Mados savaitės: taisyklės, dėl kurių sėdima pirmose eilėse

Mados namų "Burberry" kolekcijos pristatymo svečiai
Mados namų "Burberry" kolekcijos pristatymo svečiai
Šaltinis: Elaima.lt
2017-02-26 10:54
AA

Du kartus per metus vykstantys mados savaičių maratonai tikriesiems mados atstovams – sekinantys ir nulemiantys artimiausių pusės metų sėkmę. Nesuklyskite – sėkmingai dalyvauti mados savaitėje – nelengva užduotis, reikalaujanti pasiruošimo ir industrijos paslapčių išmanymo.

Pristatome 5 taisykles, kuriomis vadovaujasi mados redaktorės, modeliai ir dizaineriai, norėdami sėkmingai išgyventi įtemptą laikotarpį, kuris gali nukelti į tikrą aukso amžių.

Vėluoti – nestilinga

Jeigu galvojate, kad savo užimtumą ir svarbumą lengvai įrodytumėte bent penkias minutes pavėlavę į mados pristatymą, turiu jus nuvilti – į jį apskritai nepatektumėte. O jei ir patektumėte – į jūsų vietą pirmoje eilėje jau būtų pasodintas pareigingesnis industrijos atstovas.

Ta pati taisyklė galioja ir vakarėliams: fotografai taip pat ilgai renginiuose neužsibūna. Jei jums svarbu būti matomiems – ateikite laiku.

Kamilė Kaselytė ir Olivia Palermo Londono mados savaitėje / Asmeninio archyvo nuotr.

Dirbti – ne ilsėtis

Mados savaičių metu visi įpratę dirbti. Didžiųjų žurnalų redaktoriai su komandomis atvažiuoja ne šiaip pirmose eilėse pasėdėti, bet parašyti išsamius kolekcijų vertinimus, kurie spaudoje turi atsirasti jau kitą dieną. O tinklaraštininkų darbas irgi nėra pats lengviausias: kaip mados savaičių užkulisius pateikti kitaip, nei tai daro tūkstančiai kitų tinklaraštininkų? Atsidavusių modelių rūpestis irgi tikrai ne vakarėliai: išlaikyti sporto ir mitybos režimą bei atlaikyti podiumų maratoną.

Kamilė Kaselytė ir Olivia Palermo Londono mados savaitėje / Asmeninio archyvo nuotr.

Naujų projektų paieška

Mados savaičių paskirtis – ne tik pristatyti naujas kolekcijas, bet ir padėti užmegzti naujus ryšius, kurie išaugtų į sėkmingas kolaboracijas. Vis daugiau mados namų susitaria kurti bendrus pristatymus – vieni mados ženklai pristato aksesuarus, o kiti – drabužius. Tuo pačiu metu gatvėse savo stilių demonstruojančios merginos tikisi būti pastebėtos modelių skautų arba mados fotografų.

Kamilė Kaselytė ir Olivia Palermo Londono mados savaitėje / Asmeninio archyvo nuotr.

Kolekcijas komentuoti atsargiai

Kuo toliau, tuo kritika mados pasaulyje tampa sudėtingesnė. Ar pastebėjote, kad sėdintys pirmose eilėse ir į instagramą sezono hitus keliantys mados žinovai visas kolekcijas vadina išskirtinėmis ir geriausiomis? Nors tai ne pati teisingiausia taisyklė, bet šnekėti blogai vieni apie kitus nelinkę niekas. Mat mados industrijoje keliai labai greitai gali susikirsti.

Kamilė Kaselytė ir Olivia Palermo Londono mados savaitėje / Asmeninio archyvo nuotr.

Duoklė žmonėms už kadro

Labai daug žmonių, kuriančių madą tokią, kokią matote dabar, lieka už kadro. Mados savaičių metu dizaineriai atiduoda duoklę bendraudami su savo medžiagų tiekėjais ar su tais, kurie perka jų kolekcijas didžiausioms pasaulio rinkoms.

Tikrieji mados guru žino, kad vakarėlių ir mados pristatymų tikslas – verslas, o ne savęs demonstravimas. O duoklė žmonėms, kurie verslą daro įmanomą, – būtina. Todėl po pristatymų jie susitinka prabangiausiuose mados sostinių viešbučiuose, kur kartu linksminasi išreikšdami dėkingumą ir stiprindami verslo ryšius neoficialioje aplinkoje.

Kamilė Kaselytė ir Olivia Palermo Londono mados savaitėje / Asmeninio archyvo nuotr.