškino krokodilo odos kaspinu. Spėkite, kiek toks vyriško garderobo aksesuaras sveria? Ar apskritai jį jaučia vyras? Nepatikėsite, bet „Borsalino“ herojai kitąmet ant galvos mūvės vos 50 gramų svorio skrybėlę. O dabar spėkite, kiek šis žavingas aksesuaras kainuoja... Nemažai – apie 500 eurų.

Parodos „Pitti Uomo“ momentas / Vida Press nuotr.

„Borsalino“ mados namai išreiškė „PittiDanceOff“ tendenciją, atiduodami duoklę amžiaus pradžios kino ir muzikos žvaigždei Frankui Sinatrai, tobulai sujungusiam judėjimo, elegancijos ir estetikos jausmą į vieną žavią visumą – vyriškumą. O aš galvojau apie tai, kad Florencijos paroda tobulai atspėja ateitį.

Militarinius karo nuojauta dvelkiančius skrybėlių kaspinus, paltus ir aksesuarus Italija jau stumia į antrą planą. Jų vietoje akį džiugina rafinuota šalių ir ekstravagantiškų galvos apdangalų kolekcija, skaisčios spalvos ir tobulos eilutės, išryškinančios ištreniruoto vyro kūno estetiką. Prisiminiau, ką interviu metu Milane man tvirtino dizaineriai Domenico Dolce ir Stefano Gabbana: tobulas vyro kūnas atspindi tobulą dvasios būseną. Florencijoje ji kuo puikiausiai atsiskleidžia muzikos, ritmo, kino judesio fone. Ir tai nuteikia pozityviai.

Apie karščiausias mados naujienas skaitykite kitoje mados apžvalgoje iš „Pitti Immagine Uomo“ mados savaitės.

Parodos „Pitti Uomo“ Florencijoje gatvės stilius (13 nuotr.)
+7