„Mados infekcijos“ II diena: subtilus nuogumas, akinantis blizgesys ir karališka juoda

Montos Apsāne kolekcija „Captured / Gretos Skaraitienės / 15min nuotr.
Montos Apsāne kolekcija „Captured / Gretos Skaraitienės / 15min nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2015-03-28 14:29
AA

17-ąjį kartą rengiamas didžiausias šalies mados renginys „Mados infekcija“ šeštadienį mados mylėtojų teismui pateikė dar aštuonias kolekcijas. Negalintys atvykti į Šiuolaikinio meno centrą Vilniuje mados gerbėjai turėjo puikią progą žiūrėti „Mados infekciją“ tiesiogiai per Žmonės.lt – „Penki kontinentai“ TV transliavo ne tik kolekcijų pristatymus, bet ir interviu su dizaineriais.

ŠEŠTADIENIO KOLEKCIJŲ PRISTATYMO PROGRAMA

I dalis

  • 1. Kristina Kruopienytė
  • 2. Liucija Kvašytė [ Injekcija ]
  • 3. Lena Lumelsky [ Belgija ]

II dalis

  • 4. Monta Apsane [ Injekcija, Latvija ]
  • 5. Sandrine Philippe [ Prancūzija ]
  • 6. Lina Elmentaitė [ Injekcija ]

III dalis

  • 7. Lilija Larionova
  • 8. Boom [ Injekcija, Vokietija ]

Visas „Mados infekcijos“ naujienas rasite čia.

Apie pirmą festivalio dieną skaitykite čia: „Mados infekcijos“ I diena: kūrėjus įkvėpė gatvės stilius, nuodėmės ir tirpstantys ledynai

Kristinos Kruopienytės kolekcija „MONK“

Kristina Kruopienytė – viena žymiausių Lietuvos mados dizainerių, o taip pat tarptautiniu mastu pripažintas mados prekės ženklas. Kristinos kūryboje atsispindi idėja – būti visada žingsniu priekyje. Konstrukcijos, šiuolaikinė klasika, inovacijos – viskas susilieja. Dizainerės mados istorija kuriama sparčiai besivystančio pasaulio miesto gatvėse. Ji atspindi mūsų nuolat besikeičiančius urbanistinius poreikius ir gyvenimo būdą.

Kristinos Kruopienytės kolekcija MONK / Gretos Skaraitienės / 15min nuotr.

Kristinos Kruopienytės mados ženklas nėra šokiruojantis ar provokuojantis, tačiau maištingas. Jis skirtas brandžiai, rafinuotai, elegantiškai asmenybei, ieškančiai savito stiliaus ir spinduliuojančiai pasitikėjimą savimi.

Kolekcija „MONK“ įkvėpta rytų kultūros, asketiško gyvenimo, transformacijos ir gyvenimo šalia technologijų perspektyvos. Kolekcijos dizainas – belytis, drabužiai tinka ir moterims ir vyrams. Pasak kolekcijos autorės, detalių tiek, kiek reikia, juk svarbiausia – poreikiai. Vyrauja achromatinės, sodrios ir tamsios spalvos. Drabužių siluetai įvairūs, o dėl jų konstrukcijų, judesyje yra sukuriami netikėti vaizdiniai. Kristina savo kolekcijoje naudoja tradicinius audinius: pamatysite daug vilnos, šilko, taip pat ir naujų technologijų audinių.

„Mados infekcija“ 2015: Kristinos Kruopienytės kolekcija MONK (40 nuotr.)
+34

Liucijos Kvašytės kolekcija „Kelionė. ’83 – ’13“

Praėjusių metų rudenį Liucija Kvašytė Vilniaus dailės akademijoje (VDA) pradėjo siekti magistro laipsnio, tačiau dar studijuodama bakalaurą spėjo pasisemti nemažai patirties ir užsienio mokyklose. Ji studijavo Burgos mieste, Ispanijoje bei stažavosi mados namuose Reikjavike, Islandijoje.

