Lietuvė, patenkanti į įtankingiausių „LinkedIn“ vaizdo turinio kūrėjų sąrašą: „Svarbiausia savo sekėjams suteikti vertės“

Kotryna Kurt
Kotryna Kurt
Šaltinis: Žmonės
2018-10-02 08:00
AA

Kotryna Kurt– viena įtakingiausių socialinio tinklo „LinkedIn“ vaizdo turinio kūrėjų. Danijoje gyvenanti lietuvė nereklamuoja kosmetikos ir madingų drabužių. Kotryna perteikia su rinkodara susijusią informaciją „Microsoft“ bendrovei priklausančiame „LinkedIn“ profesiniame socialiniame tinkle, skirtame bendrauti su verslo partneriais, užmegzti naujus profesinius ryšius ir ieškoti darbo ar darbuotojų.

Kotryna, pirmiausia apibūdinkite savo veiklos pobūdį? Ką jūs darote?

Šiuo metu mano veiklą galima dalyti į dvi dalis – darbą „TimeXtender“ kompanijoje bei individualią.

Dirbu programinės įrangos kompanijoje – „TimeXtender“. Esu partnerių rinkodaros vadovė, kuri atsakinga už rinkodarą, kompanijos reklamą bei rinkodaros pagalbos tiekimą mūsų partneriams. Bendrauju su įvairių regionų direktoriais, kontroliuoju mūsų CRM sistemą, esu atsakinga už kompanijos renginius, socialinių tinklų turinį, pranešimus spaudai, vaizdo seminarus ir dar daugiau.

Po darbo skaitau pranešimus, vedu seminarus bei konsultuoju privačius asmenis ar kompanijas rinkodaros klausimais. Dažniausiai mano vedami seminarai yra apie tendencijas rinkodaros srityje, „LinkedIn“ platformoje ir asmeninio įvaizdžio kūrimą.

Jūs gyvenate Danijoje. Kada ten įsikūrėte?

Danijoje gyvenu jau 4 metus. Į šią šalį išvykau, nes buvau priimta į vieną Danijos universitetų – „Aarhus University“.

Danijoje „LinkedIn“ socialinis tinklalapis yra populiaresnis nei Lietuvoje? Galbūt žinote, kurios šalys naudojasi „LinkedIn“ dažniausiai ?

Danijoje ši socialinė platforma yra kur kas populiaresnė nei Lietuvoje, bet vis dar ne tiek populiari kiek Jungtinėse Amerikos Valstijose ar Australijoje. Daugiausiai „LinkedIn“ vartotojų yra Jungtinėse Amerikos Valstijose, tuomet Indijoje, Brazilijoje bei Jungtinėje Karalystėje.

Kaip tapti „LinkedIn“ influenceriu? Ką toks žmogus daro?

Jeigu žmonės nori tapti „LinkedIn“ influenceriais („LinkedIn“ influenceriai kitaip dar vadinami turinio kūrėjais), jie turi domėtis tam tikromis sritimis, sekti tų sričių naujienas, bei dalintis savo patirtimi ir nuomone. „LinkedIn“ influenceriu gali būti kiekvienas, nes tam nereikia užimti specialių pareigų ar pozicijos. Kol žmogus turi įdomių istorijų, pasakojimų ar patarimų, kol jis savo įrašais pasiekia reikiamą, gan didelę auditoriją, pavyzdžiui 2000 ir daugiau žmonių, tol jis gali būti turinio kūrėju. Neseniai vienas iš mano pažįstamų ir didžiausių „LinkedIn“ influencerių, Deepas Kakkadas, sukūrė „Top LinkedIn Influencerių“ sąrašą, kuriame mane jis įvardijo kaip vieną iš geriausių vaizdo įrašų kūrime. Man tai yra didelė garbė, nes galiu atstovauti Lietuvą sąraše, pilname amerikiečių ir indų.

Jei reiktų išskirstyti žmones į kelis skirtingus influencerių segmentus „LinkedIn“, juos išskirčiau į:

Motivuojantys ir įkvepiantys turinio kūrėjai.

Istorijų pasakotojai.

Smulkių nišų influenceriai.

Vaizdo turinio influenceriai.

Kokie ingredientai reikalingi norint tinkamai paruošti LinkedIn Infleuncerį?

Vertingas turinys.

Pastovus nuomonės dalijimasis po kitų narių įrašais.

Autentiškos bei unikalios istorijos.

Nemokami patarimai.

Keletas vaizdo įrašų.

Kaip manote, kaip pasikeitė „LinkedIn“ turinys per pastaruosius 10 metų?

Jei galėčiau į šį klausimą atsakyti vienu žodžiu, tai pasakyčiau – drastiškai. Prieš 10 metų „LinkedIn“ egzistavo vos keliose rinkose, o terminas „LinkedIn turinio kūrėjai“ net nebuvo naudojamas. Vos keli šimtai žmonių kūrė įrašus „LinkedIn“. 2008 metais „LinkedIn“ savo svetainę pagaliau pritaikė mobiliesiems, kas šiomis dienomis yra butinybė. Tad per 10 metų pati platforma, jos narių kiekis bei turinys pasikeitė gan kardinaliai.

2012 metais Richardas Bransonas tapo pirmu „LinkedIn“ makro turinio kūrėju, kuomet jo sekėjų skaičius pasiekė 1 milijoną. Šiuo metu Richardo Brandsono „LinkedIn“ sekėjų yra net 14,8 milijonų. Prieš 10 metų „LinkedIn“ turinio kūrimas beveik neegzisatavo, o šiandien tai yra pagrindinė šios svetainės narių veikla.

