Mados šou „Apkalbos 2019“: žinutės apie ekologiją ir tausojimą

Mados šou „Apkalbos 2019“
Mados šou „Apkalbos 2019“
Šaltinis: Žmonės
2019-05-17 00:59
AA

Ekologija – žmogaus minčių, kūno, gamtos, miesto. Tokią žinią jaunieji mados kūrėjai šįmet kauniečiams transliavo nuo tarptautinio mados šou „Apkalbos 2019“ podiumo. Savo kolekcijų žinutes dizaineriai pateikė išraiškingai, ekspresyviai ir atsakingai.

Ketvirtadienio vakarą Kauno lofte „Gargaras“. Žiūrovai renginio metu  galėjo išvysti 18 drabužių kolekcijų.

Pradedantieji savo karjerą kūrėjai iš 5 šalių – Lietuvos, Latvijos, Čekijos, Turkijos ir Portugalijos – publikai dovanojo 18 kolekcijų. „Apkalbos“ jau užaugo ir tapo gerai visuomenei žinomu renginiu, todėl pristatyti savo idėjas ir diktuoti madą turime atsakingai“, – teigia Greta Rakšytė, viena iš jungtinės kolekcijos „Secundus Gradus“ / Antras žingsnis“ autorių. Kauno kolegijos menininkų organizuojamas, ne vieną dizainerių kartą užauginęs, mados kultūrą populiarinantis renginys skaičiuoja 21-us metus.

Vyresniųjų patarimai jauniesiems – su pipirais

Ievos Šlaičiūnaitės kolekcija „Ore / In the Air“ šįmet sulaukė mados dizainerio Juozo Stakevičiaus mamos Vandos Stakevičienės simpatijų. „Labai elegantiškai atrodo. O jau tie batai-žudikai! Čia gerąja prasme – apie aukštakulnius. Juozas visuomet sako, kad svarbu parinkti tinkamą avalynę, tuomet demonstruojamas rūbas atrodo dar įspūdingiau“, – kalbėjo žymaus dizainerio mama, ištikima mados šou „Apkalbos“ lankytoja, nepraleidusi nei vienų renginio metų. 

Mados šou „Apkalbos 2019“

 „Kūrėjai, žiūrėkite, kad modelių pėdkelnės nebūtų raukšlėtos. Atidumas ir kruopštumas – būtinos savybės!“ – savo patarimus dalino elegantiškoji ponia Vanda. Jai pritarė siuvimo ir modeliavimo meistrė Lolita Gruzdienė, studijavusi toje pačioje meno mokykloje kaip ir J. Statkevičius. „Studijų laikais mūsų kursas krikštijo Juozo kursą“, – su šypsena prisiminė L. Gruzdienė.

Jau patyrę specialistai, stebėję jaunųjų menininkų darbus, taip pat pažėrė daug patarimų. Kęstutis Lekeckas patarė koncentruotis į savo idėją ir siekti ją išgryninti. „Kelias nuo pirmų bandymų iki kokybiško galutinio rezultato yra ilgas. Tik nesustokite. Visą tą laiką galvokite.“ – kalbėjo žinomas kūrėjas. O štai audinių žinovas, įmonės „Šilko tekstilė“ vadovas Gintautas Strolys rėžė griežtai: „Muštro sau! Išnaudokite visas galimybes. Juk naujoji mados dizainerių karta šiais technologijų laikais turi begalines galimybes. Tik tereikia atrasti motyvaciją.“

„Kristi Andress“ prekės ženklo kūrėjų duetas Kristina Kalinauskaitė ir Andrius Sergejenko jauniesiems kūrėjams patarė nevaržyti savo kūrybinių minčių, tačiau išlaikyti disciplinos, sąžiningumo rėmus. „Tai juodas darbas. Verta atsakingai pasvarstyti – ar būti profesionaliu kūrėju, ar geriau rinktis mėgėjo kelią. Nebūkite vidutiniokai – siekite maksimumo!“ – linkėjo palankaus vėjo naujokams ši dizainerių pora. 

Kolekcijose – gyvasties ir urbanizmo virsmai

Vandenyje. Iš Portugalijos atvykusi ir pristačiusi kolekciją „Seahorse Concept“ aprangos dizainerė Vânia Filipa Verissimo Mateus teigė, jog Lietuvą pasirinko ne šiaip sau – ji norėjo savo kurtais drabužiais paskleisti žinią apie pasaulio vandenų taršą „Mūsų abi valstybės yra jūrinės. Siekiu, kad žmonės susimąstytų apie šią opią problemą, o žinią transliuoju per mados formas akcentuodama sparčiai nykstantį gyvūną – jūrų arkliuką“. Pasirinkusi jūros tematiką saugoti žmogaus gyvybę kvietė ir kūrėja Anna Zvěděliková iš Čekijos, pristatydama vyriškų drabužių kolekciją „Handle with Care“, įkvėptą saugos ženklų, naudojamų ant jūrų transporto krovininių dėžių.

Mieste. Tvarios aplinkos kūrimo, atsakingo vartotojiškumo idėjos sklandė ne tik vandenyje, bet ir ant žemės. „Mus kurti inspiravo Stambulo architektūra, o kolegas turkus įkvėpė Lietuvos miestų statiniai“, – pasakoja G. Rakšytė apie atsakingą urbanistinį vartotojiškumą, šįmet atsispindėjusį net trijose kolekcijose. Jungtinėje kolekcijoje „Secundus Gradus“ / Antras žingsnis“ žiūrovas pamatė mečečių vitražus ir dangoraižių bokštus, nusidriekusius per du žemynus. Turkijos kūrėjų jungtinė kolekcija mušė draugišką įvartį parodydami Trakų architektūros detales savo kolekcijoje „Hand by Hand“. O štai lietuvio kūrėjo Jono Jakšto, už savo kolekcijas sulaukusio daug publikos simpatijų, kolekcijoje „Kaunas 22“ nugulė Kauno soboras, Pažaislio vienuolynas, Perkūno namas ir kiti įstabūs miesto pastatai.

