Mados kūrėjai Kamilė Bukauskaitė ir Lukas Svirplys: „Akiniai gali labai daug“

Kamilė Bukauskaitė ir Lukas Svirplys / Gretos Skaraitienės nuotr.
Kamilė Bukauskaitė ir Lukas Svirplys / Gretos Skaraitienės nuotr.
Šaltinis: Reklama
2022-02-23 14:40
AA

„Kiek akinių, tiek skirtingų nuotaikų, įvaizdžių, istorijų“, – šiuo aksesuaru labai žavisi drabužių dizainerė Kamilė Bukauskaitė (33) ir kūrybinių projektų vadovas, modelis Lukas Svirplys (23). Matuodamiesi kultinius naujausios kolekcijos „Ray-Ban“, jie įsitikino, kad tai – unikalūs kūriniai: ne veltui šie akiniai – populiariausi pasaulyje.

Šiems mados kūrėjams akiniai – nepakeičiamas aksesuaras. Vos tik leidžia oras, Kamilė traukia saulės akinius. O iš Luko draugai juokiasi, kad jis su tokiais būna net apniukusią dieną. Todėl jį labai sužavėjo žinia, kad praėjusiais metais pasirodė kartu su „Facebook“ sukurtas „Ray-Ban“ išmaniųjų akinių modelis „Stories“, leidžiantis per bevielę sąsają su telefonu ne tik klausytis mėgstamos muzikos, bet ir fotografuoti ar filmuoti.

Kol kas šio modelio Lukas neturėjo galimybės pasimatuoti, bet išmanieji akiniai jau greitai bus prieinami ir „Ray-Ban“ gerbėjams Lietuvoje. Ne mažiau jį nustebino dar vienas atradimas – akiniai chameleonai, kurių lęšiai saulėje būna tamsesni, o pasitraukus į šešėlį ar įėjus į patalpą pašviesėja. 

Stiliaus akcentas

„Man akiniai taip patinka, kad turiu ir su paprastais skaidriais stiklais, be dioptrijų – juos nešioju kaip stiliaus detalę. O iš vienų net išėmiau stiklus, kad galėčiau užsidėti, kai tenka būti su kauke, nes tada akinių stiklai rasoja, – su šypsena apie savo priklausomybę kalba stilistas. – Tai – aksesuaras, kuris pakelia nuotaiką, puikiai formuoja įvaizdį. Beje, jie – viena iš mėgstamiausių detalių ir mano kūrybiniuose darbuose.“

Lukas Svirplys / Gretos Skaraitienės nuotr.

„Akiniai tikrai suteikia toną. Neseniai pristačiau kolekciją, kurios pirmasis veidas buvo Lukas. Jį aprengiau gana moteriško silueto švarku, bet įvaizdžiui norėjosi kažko drastiškesnio, kietesnio. Tai suteikė specialiai parinktos formos akiniai, – pasakoja dizainerė. – Šis aksesuaras leidžia žaisti, performuoti įvaizdį: saldų paįvairinti sportiškais akiniais, per daug nuosaikų klasikinį – grubesniais. Atrodytų, nedidelė detalė, bet ji gali labai daug.“  

Kamilė Bukauskaitė ir Lukas Svirplys / Gretos Skaraitienės nuotr.

Jie laimingi, kad „Fielmann“ suteikė galimybę iš labai arti susipažinti su ikoniškais „Ray-Ban“ modeliais, kurie subtiliai atiduoda pagarbą praeičiai – tam, kas jau tapę mados klasika.

Tarkime, praėjusio amžiaus septintojo dešimtmečio vidurį primenantys kvadrato formos ar dešimtmečiu vėliau specialiai slidininkams sukurti akiniai šiandien spindi naujomis formomis, spalvomis, išskirtinėmis detalėmis ir yra pagaminti pasitelkiant tokias moderniausias akinių lęšių technologijas, kaip Evolve ar Chromance, kurios suteikia dar daugiau matymo komforto ir žaismingumo. 

