Kvepinimosi atradimai: nuo kvepiančių tatuiruočių iki baimės ir netikrumo kvapo

Moterys parduotuvėje / Vida Press nuotr.
Autorius: System
Publikuota: 2017-11-04 18:01
Gyvenimas mainosi akyse ir ta jo sritis, kuri susijusi su kvepalais bei kvepinimosi būdais, – ne išimtis. Mes norime naujų potyrių, natūralumo, išskirtinumo, patogumo! „Prašom!“ – sako parfumerijos gamintojai. Bet ne tik jie šiandien kuria žaidimo taisykles.

Pasikvepinti... tatuiruote

„Pinterest“ naujausių tendencijų apžvalgoje teigiama, kad platformoje sparčiai auga susidomėjimas laikinomis kvapiosiomis tatuiruotėmis, tiksliau – jas imituojančiais lipdukais. Antai bene populiariausios priklijuojamos „Tattly“ tatuiruotės atrodo kaip petražolės, čiobreliai, rozmarinai, šalavijai, bijūnai, rožės, hortenzijos... Piešinys daromas netoksišku rašalu, pagamintu augaliniu pagrindu ir skleidžiančiu malonų aromatą. Profesionalaus dailininko Vincentʼo Jeannerot „sutverti“ augalai-tatuiruotės atrodo stebėtinai natūraliai, vienos iš kvapų kūrimo lyderių kompanijos „Agilex Fragrances“ suteikti jiems aromatai glosto nosį čiobrelių, bergamočių, šalavijų, rozmarinų, muskuso ir santalų arba rasotų gėlių, kvapiųjų kanangų, tuopų dvelksmu, išliekančiu 2–4 dienas. Anot vienos internautės, „kaip smagu, kai nereikia kasryt kvepintis, nes aromatas jau atspaustas ant tavęs!“

Aromatas sklinda iš papuošalų

Idėja nėra nauja – praėjusių šimtmečių atstovės mėgo puoštis pakabučiais, pripildytais uoslę glamonėjančiais ir jausmus stimuliuojančiais kvapiaisiais aliejais. Tiesą sakant, Viktorijos laikų damos buvo suinteresuotos ir itin žemiško uždavinio sprendimu: tais laikais higienos palaikymo būdai gerokai skyrėsi nuo dabartinių, nemalonūs kūno kvapai buvo kasdienybė, o kvapieji pakabučiai padėdavo juos slopinti. Tokius papuošalus šiandien kurianti Shannon Cumberland, „Peacock Parfumerie“ steigėja, teigia norėjusi paskatinti „amžininkes pavartyti praėjusių kartų gyvenimo puslapius“. Manykime, kad turėta galvoje romantiškoji gyvenimo pusė...

Tinkama papuošalams kvapų forma – ne tik aliejus, bet ir kietieji kvepalai. Pavyzdžiui, „The Parlor Apotherecary“ gamina juodą žalvarinį, rankų darbo, dekoruotą juoda rože žiedą, kurio pavadinime figūruoja žodis „nuodai“. Aišku, jų ten nėra (bet intriguoja) – yra bičių vaško, migdolų aliejaus ir kvapiųjų aliejų mišinio. Reikia atsukti žiedo galvutę, pakabinti truputėlį kvepalų ir patrinti odą ten, kur pulsas...

Dar vienas išpopuliarėjęs kvapiųjų papuošalų variantas – apyrankės, karoliai, pakabučiai, auskarai su mažais konteineriukais. Pavyzdžiui, dizainerė Lisa Hoffman į juos įdeda iš sumaltų spygliuočių pagamintų rutuliukų, apdorotų koncentruotu aliejumi, skleidžiančiu agarmedžių, orchidėjų, figų, nerolio ar šalavijų kvapą. Panašiu principu „Missin“ papuošalus kuria ir lietuvė Eglė Žukaitytė. Ko gero, tai – visai neblogas būdas kvepintis toms, kurios turi jautrią ar alergišką odą.

Prancūzų kompanija sukonstravo kvepalų buteliukus, kurie prisitvirtina prie papuošalų magnetu ir yra neatsiejama jų dalis.

O štai prancūzų kompanija OBO („Olfactory Body Object“ – „Olfaktorinis kūno objektas“), išsikėlusi ambicingą tikslą pasiūlyti revoliucinį kvepalų naudojimo būdą, sukonstravo kvepalų buteliukus, kurie prisitvirtina prie papuošalų magnetu ir yra neatsiejama jų dalis. Juos bet kada galima atskirti nuo apyrankės ar pakabučio ir pasikvepinti prilietus odą. Miniatiūriniuose buteliukuose (gamintojai juos vadina „kvepalų drabužiais“) yra 3 ml kvepalų. Futuristinės išvaizdos OBO priešingybė – maisto produktus imituojantys papuošalai, kurie ir kvepia kaip maistas. Tarkim, „Tiny Hands“ kolekcijoje – migdolinio orinuko, keksiuko, indelio su ledais, šoninės gabaliuko, obuolio, įvairių kitų formų pakabučiai. Yra ir „valgomų“ žiedų, auskarų, vėrinių, apyrankių... „Žmonių veiduose atsiranda šypsenos nuo ausies iki ausies, kai jie mato ir uosto mano papuošalus“, – sako jų sumanytoja dizainerė Mei Pak.

