Lietuviškų drabužių kūrėjai žvelgia į ekologiją ir atsakingą vartojimą

Lietuviško drabužių prekių ženklo „Dear Freedom“ įkūrėjos Kristina Baušienė ir Justina Lamauskaitė/Organizatorių nuotr.
Lietuviško drabužių prekių ženklo „Dear Freedom“ įkūrėjos Kristina Baušienė ir Justina Lamauskaitė/Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2019-12-12 11:40
AA

Vis dažniau mada tampa socialiai atsakinga, o žodžiai „tvarumas“, „ekologija“ ir „ilgaamžiškumas“ drabužių prekių ženklų filosofijoje virsta kertiniu aspektu. Lietuviškų drabužių prekių ženklas „Dear Freedom“ irgi garsiai sako: „Mums rūpi“.

Nuo pat šio prekių ženklo įkūrimo pradžios Kristina Baušienė ir Rasa Barkauskienė žinojo, kad vystydamos idėją jos bus socialiai atsakingos ir puoselės „Fair Trade“ – sąžiningos prekybos verslą.

„Gaminame tik Lietuvoje, nenaudojame natūralios odos ir kailio, tačiau kuriame iš aukštos kokybės audinių, kurie yra nepavaldūs laikui. Šioje rudens ir žiemos kolekcijoje sąmoningai atsirado drabužių, pagamintų iš perdirbtų ir ekologiškų audinių, – pasakoja „Dear Freedom“ kūrybos vadovė K. Baušienė. – Mažais žingsneliais judame link minimalizmo ne tik siluetuose, bet ir pačiame vartojimo suvokime. O perdirbtų ir ekologiškų audinių naudojimas ateities kolekcijose tik augs, kol bus visiškai gaminamos tik iš tokių žaliavų. Norime sulėtinti tempą, gaminti mažesnes, dar labiau išgrynintas ir tvaresnes kolekcijas. Pastebime, kad šiuolaikinei moteriai tvarumo aspektas tampa vis svarbesnis, jai vis labiau pradeda rūpėti jos dėvimo drabužio istorija ir kūrėjų filosofija, o tai mus labai džiugina – einame teisinga linkme.“

Kristina Baušienė/Organizatorių nuotr.

Keliaudamos šiuo keliu drabužių kūrėjos rado bendraminčių – „Kixart“ galeriją, kuri sportinius batus pristato kaip meną ir tvirtina, kad kiekviena pora turi savitą istorija. Susijungdami į vieną projektą kūrėjai nori atkreipti vartotojų dėmesį į socialiai atsakingą ir sąmoningą vartojimą: nuo gruodžio vidurio „Kixart“ galerijoje lauks ir „Dear Freedom“ pop-up‘as, kurio metu lankytojai galės rasti būtent iš perdirbtų ir ekologiškų audinių sukurtų drabužių.

„Skubėdami dažnai nepagalvojame, ką dėvime ir kodėl, todėl akcentuodami kūrybą stengiamės, jog kiekvienas žmogus pajustų produkto prasmingumą ir autentiką. Novatoriškas mąstymas skatina asmenybės išraišką, o derindami kontrastingos stilistikos elementus – avalynės ir aprangos gaminius, muziką ir interjerą – kuriame atmosferą, kurioje suteikiama galimybė atrasti save iš naujo“, – sako šios galerijos vadovė Justina Lamauskaitė. 

„Masinėje kedų industrijoje taip pat atsiranda pokyčių. Vienas jų – iš vandenynuose surinkto ir perdirbto plastiko gaminama sportinė avalynė. Būdami neabejingi tvarumo idėjai ir mes juos įtraukėme į savo asortimentą“, – džiaugiasi kūrėja.