„Mados infekcijos“ užkulisiai: 300 makiažų ir šukuosenų per dvi dienas

„Mados infekcijos“ akimirkos / Gyčio Vidžiūno nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2018-04-17 11:04
Savaitgalį vykusioje jubiliejinėje „Mados infekcijoje“ buvo surengta 18 kolekcijų pristatymų, žiūrovai išvydo per 300 skirtingų kostiumų ir įvaizdžių. Dvi dienas nuo ankstyvo ryto Šiuolaikinio meno centre vyko intensyvūs pasiruošimo darbai – plušo scenografė, choreografai, technikos komanda, būrys festivalio asistentų, plaukų stilistų ir grimo meistrų. Kol dar įspūdžiai karšti, kalbiname ilgametę festivalio vizažistę Tanią Popovą. Ji sutiko papasakoti, kas vyksta už kruopščiai saugomų „Mados infekcijos“ užkulisių durų.

„Mados infekcijoje“ modelius puošiate jau beveik dešimtmetį. Kas traukia kasmet čia grįžti?

Iš tikrųjų tiksliai net negalėčiau suskaičiuoti, kelintą kartą prisijungiu prie festivalio grimo komandos, bet darbas „Mados infekcijoje“ man jau seniai tapo malonia tradicija. Labai patinka festivalio atmosfera, profesionali komanda, kūrybiški ir atsakingai pasiruošę dizaineriai. Žavi festivalio prodiuserės Renatos Mikailionytės darbas ir gebėjimas įvertinti kiekvieno komandos nario indėlį į bendrą rezultatą – reikėtų pamatyti, kaip ji suvaldo visą užkulisių virtuvę, būrius modelių. Toks lyderis labai motyvuoja, įkvepia siekti maksimalių rezultatų ir pateisinti lūkesčius.

Kasdien podiumui parengti per 100 modelių skamba kaip rimtas iššūkis. Ar ruošiatės iš anksto?

Iki festivalio savaitgalio dizaineriai pasidalina savo vizija – parodo pavyzdžius, kaip įsivaizduoja savo modelius. Tuomet ir prasideda pasiruošimas – apgalvojame, kokių priemonių reikės, kokią techniką naudosime, įvertiname laiko sąnaudas ir nusiteikiame darbui. Vėliau, jau festivalio dieną, dirbame nuo ankstaus ryto – pirmiausia kuriame bandomuosius makiažus, aptariame juos su dizaineriais, pasitvirtiname galutinius sprendimus ir stengiamės juos įgyvendinti. Kiekvienas dizaineris yra unikalus, turintis tam tikrų pageidavimų.

Tautvydo Stuko nuotr.
Tautvydo Stuko nuotr.

Per kiek laiko turite paruošti modelį podiumui?

Kadangi darbus pradedame iki renginio likus kelioms valandoms, pirmiesiems įvaizdžiams skiriame ir po 30 minučių, bet tai yra greičiau išimtis nei taisyklė. Didžiausias iššūkis yra tada, kai po vienos kolekcijos modelį turime iškart paruošti kitam pristatymui – tam kartais turime vos 3 minutes, o juk pirmiausia reikia nuvalyti grimą ir tik po to kurti naują. Tokiomis akimirkomis grimo kėdėje stoja mirtina tyla ir susikaupimas.

Ko dizaineriai pageidavo šiemet? Ar galėtumėte išskirti podiumo makiažų tendencijas?

Šiais metais visus dizainerių pageidavimus galėčiau suskirstyti į dvi kategorijas: lengvas veido padengimas, neutralios spalvos, vadinamas „nude“ efektas, arba labai ekspresyvūs akcentai – tamsios akys ar lūpos. Ryškių spalvų šiemet buvo nedaug, tačiau galiu išskirti Lauros Dailidėnienės kolekcijai kurtą įvaizdį – jos modelių akis ryškinome rožiniais šešėliais. Dianos Paukštytės pristatymui iš rankų nepaleidome raudono lūpdažio, išraiškingos tamsios lūpos puikiai tiko prie įspūdingų Ivetos Vecmanės skrybėlių. Keliose kolekcijose žiūrovai galėjo pastebėti spalvotus pravedimus – tokius makiažo akcentus vis dažniau galime pamatyti ne tik ant podiumo, bet ir gatvėje.

Kokią reikšmę kolekcijos pristatymo sėkmei turi tinkamas makiažas ir šukuosena?

Makiažas ir šukuosena atlieka aksesuaro vaidmenį, o aksesuarus diktuoja drabužis – jeigu jis išraiškingas, ryškus, tuomet papildomų aksesuarų nebereikia. Pavyzdžiui, Sandros Straukaitės kolekciją modeliai pristatė su akiniais, tad natūralu, jog papildomos ryškios spalvos būtų nukreipę žiūrovų dėmesį netinkama linkme. Tačiau tai nereiškia, kad ant podiumo, o ypač nuotraukose, gerai atrodys visai neparuoštas veidas. Nors šiemet buvo dizainerių, kurie pageidavo visai nenaudoti kosmetikos, tačiau mes, grimo meistrai, visuomet ieškome kompromiso ir stengiamės argumentuoti, kad net ir natūraliam įvaizdžiui reikėtų pasitelkti grimo priemones.

Ar užkulisių komanda turi galimybę savo darbo rezultatą įvertinti salėje kartu su žiūrovais?

Dažniausiai rezultatu pasidžiaugiame palydėdami modelius ant podiumo. Kolekcijas viena akimi stebime ekrane, tačiau, priešingai nei salėje, darbas užkulisiuose vyksta be pertraukų ir baigiasi kartu su festivaliu. Girdėjau žiūrovų komentarų, kad jiems pertraukos renginio metu prailgsta. Pabuvę mūsų pusėje jie taip nebekalbėtų – mes vos spėjame suktis.

Apie „Mados infekciją“

Nuo 1999 m. kiekvieną pavasarį Šiuolaikinio meno centre vykstančioje „Mados infekcijoje“ savo kūrybą pristato per 16 dizainerių iš Lietuvos ir užsienio. 2008 metais festivalis pradėjo rengti perspektyviems talentams skirtą konkursą „Injekcija“. Per visą konkurso istoriją kompetentinga komisija atrado ir padėjo iškilti daugiau kaip 50 naujų mados talentų. Festivalį iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Žmonės.lt

Naujausi straipsniai