Gruntas ir viršutinis sluoksnis

Atliekant makiažą verta naudoti gruntą („primer“), nes jis padaro odą lygesnę, glotnesnę, ant jo tepamos priemonės ilgiau išsilaiko. Be viršutinio lako sluoksnio sunku įsivaizduoti šiuolaikinį manikiūrą, nes šis produktas sutvirtina laką ir suteikia nagams papildomo blizgesio. O gal norėtumėte išmėginti kvepalų gruntą ir viršutinį sluoksnį? Taip, kuriami ir tokie produktai – jie užtikrina, kad pasikvepinęs žmogus ilgiau bus lydimas aromato šleifo. Kiek ilgiau? Antai grunto „Linger“ gamintojai teigia, kad nuo trijų iki penkių kartų. Silikono polimerų turinti purškiamoji emulsija sukuria ant odos nematomą drėkinamąją plėvelę, atliekančią barjero, kuris neleidžia odai prarasti drėgmės ir būti sausinamai aromatuose paprastai esančio alkoholio, vaidmenį. Jei oda sausa, ji kur kas greičiau savinasi aromatą, dėl to jo kvapas slopsta. Išmėginusieji „FragranceLock“ tvirtina, kad produktas – it tinklas, kuris „supančioja“ aromatą ir šis garuoja kur kas lėčiau.

Įkūnyta baimė

Tinklaraštininkė pasiūlė „Kaspersky Lab“ sukurti baimės, netikrumo, abejonės kvapą.

Didžiosios Britanijos mados ir gyvenimo būdo tinklaraštininkė Scarlett London, turinti daugybę sekėjų, inicijavo naujų kvepalų atsiradimą, o jos partneriu tapo... antivirusines IT programas kurianti kompanija „Kaspersky Lab“. Netikėtą bendradarbiavimą, kurio rezultatas – kvepalai „Threat de Toilette“ (yra moteriška ir vyriška versijos), paskatino noras atkreipti žmonių dėmesį į tai, kokia vis dėlto nesaugi virtualioji erdvė. „Manęs neapleidžia pojūtis, kad mes nepakankamai diskutuojame apie kibernetinį saugumą, skiriame jam per mažai dėmesio, nors daugybę savo laiko ir gyvenimo praleidžiame „online“, – sako Scarlett. Ji norėjo kažko, kas suteiktų tai diskusijai naujų spalvų ir intrigos, todėl pasiūlė „Kaspersky Lab“ sukurti baimės, netikrumo, abejonės kvapą. „Baimė žadina jausmus, – komentuoja pagrindinis kompanijos tyrėjas Davidas Emmas, aiškindamas susidomėjimą kvepalų idėja. – Moterys ir vyrai, kurie kvepinsis „Threat de Toilette“, supranta šiuolaikines interneto grėsmes ir jų saugosi. Baimė jau jaučiama ne tik fiziniame pasaulyje – ji aplink mus, mūsų susietuose gyvenimuose ir mes turime būti įsitikinę, kad esame nuolat apsisaugoję.“

Krepšininko fantazijos

Švedijoje 2006 m. įkurti „Byredo“ parfumerijos namai – tie, kurie mėgsta eksperimentus. Ar galėtų būti kitaip, jei jų siela – buvęs profesionalus krepšininkas Benas Gorhamas, surizikavęs imtis parfumerijos verslo be jokio reikalingo tam pasirengimo? Kad ir kaip būtų keista, jam puikiai sekasi! Daug aktorių, modelių, dizainerių, stilistų tapo konceptualių „Byredo“ aromatų gerbėjais. Pernai kompanijos dešimtmečio proga buvo išleisti kvepalai be pavadinimo „Byredo Unnamed Perfume“, bet pakuotėje yra kalkinio popieriaus su raidėmis ir medinis pagaliukas – kad kiekvienas (Benas Gorhamas kuria „unisex“ aromatus) galėtų užsirašyti savo sugalvotą. Idėja tokia: moterys ir vyrai gyvena su kvepalais, formuojasi juos ir žmones siejančios asociacijos – šios galų gale ir turėtų pasufleruoti pavadinimą, „kalbantį“ konkrečiam jų vartotojui.

Apsinuoginkite!

Būtent tai ir siūlo padaryti „Urban Decay“: birželį kompanijos pristatytas parfumuotas aliejus vadinasi „Go Naked Perfume Oil“. Kompanijos įkūrėja Wende Zomnir gyvena šalia vandenyno, būti su bikiniu – jos kasdienybė, todėl saulės, smėlio, sūroki vandens ir vėjo kvapai jai patys mieliausi. Pasitepusios „Go Naked Perfume Oil“ nesijausite pasikvepinusios kvepalais. Jausitės taip, lyg būtumėte nuogos leidusios dieną privačiame paplūdimyje, glamonėjamos švelnaus brizo.

@urbandecaycosmetics Go Naked Perfume Oil, beach in a bottle. ????????????

A post shared by samantha jane (@samanthajaneyt) on

Kitokie testeriai

Niujorko prekybos parodoje, nuo seno vadinamoje „didžiuoju mažmenininkų šou“, kasmet susirenka tūkstančiai šios srities profesionalų iš įvairių šalių, kad užmegztų naujų ryšių ir pristatytų naujų idėjų. Šiemet viena iš jų – kvepalų testerių automatai, kurie, galimas daiktas, ateity darbuosis parfumerijos parduotuvėse. Pamirškite tradicines popierines juosteles, kurios labai nepatogios, jei norisi išmėginti keletą kvepalų ir pagal juosteles pasirinkti labiausiai patikusius. Jos visai nepadeda prisiminti aromatų pavadinimų. „Paperscent“ – įrenginys, kuris sudominusiu aromatu testerį pakvepina ir išspausdina ant jo.

Elaima.lt