Žmoguje ir gamtoje. Žmogaus kūno ir sielos ekologija, išreikšta per trikampių aštrumus, kontrastingumą. Mus supančios gamtos – augalijos ir gyvūnijos – virpesiai ir trapumas. Visa tai atsispindėjo kolekcijose „Blyksnis“ / „Flashlight“ (Paulė Mozūraitytė), „Žaidimas / Game“ (Karolina Gaščiauskaitė), „Fantasyland“ (Miglė Žvirblytė), „Vidinė baimė / Inner Fear“ (Karolina Kemežaitė), „Tropicana“ (Laura Žilinskaitė), „Point to I“ (Inese Dembovska, Latvija), „Dismorfija / Dysmorphia“ (Viktorija Skorupskaitė), „Nude Garden“ (Rūta Kriaučiūnaitė), „Atrprotis“ (Adam Zapletal, Čekija), lietuvių jungtinė kolekcija „Ne(On)“, „Anba“ (Alma Kackane, Latvija), „(Ne)tobula / (Im)perfect“ (Aistė Černiauskaitė). 

Kūrėjų žinutės:

„ŽAIDIMAS / GAME“. Karolina Gaščiauskaitė, Kauno kolegija. Tvarios mados žaidimai.

„VIDINĖ BAIMĖ / INNER FEAR“. Karolina Kemežaitė, Vytauto Didžiojo universitetas.Trikampiai ir virsmo akimirkos iš vidinių baimių į pasitikėjimą savimi. Piešiniai kurti pačios dizainerės.

„HANDLE WITH CARE“. Anna Zvěděliková, Secondary School of Art and Design and Higher Professional School Brno (Čekija). Vyriškų drabužių kolekcija, įkvėpta saugos ženklų, naudojamų ant jūrų transporto krovininių dėžių.

„ORE / IN THE AIR“. Ieva Šlaičiūnaitė, Vilniaus dailės akademija. Dangaus inspiracija. Saulėlydis, vėjas, debesys – kolekcijos koloritas, medžiagiškumas ir faktūriškumas.

„TROPICANA“. Laura Žilinskaitė, Kauno kolegija. Tropinių paukščių spalvų ir formų atspindžių įkvėpta kolekcija.

„POINT TO I“. Inese Dembovska, Rezekne Academy of Technologies (Latvija). Iš dekoratyvinės usnies išaugusi kolekcija. Laisvų siluetų moteriškos striukės ir liemenės, spindinčios naktį.

Mados šou „Apkalbos 2019“ / Teodoro Biliūno nuotr.

„(NE)TOBULA / (IM)PERFECT“. Aistė Černiauskaitė, Kauno kolegija. Randai, kitokia oda ar nestandartinės kūno formos – subtiliai, natūraliai, didingai. „BLYKSNIS / FLASHLIGHTS“. Paulė Mozūraitytė, Kauno kolegija. Laisvė, nevaržoma kūryba – tarsi blyksnis, nušviečiantis tamsą. „SECUNDUS GRADUS / ANTRAS ŽINGSNIS“. Jungtinė Kauno kolegijos studentų kolekcija. Įkvėpė Stambulo architektūra: du žemynai, modernių dangoraižių ir senų mečečių kontrastai. „ANBA“. Zelma Kackane, Rezekne Academy of Technologies (Latvija). Atsiveria kraičio skrynios. Etnografiniais raštais puošti odiniai krepšiai, susidraugavę su lazeriu, transformuojasi į kuprines ir pinigines.

„NE(ON)“. Jungtinė Kauno kolegijos studentų kolekcija. Nauja, įdomu, aktualu.

„ARTPROTIS“. Adam Zapletal, Secondary School of Art and Design and Higher Professional School Brno (Čekija). Aksesuarai, kurie kurti naudojant „art protis“ techniką. Svarbu siūlų ir medžiagų sujungimai.

Mados šou „Apkalbos 2019“ / Teodoro Biliūno nuotr.

„SEAHORSE CONCEPT“. Vânia Filipa Verissimo Mateus, Miguel Torga Institute of Higher Education (Portugalija). Apie pasaulio vandenų taršą. Minimalistinis jūrų arkliuko siluetas prieš globalinį atšilimą. „KAUNAS 22“. Jonas Jakštas, Kauno kolegija. Kolekcijoje nugula Kauno soboras, Pažaislio vienuolynas, Perkūno namas ir kiti įstabūs miesto pastatai.

„NUDE GARDEN“. Rūta Kriaučiūnaitė, Kauno technologijos universitetas. Nuogumas, paslaptis, unikalumas ir žydintys gėlynai.

„HAND BY HAND“. Jungtinė Istanbul Aydin University Fashion studentų kolekcija (Turkija). Identitetas kitaip: turkai apie Lietuvos architektūrą pro batikos, šlapio veltinio, lino audinio prizmę. „DISMORFIJA / DYSMORPHIA“. Viktorija Skorupskaitė, Vilniaus kolegija. Kolekcijoje užkoduota žinutė apie netobulumo žavesį. „FANTASYLAND“. Miglė Žvirblytė, Kauno technologijos universitetas. Panašumų ir skirtumų interpretacijos. Nuostabos jausmas. 

Mados šou „Apkalbos 2019“ (95 nuotr.)
+89
Temos: