Mados verslo institutas sugrįžo: naujojo sezono atidaryme atskleisti mados pasaulio užkulisiai

Mados verslo atidarymo renginys / Irmanto Gelūno / „Žmonės Foto“ nuotr.
Mados verslo atidarymo renginys / Irmanto Gelūno / „Žmonės Foto“ nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2019-09-14 09:16
AA

Lietuvos mados verslui skatinti skirtas edukacinis projektas – Mados verslo institutas – savo antrąjį mokymų sezoną pradėjo specialiu renginiu, kuriame skambėjo mados pramonės užkulisiai ir vidinės šio verslo virtuvės paslaptys. Jas prekybos ir laisvalaikio centre „Panorama“ susirinkusi mados bendruomenė išgirdo iš trijų mados versle Lietuvoje ir užsienyje dirbančių profesionalių, kurias scenoje kalbino Mados verslo instituto (MVI) įkūrėjai Ieva Zubavičiūtė ir Arnoldas Remeika.

„Mados užkulisiai iš pirmų lūpų“ – taip pavadintame renginyje susirinko kelios dešimtys kviestinių svečių, tarp kurių buvo tokios žinomos moterys kaip Agnė Grigaliūnienė, Liucina Rimgailė, Erika Vitulskienė, Deimantė Kazėnaitė, Gretė Brokienė, Kamilė Bukauskaitė, atskubėjo ir visas būrys mados dizainerių – Rimantė Rimgailaitė, Vida Strasevičiūtė, vieno sėkmingiausių pastarojo meto Lietuvos prekės ženklų „Egy Boy“ vienas įkūrėjų Egidijus Praspaliauskas. Renginiu susidomėjo ir MVI partnerio, PLC „Panorama“ lankytojai, kuriuos penktadienio vakarą sudomino iš garsiakalbių sklindantys pasakojimai apie tai, kaip veikia mados pramonė ir ką joje nuveikė trys šio vakaro viešnios.

Mados verslo instituto naujo mokymų sezono atidarymas/Irmanto Gelūno/„ŽMONĖS Foto“ nuotr.

Scenoje savo istoriją pasakojo iš Klaipėdos kilusi, Italijoje šiuo metu gyvenanti kostiumo dizainerė, prestižinės mados akademijos „Polimoda“ (Florencija) dėstytoja Marija Popadničenko, kuri konsultuoja tokį mados gigantą kaip „Maxmara“. Marijos pasakojimas apie savo karjerą šiuose mados namuose, taip pat ir patirtis dirbant kitam garsiam italų liukso prekės ženklui „Emilio Pucci“ prikaustė visų susirinkusiųjų dėmesį. Po jos įspūdžiais, ką reiškia dirbti viename didžiausių Lietuvoje prekės ženklų ir kodėl visas pasaulis pamišęs dėl sportinės aprangos, dalijosi „Audimo“ dizainerė Gertrūda Ramūnaitė. Galiausiai scenoje pasirodė Evelina Guzevičiūtė – šiuo metu Londone gyvenanti mados pardavimų strategė, dirbanti su tokiais mados gigantais kaip „Adidas“ ir su tokiomis aukštosios mados legendomis kaip „The Row“, „Chalayan“ ir „Giambattista Valli“. Su pastarojo ženklo įkūrėju G. Valli Evelina ranka rankon Milane dirbo net visą dešimtmetį.

Šios istorijos naujojo sezono atidarymo renginyje skambėjo neatsitiktinai – jau antrus metus MVI komanda bando atkreipti dėmesį, kad mados verslas yra toks pat sudėtingas kaip ir kiti verslai, ar net sudėtingesnis, todėl sėkmę jame garantuoja ir žinios, ir patirtis, ir strateginis požiūris, o taip pat ir labiau patyrusių kolegų pasakojimai.

„Lietuvoje turime labai daug dizainerių ir mados prekės ženklų, ir visi jie mokosi iš savo pačių patirties ir klaidų. Pernai nusprendėme, kad galime suteikti jiems galimybę apie mados verslo užkulisius sužinoti iš ekspertų – mados pasaulio autoritetų iš užsienio, taip pat ir Lietuvos, - pasakoja pats mados versle ne vienerius metus dirbantis A. Remeika. - Čia mokome verslo strategijos, dalijamės sėkmės istorijomis, duodame verslininkams platformą keistis informacija ir kontaktais. Pas mus dėsto geriausi dėstytojai, savo patirtį atsiveža garsiausi mados pasaulio vardai.“

Mados verslo instituto naujo mokymų sezono atidarymas/Irmanto Gelūno/„ŽMONĖS Foto“ nuotr.

Jam antrina ir Londone gyvenanti, ten mados startuolių konsultavimo agentūrai vadovaujanti I. Zubavičiūtė: „Pavasarį MVI mokėsi 40 studentų, dėstė 15 lektorių iš Lietuvos ir užsienio, tarp jų ir Britų imperijos ordinu už nuopelnus madai apdovanota Alison Lowe, ilgametė „Burberry“ viceprezidentė Carmela Acampora ir kiti. Rudenį pradedame ne ką mažesne ambicija – pavyzdžiui, jau rugsėjo 26-ąją, pirmojo šio rudens mokymų renginio metu į susirinkusius kreipsis Anna October – mados dizaino vunderkinde vadinama prestižinio LVMH prizo laimėtoja. Visą rudenį mokysimės e-komercijos, rinkodaros, viešųjų ryšių, ypač daug dėmesio skirsime skaitmeninėms strategijoms ir internetui, be kurių šiandien – niekur.“

Jau antrą sezoną iš eilės MVI savo mokymus daro su ištikimais partneriais – PLC „Panorama“, elektronine drabužių parduotuve Soulz.lt ir viešbučiu „Pacai“. Nors patys mokymai vyksta pastarajame viešbutyje, PLC „Panorama“ atidarymui pasirinkta neatsiktinai: šis prekybos ir laisvalaikio centras aktyviai prisideda prie edukacinių projektų, padeda telkti Lietuvoje ne tik atsakingų kūrėjų ir gamintojų, bet ir sąmoningų vartotojų visuomenę.

Mados verslo instituto naujo mokymų sezono atidarymas (41 nuotr.)
+35