Be abejo, „Ray-Ban“ ir šiandien neįmanoma įsivaizduoti be „Aviator“ akinių. Nuo jų praėjusio amžiaus ketvirtojo dešimtmečio viduryje Amerikoje prasidėjo šios kompanijos istorija. Tuomet tai buvo aviaciniai akiniai žalios spalvos lęšiais, skirti dėvėti lakūnams, kad prislopintų pilotuojant lėktuvą akinančią mėlyną dangaus spalvą.

Antrojo pasaulinio karo metais jie buvo tobulinami toliau: pradėti gaminti specialūs veidrodiniai lęšiai, kurių viršutinė dalis buvo padengta medžiaga, užtikrinančia didesnę akių apsaugą, o apatinė lęšių dalis – nepadengta, kad pilotas aiškiai matytų lėktuvo prietaisų skydelį.

Nors buvo tobulinami karo tikslams, akiniai sulaukė didelio susidomėjimo tarp paprastų žmonių, kurie norėjo kasdien nešioti kokybiškus daiktus.

Kamilė Bukauskaitė ir Lukas Svirplys / Gretos Skaraitienės nuotr.

Gero skonio ženklas 

Bėgant metams „Ray-Ban“ tapo vienu iš labiausiai atpažįstamų madingų aksesuarų, stiliaus ikona. Didžiulio populiarumo sulaukė, kai juos pradėjo nešioti Holivudo žvaigždės. 1984 m. „Grammy“ apdovanojimų ceremonijoje Michaelas Jacksonas pasirodė su „Aviator“ akiniais.

Dar vieną iki šiol beprotiškai populiarų modelį – nuosaikios formos „Wayfarer“ – išpopuliarino filme „Maištas be priežasties“ su juo pasirodęs Jamesas Deanas ir Audrey Hepburn juostoje „Pusryčiai pas Tifanį“. Išskirtinės, geru skoniu pasižyminčios asmenybės „Ray-Ban“ itin vertina ir dabar.

„Naujausios „Ray-Ban“ kolekcijos įvairovė mane nustebino: su kiekvienais akiniais jaučiausi gaunąs energijos ir tampantis vis kitu personažu. Pasirodo, užtenka pakeisti akinius ir surandi naujų jėgų, spalvų, kyla idėjų, ką norėtum veikti, – įspūdžiais dalijasi Lukas. – Su Kamile spėjome pabūti ir abiturientais, ir menininkais, vieną akimirką įsivaizdavome, kad siaučiame vakarėlyje, o kitą – kad poilsiaujame. Mainydami akinius išgyvenome tiek daug istorijų!“ Ne veltui naujos „Ray-Ban“ kampanijos šūkis: „Visada būk ant bangos. Išjunk rutiną ir išlaisvink savo asmenybę!“ 

Kamilė Bukauskaitė ir Lukas Svirplys / Gretos Skaraitienės nuotr.

Kamilė prisipažįsta, jog ir jai labai patiko, kad „Ray-Ban“ suteikia daug charizmos. „Kai kurie modeliai atrodo gana paprasti, bet užsidedi, ir, pasirodo, jie tokie fancy! Be to, neįmanoma nepastebėti, kokie šie aksesuarai kokybiški, – džiaugiasi. – Aš jau kuris laikas nesėkmingai ieškau korekcinių akinių: vieni man atrodo pernelyg klasikiniai, kiti – per ryškūs.

Pagaliau „Ray-Ban“ radau ir labai stilingus, ir tinkančius prie veido formos! Jie mane sužavėjo! Dar vienas svarbus niuansas, kodėl rinkčiausi šios kolekcijos akinius su dioptrijomis: lęšiai būtų gaminami individualiai man, pagal mano regos poreikius, toje pačioje gamykloje Italijoje, kur ir visi „Ray-Ban“ rėmeliai bei saulės akiniai. Žinojimas, kad tai – specialiai tau sukurti akiniai, suteiktų dar daugiau euforijos juos nešiojant.“ 

Mados žinovai akcentuoja, kad renkantis akinius svarbu ne tik grožis. Reikia nepamiršti, kad jie turi būti labai kokybiški, nes pirmiausia privalo saugoti akis nuo kenksmingų saulės ar aplinkoje esančių mėlynų spindulių. „Ray-Ban“ dar ir dėl to yra puikus pasirinkimas. 

Kamilė Bukauskaitė ir Lukas Svirplys (10 nuotr.)
+4