Ligų išvengtumėte, jei laikytumėtės paprastų tiesų

Laiminga mergina / Fotolia nuotr.
Autorius: Žmonės.lt
Publikuota: 2017-08-17 12:00
Dažnai sergate, jaučiatės prastai, esate nedarbingi? Galbūt dėl to kaltas ne kas kitas, o patys jūs.

Liga – ženklas, kad gyvename ne taip, kaip reikia. Todėl svarbu laiku pastebėti kūno siunčiamus signalus ir tinkamai į juos reaguoti.

Žmogus – ir kūnas, ir siela. Sveikata – tai pusiausvyra tarp gyvenimo būdo, minčių, harmonija su pasauliu. Liga – ženklas, kad gyvename ne taip, kaip reikia. Todėl svarbu laiku pastebėti kūno siunčiamus signalus ir tinkamai į juos reaguoti. Nepakanka išsiaiškinti, kokia ligos priežastis (netinkama mityba, pervargimas, neigiamos mintys, negeri poelgiai ar pan.). Savijauta pagerės tik tada, kai rasime valios keistis, kuria ir apdovanoti nesergantys žmonės.

Stresas žaloja. Ramus protas stiprina imunitetą, o kai imunitetas stiprus, organizmas atsilaikys prieš daugelį ligų. Jame dalyvavę savanoriai, kurie malšino patiriamą įtampą įvairiais alternatyviais būdais – meditacija, kvėpavimu, afirmacijomis, sirgo gerokai rečiau, nei to nedarantieji.

Mus valdo mintys ir emocijos. Nuo seno žinoma, kad kone 80 proc. visų ligų yra susijusios su emocine būsena. O ją žmogus gali valdyti pats. Savo elgesiu, mintimis ir emocijomis pažeidžiame organizmo pusiausvyrą ir susergame. Jau seniai Įrodyta, kad blogos emocijos žaloja sveikatą, o geros suteikia energijos, skatina gamintis organizmui būtinus fermentus, nuramina protą, mažina raumenų įtampą.

TAIP PAT SKAITYKITE: VYRAI ATVIRAI IR DRĄSIAI. Saulius Urbonavičius-Samas: „Kai atsisakai alkoholio, pasijunti laisvas“

Shutterstock nuotr.
Shutterstock nuotr.

Dienos režimas – būtinas. Sveiki žmonės stengiasi nepažeisti natūralaus gamtos ritmo – gulasi ir keliasi tuo pačiu laiku. Prastas poilsis naktį silpnina imunitetą, lemia daugybę sveikatos problemų: nutukimą, cukrinį diabetą, širdies ligas ir vėžį. Nepailsėjęs organizmas negali įsisavinti vitaminų, maisto papildų, kokybiško maisto, o visa tai lemia mūsų sveikatą.

Privalu taisyklingai kvėpuoti. Gilus ir sąmoningas kvėpavimas padeda atsipalaiduoti, mažina įtampą neleisdamas organizmo atakuoti laisviesiems radikalams, padeda išvalyti ligas sukeliančius susikaupusius toksinus. Raskite šiek tiek laiko giliai ir ramiai pakvėpuoti – nurimsite, atgausite jėgas.

Būtina skirti dėmesio kūnui. Jeigu kasdien darysite mankštą, stengsitės nužingsniuoti 10 tūkst. žingsnių, imunitetas bus stipresnis ir ligos rečiau puls arba išvis aplenks. Atliktas ne vienas tyrimas rodo, kad nevaikščiojantys peršalimo ligomis sirgo du kartus dažniau nei tą darantys.

Tačiau labai svarbu ir ilsėtis. Norėdami išvengti ligų, turime jausti saiką visur: ir dirbdami, ir ilsėdamiesi. Jei esate pavargę, pailsėkite, nesvarbu, kiek darbų lauktų.

Žarnynas – sveikatos atspindys. Ar žinote, kad 80 proc. imunitetą veikiančių ląstelių gaminamos būtent virškinimo sistemoje? Būtent todėl labai svarbu, kad valgytume daug ląstelienos turinčių produktų – per dieną reikėtų suvalgyti šešias delno dydžio daržovių ir dvi delno dydžio vaisių porcijas.

Norite gerai jaustis? Sveikai maitinkitės. Mažai apdoroti grūdai, vaisiai, daržovės, sėklos riešutai – maistas skatinantis ląsteles atsinaujinti. O štai greitasis maistas (picos, mėsainiai, bulvytės, bandelės ir kt.) skatina depresiją, trikdo nervų sistemos veiklą, silpnina imunitetą. Beje, nevalgykite daug skirtingų produktų vienu metu. Kuo maistas paprastesnis ir grynesnis, tuo skrandžiui lengviau jį virškinti. Tad vienu metu suvalgykite tik vieną porciją. Tarkim, jei suvalgėte ryžių su daržovėmis, vaisių desertą skanaukite tik po 2–3 valandų. Prisivalgėte? Tada padės iškrovos diena: daug skysčių, mažai maisto.

Žalingiems įpročiams laikas pasakyti „ne. Norinčio nesirgti žmogaus namuose neturėtų būti nei alkoholio, nei cigarečių, nei saldumynų.

TAIP PAT SKAITYKITE: 15 šimtametės jogės mitybos tiesų

Sekite naujienas ir mūsų „Facebook“ puslapyje!

Ji24.lt

Naujausi straipsniai