Kūrybinėje eksperimentinėje kolekcijoje „Kelionė. 83‘ – ‘13“ Liucija nagrinėja žmogaus harmonijos su aplinka problematiką. Liucijos tyrimo objektas – tėvo ir dukters santykiai. Ji nusprendė tai vaizduoti per savo autoriteto – tėčio – paveikslą, sukurdama jam idealizuoto personažo – alpinisto – įvaizdį.

Kristinos Kruopienytės kolekcija MONK / Gretos Skaraitienės / 15min nuotr.

Kolekcijos tipažas – jauna, veržli asmenybė, ji laisva savo mintyse ir poelgiuose, harmoninga visumoje su aplinka ir aplinkiniais. Jai būdinga savitaiga ir nuolatinė analizė, vidinė ramybė ir užtikrintumas, savęs paieškos, individualumo puoselėjimas, pagarba sau ir visai kūrinijai.

Dizainerė teigia, kad jos kolekcijoje atsispindi seno ir naujo dermė, kartų problematikos analizė, harmonijos su aplinka bei aplinkiniais paieškos, o taip pat padėka jos tėčiui – jų santykių puoselėjimas ir vertinimas. Kolekcijoje dera senas braižas ir inovatyvūs sprendimai, atsispindi pagarba paveldui ir atsakingas požiūris į šiandienos iššūkius.

„Mados infekcija” 2015: Liucijos Kvašytės kolekcija „Kelionė. ’83 – ’13“ (32 nuotr.)
+26

Lenos Lumelsky kolekcija AW1516

Belgų dizainerė Lena Lumelsky yra įgijusi magistro laipsnį Karališkajame dailės universitete, Antverpene. Per daugiau nei dešimt savo kūrybinio kelio metų, dalyvaudama įvairiuose mados industrijos konkursuose, ji laimėjo šešis apdovanojimus. Dizainerės biografijoje taip pat įrašyta dvylika projektų, į kuriuos ji buvo įsitraukusi Belgijoje, Italijoje ir Japonijoje.

Kristinos Kruopienytės kolekcija MONK / Gretos Skaraitienės / 15min nuotr.

Naujausią dizainerės kolekciją įkvėpė tradiciniai Škotijos rūbai. Kalnuoto krašto gyventojai dėvėjo languotus septynerių ar aštuonerių jardų ilgio audinius, dengiančius juos nuo pat kaklo iki kelių – išskyrus tik dešiniąją ranką. Dizainerė bando išlaikyti šilto ir švelnaus, apvynioto aplink visą kūną, audinio jausmą, tačiau jaučiamas ir modernumo prisilietimas. Šie drabužiai ne tik apsaugo vėjuotą dieną, bet ir suteikia skirtingas audinio dėvėjimo galimybes. Tad, pasak Lenos, su šiuo drabužiu niekada nebus nuobodu.

„Mados infekcija“ 2015: Lenos Lumelsky kolekcija AW1516 (38 nuotr.)
+32

Montos Apsāne kolekcija „Captured“

Monta Apsāne – pirmą kartą šiais metais Latvijoje organizuoto konkurso „Injekcija“ nugalėtoja. Šiuo metu jaunoji dizainerė studijuoja Latvijos Meno akademijoje vaizdo komunikaciją. Daugiausiai ji dirba fotografijos, grafinio dizaino srityse, taip pat dirba mokytoja meno studijoje.

Dizainerę kolekcijai įkvėpė ilgametė Šiaurės tradicija maudytis ledo skylėse. Šios kolekcijos modeliai buvo sukurti tarsi dedikacija aistringiems žiemos maudynių garbintojams, kurie pasineria į šaltį plika oda, o menininkas paverčia šią tradiciją asmeniniu credo šiuolaikine mados prasme.

Kristinos Kruopienytės kolekcija MONK / Gretos Skaraitienės / 15min nuotr.

