„Mados infekcija“ 2016. Mantas Bartkus ir Neringa Martinėnaitė: „Kolekciją įkvėpė mados virusas ir jo mutacijos“

Mantas Bartkus, Neringa Martinėnaitė  / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Mantas Bartkus, Neringa Martinėnaitė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Šaltinis: Elaima.lt
2016-03-13 14:15
AA

Šiemet „Mados infekcijoje“ savo kolekcijas pristatys net 3 kūrybiniai tandemai – latviai MAREUNROL‘S, duetas iš Lenkijos KAASKAS ir lietuviai „Injekcijos“ laimėtojai Mantas Bartkus bei Neringa Martinėnaitė. Jų kolekcija „Vi“ – tai ne tik realūs drabužiai, bet ir kompiuterinės projekcijos. Pokalbis su Mantu ir Neringa – ne tik apie kolekciją, bet ir sugebėjimą dirbti dviese bei mados masiškumą.

– Esate „Mados infekcijos“ debiutantai, dviese kurti kolekciją ir ruoštis jos pristatymui lengviau? Kas taria lemiamą žodį dėl vieno ar kito kūrybinio sumanymo? 

– Mantas: Dirbti duete nėra lengva, ypač dviems kuriantiems žmonėms. Tačiau mes jungiame dvi dizaino kryptis – grafinį ir mados dizainą – ir esame skirtingų specialybių profesionalai, todėl darbus natūraliai pasiskirstome pagal tai, ką sugebame geriausiai. O dėl lemiamo žodžio... Nėra taip, kad jis vieno iš mūsų, dėl visko tariamės ir derinamės. 

– Neringa: Vienas kito nuomonę visada išklausome. Žinoma, konfliktų būna, bet visi sprendimai vis tiek būna suderinti ir apgalvoti. Nesinori paleidus manekenus žygiuoti podiumu galvoti, kad galėjo būti geriau, o padarėm kaip norėjo tik vienas iš mūsų. Jei visiškai vienas kitam prieštaraujam, tuomet idėją atidedam į šalį ir ieškom kažko naujo. 

– Kokia bus kolekcija, kurią „Mados infekcijoje“ išvys žiūrovai? 

– Mantas: Ironiška. Mes kalbame apie drabužių ir mados laikinumą. Esame įžengę į laikinos mados erą, todėl tendencijos tampa labai svarbios greitosios mados vartotojams – kitaip tariant, tendencijos mus suvienodina. Todėl kolekcijoje yra labai daug nuorodų į tai, kas aktualu greitosios mados pasauliui. 

– Neringa: Šalia išorinio supanašėjimo yra ir socialinių tinklų sukuriamas vienodumas – į „Instagram“ ir Facebooką keliame vienodas nuotraukas, kurioms naudoti tie patys filtrai ir spalvos... Todėl mūsų kolekcijoje atsirado kompiuterinės projekcijos ir grafika. 

– Mantas: Labai svarbu ištransliuoti žinutę, kad tendencijos ir tai, kas yra madinga, nebūtinai reiškia, kad yra gerai. Visi stengiamės išreikšti savo individualumą, bet greitoji mada mus nejučia pradeda štampuoti. 

– O ką reiškia kolekcijos pavadinimas „Vi“? 

– Neringa: Tai žodžio virusas trumpinys. Be to raidė „V“ yra vyriškas simbolis – smailiu kampu žemyn nupieštas trikampis. Iš tiesų ši kolekcija yra praėjusių metų kūrybos tęsinys, todėl ir pavadinimą, ir koncepciją palikome tuos pačius. 

– Mantas: Pirminė kolekcijos idėja ir įkvėpimas kilo iš mados viruso sąvokos – mums įdomu, kaip jis veikia ir mutuoja. Dabar kolekciją pagaliau baigėme ir galėsime imtis naujų projektų.

Manto Bartkaus ir Neringos Martinėnaitės kolekcijos „VI” modelis / Asmeninio albumo nuotr.

– Minite mados masiškumą, o ką manote apie reiškinį, kai prie greitosios mados populiarinimo labai prisideda ir žvaigždžių kuriami prekiniai ženklai?

– Mantas: Aš visuomet už tai, kad žmonės darytų, kas jiems įdomu ir patinka. Jei jie atranda savo klientų ratą, vadinasi to reikia. Tai svarbi rinkos dalis. Nemanau, kad madą turi kurti tik dizainą baigę žmonės.