Kotryna Kurt

Nuo ko prasidėjo jūsų veikla, susijusi su „LinkedIn“?

Aktyviai rašyti bei kelti įrašus „LinkedIn“ pradėjau daugiau nei prieš metus. Visuomet norėjau dalintis įdomiais straipsniais, atliekamais eksperimentais ar naujienomis rinkodaros srityje su kitais žmonėmis. Deja, mano draugų ratas „Facebook” niekada nebuvo ta auditorija, kurią domintų tokie straipsniai ar naujienos. Kai atradau „LinkedIn“ pratformą ir kuomet supratau, jog šios platformos nariai yra tie, kurie mielai skaitytų mokslinius ar profesinius straipsnius, diskutuotų man rūpimomis temomis ar net patartų profesiniais klausimais, greitai pasinėriau į „LinkedIn“ pasaulį. Šiuo metu turių tokių „LinkedIn” pažįstamų, kurių niekada nesu mačiusi gyvai, bet galėčiau vadinti gerais pažįstamais ar net draugais, nes jau daugiau nei metus skaitome vieni kitų įrašus ar diskutuojame visiems rūpimomis temomis. „LinkedIn“ yra kur kas daugiau nei dar vienas socialinis tinklas, tai – bendruomenė, kurioje visi turinio kūrėjai vieni kitus gerai pažįsta ir padeda vieni kitiems augti.

Kaip dabar atrodo eilinė jūsų darbo diena?

Mano eilinė diena prasideda nuo rytinės kelionės į „TimeXtender“ ofisą. Po darbo, visuomet skiriu valandą laiko „LinkedIn“ esančių postų analizavimui, susirašau praėjusios dienos įrašo rezultatus, bei atrašau į visas žinutes ir pakomentuoju bent dešimties žmonių įrašus. Vėliau skiriu vieną valandą kitų dienų turinio planavimui, atrašau į visus elektroninius laiškus ar klientų klausimus. Tuomet stengiuosi vieną valandą skirti sportui ir mankštai, nes juk sveikame kūne, sveika siela. Man sportas yra metas, kai galiu atsipalaiduoti ir bandau apie nieką negalvoti. Dažniausiai mano darbo diena baigiasi apie vienuoliktą ar dvyliktą valandą vakare. Vakarais visuomet stengiuosi atlikti būtiniausius darbus: atrašyti į visas žinutes, pabaigti kurti turinį seminarams, perskaityti didžiausias naujienas rinkodaros pasaulyje ir ne tik. Na, ir žinoma, kiekviena darbo diena baigiasi pokalbiu su mano didžiausia mentore ir žmogumi, kuris mane įkvepia daugiausiai, mano mama.

4 asmeninio įvaizdžio kūrimo bei augimo „LinkedIn" platformoje patarimai:

Svarbiausia vertė (value is the most important). Nesvarbu, kokio tipo turinį kuriate, svarbiausia, jog jis suteiktų jūsų sekėjams vertės. Dažnai pastebiu, jog žmonės rašo straipsnius ar įrašus, kurie nesuteikia jokios vertės jų auditorijai. Tai labai svarbi detalė, norint sėkmingai augti šioje platformoje. Jeigu dalinatės sukaupta patirtimi, patarimais, ar pamokančia istorija, itin svarbu pabrėžti tai, ko jūsų publika gali iš to pasimokyti. Didelė dalis „LinkedIn“ vartotojų mėgsta greitai suvartojąmą turinį, trumpus, kelių minučių skaitymo įrašus.

Nuolatinis turinio kurimas (consistency). Net jeigu ir kuriate vertingą turinį, svarbu jį kurti nuolatos. „LinkedIn“ algoritmas veikia taip, jog jeigu kuriate įrašus nuolatos, jie yra parodomi kur kas didesnei auditorijai. Iš savo bei savo pažįstamų „LinkedIn“ turinio kurėjų patirties žinau, jog jei nekelsite turinio bent vieną savaitę, to pasekmes galėsite aiškiai matyti jūsų turinio analitikos duomenyse (peržiūrų kiekyje, komentarų skaičiuje, patinka paspaudimų skaičiuje ir taip toliau).

Autentiškumas (authenticity). Jūsų kalbėjimo manieros, rašymo stilius, bendravimo būdas – visa tai yra dalis jūsų asmenybės. Vienas iš didžiausių mano patarimų yra, jog socialiniuose tinkluose nebandytumėte apsimesti tuo, kuo nesate, išliktumėte tokie patys, kokie ir esate realiame gyvenime. Pastebėjau jog, „LinkedIn“ greitai iškyla tie turinio kurėjai, kurie nebijo atsiverti, papasakoti apie savo asmenines nesėkmes, pralaimėjimus ar baimes. Visa tai – itin įkvepia „LinkedIn“ auditoriją, nes ta pati auditorija irgi bando, irgi stengiasi ar bijo. Tad būti atviram su savo auditorija, būti autentišku ir yra geriausia strategija.

Bendruominiškumas (community). Dar vienas iš patarimų, greitam augimui „LinkedIn“ platformoje, bei viena iš geriausių taktikų yra pradėti bendrauti su kitais žinomais turinio kūrėjais. Aš patarčiau surasti turinio kūrėjus, kurių įrašai jus įkvepia bei bandyti užmegzti su jais stipresnį ryšį komentuojant, diskutuojant, išreiškiant savo nuomonę komentarų skiltyje ar susirašinėjant per „LinkedIn“.