Kolekcijoje naudojami netradiciniai sprendimai, dizainerė žaidžia su kontrastais, asketišku kirpimu, paprastomis formomis, vientisais ir atskirais maudymosi kostiumėliais. Naudojami aksesuarai – tai orui pralaidūs, dėvimi panašiai kaip vonios kepurės, ir skirti apsaugoti kūną nuo perkaitimo, bei dar niekada nematyti galvos aksesuarai, dizainerės pavadinti „Ambush“ (liet. „Pasala“). Jų forma sukuria asociaciją su tinkle pagautu grobiu. Monta tokiu būdu kuria aliuziją į tuos, kurie, kaip ji pati sako, buvo pagauti aistros maudytis ledo skylėse.

Visa kolekcijos spalvų gama yra įkvėpta vėlyvo rudens ir žiemos Baltijos jūros paplūdimio peizažo – dominuoja tamsiai violetiniai, švelniai pasteliniai, balkšvai pilki tonai.

„Mados infekcija“ 2015: Montos Apsāne kolekcija „Captured” (26 nuotr.)
+20

Sandrine Philippe kolekcija „FW15-16 Black Hypothermia“

Pasaulis pagal prancūzų dizainerę Sandrine Philippe yra kartais svajingas, kartais romantiškas, kartais nerimastingas. izainerės kuriami drabužiai unikalūs tuo, jog naudojamos medžiagos dažnai yra apdegintos, dažytos rankomis ar išsiuvinėtos.

Sandrine Philippe teigia, kad naujausioje jos kolekcijoje yra atiduodama duoklė praeities ir dabarties evoliucijai. Pasak dizainerės, šiuo metu stilius ir emocijos tarsi išsilydė kaip šaltis juodame sniege, drabužiai tapo kokonais – banguoti, besisluoksniuojantys ir susirišantys į „gabalus“, kad pasislėptų nuo griežtesnių fasadų, erdvių ir laiko.

Kristinos Kruopienytės kolekcija MONK / Gretos Skaraitienės / 15min nuotr.

Rankų darbo oda jos kūriniuose yra perdirbta: taip siekiama sukurti antros odos jausmą, tiesa, ji atrodo, lyg būtų gimusi iš chimeros kailio, apdeginta ir pajuodusi nuo šalčio.

Ši kolekcija buvo rodoma itin ilgai, todėl sulaukė išskirtinės žiūrovų reakcijos: jie ėmė ploti ir juokėsi, kai modeliai vis nesiliovė eiti.

„Mados infekcija“ 2015: Sandrine Philippe kolekcija „FW15-16 Black Hypothermia“ (37 nuotr.)
+31

Linos Elmentaitės kolekcija „Aplinkos atspindžiai“

Viena iš konkurso „Injekcija“ laimėtojų Lina Elmentaitė yra baigusi Vilniaus dailės akademiją, kostiumo dizaino studijas. Jos kolekcijos mintis – eksperimentinė drabužių kolekcija analizuojanti žmogaus ir jį supančios aplinkos santykį. Globalaus, kosmopolitiško pasaulio gyventojas ne tik praranda ryšį su gamta, žmonėmis, bet ir pačiu savimi. Toks santykis matosi ir mados pasaulyje. Intensyvi kaita mados industrijoje verčia vartoti ir negalvoti ar tai, ką dėvime ir yra tai, ką norime dėvėti?

Kristinos Kruopienytės kolekcija MONK / Gretos Skaraitienės / 15min nuotr.

Lina Elmentaitė interpretuoja mados skulptūros sąvoką siekdama atskleisti šio laikmečio reflektavimą ir perteikti jį kaip monumentalią skulptūrą. Kolekcijoje jaunoji dizainerė monumentalumą išreiškia per formas, kurios kuriamos maketavimo būdu. Atsispindėjimo principą padeda perteikti kurtas veidrodinis audinys. Sukurti drabužiai ne tik reflektuoja aplinką, spalvas, objektus, bet ir įamžiną atsispindėjimo principą skulptūriškoje formoje.