– Neringa: O kartais būna, kad jiems puikiai pavyksta. Jei ne, tuomet savaime nunyksta. Galų gale, toks nepavykęs bandymas pats savaime gali būti puiki idėja kitiems menininkams. 

Asmeninio albumo nuotr./Mantas Bartkus ir Neringa Martinėnaitė

Manto Bartkaus ir Neringos Martinėnaitės kolekcijos „VI” modelis / Asmeninio albumo nuotr.

– Neringa, papasakok daugiau apie kompiuterinę grafiką kolekcijoje.

– Neringa: Tos projekcijos bus tarsi kompiuterinis rūbas. Išrengsim modelius ir projekcinis vaizdas taps nematerialia jų apranga. Projekcijos simbolizuoja nykstantį rūbą, tai ateities rūbo vizija. 

– Mantas: Čia ir yra visas draivas, kad į kostiumo dizainą žvelgiame moderniai ir šiuolaikiškai, su ateities perspektyva. Kolekcija atspindi šių dienų ekshibicionizmą ir norą bet kokiomis priemonėmis atkreipti dėmesį į save. Šios grafinės projekcijos – lyg jungtis tarp skaitmeninio ir realaus pasaulio. 

Manto Bartkaus ir Neringos Martinėnaitės kolekcijos „VI” modelis / Asmeninio albumo nuotr.

– Kaip kurdami suprantate, kad laikas dėti tašką, kad kolekcija – baigta? 

– Neringa: Praeitą pavasarį su Mantu kalbėjomės, ką tiksliai norėtume įgyvendinti, o dabar prie daugelio tų punktų galime sudėti varneles. Kažkada tai buvo žodžiai, o dabar – realūs kūriniai, kuriuos galime paliesti, pamatyti ir kitiems parodyti. 

– Mantas: Kai pradedi kurti naują kolkeciją, aiškiai išsikeli tikslus, ir kai jie būna įgyvendinti, žinai, kad darbas baigtas. Mes norėjome, kad žiūrovai žvelgdami į kolekcijos modelius analizuotų, susimąstytų ir atrastų dalį savęs.

Manto Bartkaus ir Neringos Martinėnaitės kolekcijos „VI” modelis / Asmeninio albumo nuotr.

– Papasakokite, apie vieną iš kolekcijos rūbų, kurį laikote rankose. 

– Mantas: Sakyčiau, kad mūsų kolekcija atstovaują sportišką eleganciją. Pastaruoju metu klasika labai stipriai interpretuojama per sportinį stilių, todėl ir mes medžiagas rinkomės labai įvairias – nuo visiškai sintetinių iki klasikinių natūralių. Šio džemperio akcentas – skirtingų faktūrų derinimas. Pats rūbas pasiūtas iš tarsi nuodeguliais padengtos medžiagos, o rankogaliai ir apačia apdoroti blizgia medžiaga. 

– Neringa: Džemperis grįžta prie mūsų aptartos temos – noro atkreipti dėmesį į save. Juk visi blizgalai, spindesiai traukia akį. Šį džemperį visai mielai panešiočiau ir aš! 

Manto Bartkaus ir Neringos Martinėnaitės kolekcijos „VI” modelis / Asmeninio albumo nuotr.

Mantas Bartkus ir Neringa Martinėnaitė – menininkai, jungiantys dvi dizaino sritis, siekiantys atrasti naują požiūrį į madą bei kūrybą.

Nuo 2007-ųjų Mantas dirba vitrinų dekoratoriumi-vizualistu drabužių parduotuvių tinkle „NewYorker“. Šie metai jaunajam dizaineriui sėkmingi: dizaineris pradėjo konsultuoti stiliaus klausimais „StiliusSOS“ bei laimėjo konkursą „Jaunojo dizainerio prizas“.

Neringa – grafikos dizainerė, su savo kūryba apkeliavusi pusę pasaulio, o veiklą pradėjusi 2007 metais. Dizainerė bando išnaudoti kiekvieną progą. todėl dalyvauja įvairiuose konkursuose, nuo pakuotės dizaino konkursų Kanadoje iki architektūros konkursų Maroke. 

Festivalis „Mados infekcija“ Šiuolaikinio meno centre Vilniuje vyks kovo 18–19, per dvi dienas žiūrovai išvys net 16 lietuvių dizainerių ir svečių iš užsienio kolekcijų.