„Mados infekcija“ 2015: Linos Elmentaitės kolekcija „Aplinkos atspindžiai“ (27 nuotr.)
+21

Lilijos Larionovos kolekcija „White Horses/4“

Lilija Larionova – mados dizainerė, jau daugiau nei dešimtmetį dirbanti ne tik dizaino ir mados, bet ir reklamos bei kultūros srityse. Nuo 2008-ųjų ji kasmet pristato savo asmenines kolekcijas – iki šiol Lilija yra pristačiusi jau vienuolika jų Lietuvoje ir užsienyje.

„White Horses/4“ – nauja Lilijos Larionovos rudens/žiemos 2015-2016 kolekcija, skirta vyrams. Dizainerė jau ketvirtą kartą ant „Mados infekcijos“ podiumo pristato Prêt-a-Porter kolekciją, skirtą stipriajai lyčiai, tačiau tinkamą dėvėti ir moterims.

Kristinos Kruopienytės kolekcija MONK / Gretos Skaraitienės / 15min nuotr.

Dizainerę sukurti šią kolekciją įkvėpė vieta, kur prabėgo Lilijos vasaros pas senelius – Pašaltuonio kaimas Jurbarko rajone. „White Horses/4“ inspiracija – arčiau žemės, arčiau šaknų. Tikslas – tam tikrus archaiškus dalykus pavaizduoti šiuolaikiškai, stilizuojant detales ir dizaino formas. Naudojami itin kokybiški naturalūs audiniai – merino vilna, kašmyras. Akcentuojamas viršutinis rūbas – paltas. Dominuoja sluoksniškumas, faktūrų bei audinių darna. Siekiant išlaikyti dizainerės pamėgtą stilistiką, kolekcijoje vyraus eksperimentiniai konstruktyviniai sprendimai.

„Mados infekcija“ 2015: Lilijos Larionovos kolekcija „White Horses/4“ (32 nuotr.)
+26

Dueto „Boom Studio“ kolekcija „Woman of forest“

Abu jaunieji Vokietijos dizaineriai – kinė Jing Jing Qi ir Robin Rau – šiais metais baigė mados studijas taikomųjų mokslų ir menų universitete „Hochshule Hannover“. Jų kolekcija – tai trumpa istorija apie dirbtinos moterų kultūros egzistavimą miškuose: jos švenčia gėjų vestuves, jos kuria savo tradicijas, kurios remiasi stereotipais, supuvusia elegancija, meile ir tuo, kas liko iš gyvenimo priemiesčių kultūroje. Gal jos yra tai, kas liko iš skaitmeninio pasaulio? Atrodo, kad ši moterų visuomenė apsirengia viską, ką randa.

Kristinos Kruopienytės kolekcija MONK / Gretos Skaraitienės / 15min nuotr.

Kolekcijoje vyriškų drabužių siluetai byloja apie emancipatiją. Šilko kostiumai ir kailiniai transliuoja žinutę apie moteriškumo galią ir grožį. Klasikinis siuvimas atitinka miško estetiką. Naudojami audiniai – nuo tradicinių, kaip vilna ir šilkas, iki aukštųjų technologijų. Jing Jing Qi ir Robin Rau teigimu, tai yra pasyviai agresyvi kolekcija, kuri atskleidžia tokių technikų kaip siuvinėjimas ar mezgimas universalumą. Šia kolekcija autoriai siekia parodyti skirtingų lyčių saviraiškos, emancipacijos ir gėjų teisių svarbą. Pats jaunųjų dizainerių duetas save įvardina kaip tuos, kurie siekia sugriauti tradicinio mąstymo rėmus.

„Mados infekcija“ 2015: Dueto „Boom Studio” kolekcija „Woman of forest” (37 nuotr.)
+31
17-osios „Mados infekcijos“ svečiai. II diena (71 nuotr.)
+65